Πλαστικά παπούτσια «Μέδουσα»

Το πλαστικό καλοκαιρινό παπούτσι,γνωστό ως Μέδουσα, κλείνει τα 75

Ξεκίνησε ταπεινά για να γίνει μόδα στη δεκαετία του 1960
  • A-
  • A+
Παπούτσια «μέδουσες»: Το σχέδιο παπουτσιών που έγινε μόδα τη δεκαετία του 60 και φέτος κλείνει 75 χρόνια ζωής.

Τις «μέδουσες» λάνσαρε στην αγορά κάποιος Ζαν Ντοφάν: το 1946 υπήρχε έλλειψη δέρματος κι εξάλλου ο κόσμος είχε ενθουσιαστεί με τα πλαστικά. Το πλαστικό σανδάλι του Ντοφάν ήταν ανθεκτικό ―με διάρκεια ζωής 15 ολόκληρα χρόνια― αδιάβροχο, φτηνό και, δυνάμει, ανακυκλώσιμο παρότι για δεκαετίες κανείς δεν ανακύκλωνε τίποτα. Επί δεκαετίες ο Ντοφάν έφτιαχνε τα σανδάλια στην περιοχή της Ωβέρνης και εξήγαγε τα περισσότερα από αυτά στην Αφρική, ιδιαίτερα στα υπερπόντια γαλλικά εδάφη. Από το 2003, κι ενώ είχαν πουληθεί 100 εκατομμύρια μέδουσες σε όλο τον κόσμο, το εργοστάσιο του Ντοφάν αγόρασε μια άλλη γαλλική οικογενειακή επιχείρηση, την Υμό, που κατασκευάζει πλέον τις «μέδουσες» σε ένα χωριό της δυτικής Γαλλίας και καλεί για την ανακύκλωσή τους. Διατείνεται μάλιστα ότι μπορούν να ανακυκλωθούν, θεωρητικά, εφτά φορές.

Οι «μέδουσες» κυκλοφορούσαν μέχρι φέτος σε καμιά δεκαριά χρώματα με δημοφιλέστερες τις παραδοσιακές σε καφέ, μαύρο, μπλε και πράσινο χρώμα. Aλλά, το 2020 η επιχείρηση, που παράγει διάφορα μοντέλα πλαστικών παπουτσιών (γαλότσες κήπου, παπούτσια για πισίνες, πέδιλα εμπνευσμένα από το σχήμα των μεδουσών, σαγιονάρες κτλ), είχε τζίρο μόνο 2,3 εκατομμύρια ευρώ από τις «μέδουσες»: τα κινεζικά προϊόντα έχουν πλημμυρίσει τις ευρωπαϊκές αγορές και οι Κινέζοι έχουν μιμηθεί το παπουτσάκι το οποίο ονομάζουν με το αγγλικό του συνώνυμο ’’jellyfish’’. Η Ανν-Σεσίλ Υμό και ο αδερφός της Γκιγιόμ έχουν εμπλακεί σε δικαστικούς αγώνες διεκδικώντας την πατέντα, αλλά οι ανταγωνιστές τους γλιστράνε από τη παγίδα του νόμου διότι προτείνουν παρόμοια πλαστικά σανδάλια με συγκεκριμένες ωστόσο διαφορές: λίγο πιο στρογγυλεμένα, με στρας ή με ελαφρό τακούνι.

meduse-shoes1.jpg

Πλαστικά παπούτσια «Μέδουσα»
Πλαστικά παπούτσια «Μέδουσα»

Φέτος, με το τέλος του καλοκαιριού, ο απολογισμός των πωλήσεων ήταν 500.000 ζευγάρια. Όπως τονίζει η οικογένεια Υμό, η παραγωγή γίνεται, «και θα γίνεται», στο εργοστάσιο του Μποπρό-εν-Μοζ 55 χιλιόμετρα ανατολικά της Νάντης, όπου εργάζονται 130 άνθρωποι. Για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό οι Υμό έβγαλαν το 2021 μέδουσες σε πολλά καινούργια χρώματα: εκτός από τα διάφορα σχήματα, τώρα υπάρχουν μέδουσες σε 14 χρώματα με τιμή λιανικής που αρχίζει από 15 ευρώ. Το 20% της παραγωγής εξήχθη στην Ιαπωνία και στη Νότια Κορέα, όπου, όπως σημειώνει η Ανν Σεσίλ Υμό, οι μέδουσες φοριούνται με κάλτσες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιος είναι ο τρελάρας Nigo που αναλαμβάνει τον οίκο Kenzo
Ποιος είναι ο τρελάρας Nigo που αναλαμβάνει τον οίκο Kenzo
Οι Måneskin της Eurovision στη διαφημιστική καμπάνια της Gucci
Back to top