Gucci x Adidas: Η συλλογή - ωδή στα 70s και το σπορτίφ λουκ
Ψυχεδελικές αναφορές από τον θεό της μόδας, Αλεσάντρο Μίκελε και τιμές στον Θεό για τη νέα συλλογή - συνεργασία Gucci με Adidas
Σχόλιο για τη συνεργασία Gucci x Adidas.
Ξεφυλλίζω το βιβλίο της δημοσιογράφου Sarah Frier, «Χωρίς Φίλτρο», εκδόσεις Ψυχογιός. Πρόκεται για την προσπάθειά της να αποτυπώσει την ιστορία του Instagram και πολύ περισσότερο του αντίκτυπού του στη ζωή μας τα τελευταία 5 χρόνια. «Η μεγάλη καινοτομία του Instagram είναι ότι εισήγαγε τους ανθρώπους στις ζωές των άλλων, κάτι που πιθανώς ισοδυναμεί με το ψυχολογικό φαινόμενο που βιώνουν οι αστροναύτες όταν κοιτάζουν τη Γη από το απόκοσμο διάστημα. Είναι ο καθρέφτης του εαυτού μας (το Instagram) που μας βοηθά και επιτρέπει στον καθένα μας να συμβάλει με τη δική του εμπειρία στην κατανόηση του κόσμου», λέει ο τεχνολόγος Κρις Μεσίνα, χρήστης νούμερο 19 του κοινωνικού μέσου και εφευρέτης του hashtag.
To hashtag αποτελεί από μόνο του μια σπουδαία ανακάλυψη. Δεν άλλαξε μόνο τον τρόπο που εμπνεόμαστε κι επικοινωνούμε, άλλαξε δομικά τη στρατηγική των μεγάλων εταιρειών και το marketing τους. To #AdidasXgucci έχει ήδη περισσότερες από 9 χιλιάδες αναφορές: άνθρωποι από όλον τον κόσμο πόσταραν μια φωτογραφία φορώντας ένα ή περισσότερα ρούχα ή αξεσουάρ αυτής της συνεργασίας. Θα μπορούσε να μην ξοδευτεί καν ευρώ για διαφήμιση (μόνο που σε αυτές τις περιπτώσεις ξοδεύονται εκατομμύρια). Είναι μια συνεργασία που φέρνει στο ίδιο post έναν αθλητικό κολοσσό με τεράστια ιστορία στο street style και την ποπ κουλτούρα με ένα κολοσσό υψηλής και ακριβής μόδας με επίσης τεράστια ιστορία αλλά και τεράστια ευελιξία χάρη στο λαμπερό και ιδιαίτερο μυαλό του δαιμόνιου σχεδιαστή του, Alessandro Michele.
Τον περασμένο Φεβρουάριο, στην επίδειξη του οίκου Gucci είχαμε δει τα πρώτα κομμάτια της συνεργασίας μεταξύ Gucci και Adidas. Μου είχαν αρέσει πολύ: ο Μίκελε πατάει σταθερά στο κομμάτι της νοσταλγίας αποκαθαρμένο όμως από εφήμερα υλικά. Έδωσε μια πιο πολυτελή εικόνα στο εμβληματικό λογότυπο της Adidas, αναβαθμίζοντας τη χρήση του σε κοστούμια, φορέματα, τσάντες, κορσέδες και πουκάμισα. Δεν είναι μόνο οι ρίγες των λογότυπών τους αλλά και οι ομοιότητες ανάμεσα στο vintage τριφύλλι λογότυπο της γερμανικής εταιρείας αθλητικών και τη μέλισσα του Gucci.
