Η Gucci, η Levi’s και πολλές ακόμα επιχειρήσεις αντιδρούν στο ενδεχόμενο κατάργησης του νόμου Roe v. Wade στις ΗΠΑ που αφορά το δικαίωμα στην άμβλωση.
Ana Fernandez/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Η Gucci και η Levi’s στηρίζουν έμπρακτα το «My body, my choice» για τις εργαζόμενές τους στις ΗΠΑ

Τα δύο brands εξέδωσαν ανακοινώσεις όπου δηλώνουν πως θα στηρίξουν (και οικονομικά) το δικαίωμα των εργαζομένων τους στις ασφαλείς αμβλώσεις
  • A-
  • A+
Η Gucci, η Levi’s και πολλές ακόμα επιχειρήσεις αντιδρούν στο ενδεχόμενο κατάργησης του νόμου Roe v. Wade στις ΗΠΑ που αφορά το δικαίωμα στην άμβλωση.

Kαθώς το μέλλον της ισχύουσας νομοθεσίας για τις αμβλώσεις γίνεται αβέβαιο στις ΗΠΑ και σε τουλάχιστον 22 πολιτείες, ο οίκος Gucci δηλώνει ότι αναλαμβάνει δράση. Υπό τον φόβο που γέννησε η διαρροή εγγράφου από το Ανώτατο Δικαστήριο που απειλεί με κατάργηση του Roe v. Wade, επομένως με κατάργηση του δικαιώματος μιας γυναίκας να κάνει άμβλωση, το ιταλικό  brand εξέδωσε ανακοίνωση όπου δηλώνει ότι στηρίζει το δικαίωμα στην επιλογή σχετικά με την αναπαραγωγή.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι ο οίκος «παραμένει σταθερός στην πεποίθηση ότι η πρόσβαση στην αναπαραγωγική φροντίδα είναι θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα». Για τον λόγο αυτό, «η εταιρεία θα παρέχει αποζημίωση μετακίνησης σε κάθε εργαζόμενό της στις ΗΠΑ που χρειάζεται πρόσβαση σε μονάδα υγειονομικής περίθαλψης που δεν είναι διαθέσιμη στην πολιτεία καταγωγής του». Επίσης αναφέρεται πως «Μέσω της εκστρατείας Chime for Change, η Gucci θα συνεχίσει επίσης να υποστηρίζει συνεργαζόμενους οργανισμούς που επιτρέπουν την πρόσβαση στην αναπαραγωγική υγεία και προστατεύουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, ειδικά για τους πιο ευάλωτους». 

 

 

Έχοντας στηρίξει έμπρακτα την ισότητα των φύλων από την έναρξή της το 2013, η μη κερδοσκοπική Chime for Change, που ιδρύθηκε από την Gucci με τη βοήθεια της Σάλμα Χάγιεκ και της Μπιγιονσέ, έχει συγκεντρώσει 19 εκατομμύρια δολάρια για δράσεις σε 89 χώρες και συνεργάζεται με 182 ΜΚΟ, ωφελώντας περισσότερα από 600.00 νεαρά κορίτσια και γυναίκες παγκοσμίως.

Με την κίνησή της αυτή, η Gucci εντάσσεται σε μια διαρκώς αυξανόμενη λίστα brands που πήραν θέση βλέποντας τα δικαιώματα των γυναικών να δέχονται πυρά στην Αμερική. Την προηγούμενη εβδομάδα και η Levi Strauss & Co. εξέδωσε παρόμοια δήλωση, λέγοντας: «Δεδομένου του τι διακυβεύεται, οι ηγέτες του επιχειρηματικού κλάδου πρέπει να κάνουμε τη φωνή μας να ακουστεί και να δράσουμε ώστε να προστατεύσουμε την υγεία και την ευημερία των εργαζομένων μας». Όπως και στην περίπτωση της Gucci, οι υπάλληλοι της Levi's «θα δέχονται αποζημίωση για έξοδα ταξιδίου που σχετίζονται με την υγειονομική περίθαλψη για υπηρεσίες που δεν είναι διαθέσιμες στην πολιτεία καταγωγής τους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με την αναπαραγωγική υγεία και τις αμβλώσεις». 

Πριν από τρία χρόνια, το 2019 η Gucci είχε λάβει μια ανάλογη πρωτοβουλία για να στείλει το μήνυμα της επιλογής των γυναικών προς το Βατικανό. Λίγα μόλις μέτρα μακριά από το κέντρο του καθολικισμού, το 2019 ο Alessandro Michele, στη συλλογή Cruise της Gucci, παρουσίασε μπλέιζερ που στις πλάτες τους έγραφαν «My body, my choise» («το σώμα μου, η επιλογή μου»), ένα σύνθημα του φεμινισμού, ενώ στόλισε κάπες με την ημερομηνία «22/05/1978», ημερομηνία κατά την οποία η Ιταλία αποποινικοποίησε επίσημα τις αμβλώσεις. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Λευκό φανελάκι: Είναι μια από τις μεγαλύτερες τάσεις της μόδας για το καλοκαίρι του 2022. - Η ιστορία του.
Το λευκό φανελάκι είναι ΤΟ trend για το καλοκαίρι του 2022
Ibrahim Kamara: Αυτός είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Off-White του Virgil Abloh - Η ιστορία, η καριέρα, οι συνεργασίες του.
Ibrahim Kamara: Ποιος είναι ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής της Off-White του Virgil Abloh
Back to top