Πριν μερικές ημέρες κυκλοφόρησε εν χορδαίς και οργάνοις η capsule συλλογή- συνεργασία τους. Ουσιαστικά πρόκειται για τη ματιά του Μίκελε στην παρακαταθήκη της Adidas. Έμπνευση του αποτέλεσε το lookbook της εταιρείας αθλητικών του 1979. Sartorial streetwear ονομάζουν αυτό το καλειδοσκοπικό παιχνίδι των έντονων χρωμάτων και των αναφορών. Είναι seventies, έχουν πολύ σαφείς αθλητικές επιρροές αλλά και ντίσκο, ψυχεδελικές παραπομπές. Τα πολύ αγαπημένα μου Gazelle κρατούν τον πλαστικό τους πάτο και ντύνονται στο μοτίφ του ιταλικού οίκου και ανεβαίνουν από την τιμή των 100 ευρώ στα 850. Γκολφέρ και παίκτες του μπόουλινγκ της Αμερικής του παλιού καιρού συναντούν τους ινσταγραμικούς προσκυνητές του athleisure κι έτσι δίπλα στις τσάντες του μπόουλινγκ και τα daddies jackets βρίσκεις long johns και κολάν, hoodies και βερμούδες που οι γραμμές της Adidas στολίζουν κάθε ρούχο κι αξεσουάρ. Σαν τον Μπεν Στίλερ στην οικογένεια Τένενμπαουμ.
Για τα κορίτσια, η αισθητική γραμμή είναι η αντίστοιχη: τούλινες φούστες, cropped tops και hot pants φέρνουν στο νου κορίτσια σκέιτερς σε drive through των θρυλικών 70ς που απιθώνουν στο αυτοκίνητό σου banana split. Ζακάρ και πλεκτά με βελονάκι, βαμβακερά tops και σορτς, πολυέστερ bomber jackets με trompe l’oeil λογότυπα και cropped hoodies υπογραμμίζουν με τον πιο εμφατικό τρόπο την εμμονή του Μίκελε με τα 70ς και τα 80ς. Οι γόβες και τα δερμάτινα loafers με τις τρεις γραμμές της Adidas αλλά και τις πράσινες και κόκκινες του Gucci θέτουν το νέο βήμα στη μόδα των συνεργασιών που δεν αφορούν ένα μόνο αντικείμενο αλλά πλήρεις συλλογές.
Ο Harry Styles τα τίμησε ήδη, όπως και ο παίκτης του ΝΒΑ, James Harden. H Jodie Turner-Smith και ο γιός της Μαντόνα, David, φόρεσαν το ίδιο κόκκινο φόρεμα σε διαφορετικές περιστάσεις. Το μοντέλο και ηθοποιός στο ΜΕΤ, ενώ ο έφηβος γιος της ποπ σταρ στους τελικούς μποξ, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο μια πολύ τολμηρή δήλωση. Η μαμαντόνα φορούσε επίσης Adidas και μάλιστα παρόμοιο με το φόρεμα που φόρεσε ο γιός είχε φορέσει κι εκείνη το 1993.
Τις αγαπάει τις συνεργασίες ο Μίκελε, θυμάστε την περσινή Gucci- Balenciaga. Εκείνος προτιμά να τις αναφέρει crossover. Διασταύρωση, σταυροδρόμι. Λέει για την έννοια της συνεργασίας στη βρετανική Vogue: «Το να είμαστε ανοιχτοί σε διαφορετικές γλώσσες είναι σημάδι της εποχής μας και μπορούμε να μιλάμε πια ελεύθερα μεταξύ μας. Η μόδα, της οποίας η περίμετρος ήταν πάντα μάλλον περιφραγμένη έχει ανοίξει, καλωσορίζοντας επιρροές από άλλα μέρη και άλλους χώρους. Απλώς σκεφτείτε πόσο συναρπαστικό ήταν το πείραμα του Virgil στον οίκο Louis Vuitton. Αυτό που ορίζουμε ως συνεργασία είναι στην πραγματικότητα μια συνάντηση, ο καθένας το κάνει με τον δικό του τρόπο, όπως συμβαίνει στην πραγματική ζωή. Σήμερα υπάρχει μια νέα γλώσσα που έχει δημιουργηθεί, δεν χρειάζεται να ευτελιστεί ή να γίνει εμμονή. Σε ό,τι με αφορά, κατά καιρούς νιώθω την ανάγκη να παίξω με κάποιον άλλον». Σε αυτό το παιχνίδι, νικητής είναι η μόδα. Hashtag #winner.