«Στόχος μου είναι να απομυθοποιήσει ο κόσμος την ιδέα ότι στυλίστες έχουν μόνο οι celebrities»
Gucci: Η νέα καμπάνια αναβιώνει σκηνές από γνωστές ταινίες του Κιούμπρικ
Υψηλή ραπτική σε σκηνές από τη Λάμψη ή το Κουρδιστό Πορτοκάλι, δια χειρός Alessandro Michele
Η νέα καμπάνια Gucci είναι βγαλμένη από τις κλασικές ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Μοντέλα ποζάρουν στο φακό των Mert Alas & Marcus Piggott σα να βρίσκονταν στη Λάμψη, την Οδύσσεια του Διαστήματος, το Κουρδιστό Πορτοκάλι, κτλ.
Ο Alessandro Michele και ο οίκος Gucci μας έχουν συνηθίσει σε διαφορετικές εικόνες που προκαλούν τα στερεότυπα της μόδας και αναπάντεχες συνεργασίες που συνδυάζουν την υψηλή ραπτική με το streetstyle. Τώρα ο οίκος επιστρέφει με μια καμπάνια εμπνευσμένη από τις εμβληματικές ταινίες του Στάνλεϊ Κιούμπρικ για τη νέα του συλλογή «Exquisite». Σκηνές από το «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος», «Το Κουρδιστό Πορτοκάλι», «Barry Lyndon», «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» και «Η Λάμψη» αποκτούν σύγχρονη στιλιστική προσέγγιση, μοντέλα που ποζάρουν σαν να έχει παγώσει ο χρόνος και την καλλιτεχνική ματιά των Mert Alas & Marcus Piggott.
Για να εξασφαλίσει την ακριβέστερη αναπαραγωγή κάθε σκηνής, η Gucci συνεργάστηκε με την Warner Bros., τον Turner και την επί χρόνια σχεδιάστρια κοστουμιών του Kubrick, Milena Canonero. Τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά, και μερικές φορές, τρομακτικά ακριβή σε σχέση με τις πρωτότυπες ταινίες. Η Gucci μπόρεσε επίσης να βρει σοκαριστικά ίδια μοντέλα με τους ηθοποιούς των ταινιών, προσθέτοντας στον σουρεαλισμό της καμπάνιας.
Με την κυκλοφορία της καμπάνιας «Exquisite», ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Gucci, Alessandro Michele, δημοσίευσε ένα εκτενές σημείωμα που επαινούσε το έργο του Kubrick και εξηγούσε τις προθέσεις του για την καμπάνια. «Ως πράξη αγάπης, αποφάσισα να ξανακατοικήσω τις ταινίες του Kubrick, ωθώντας μέχρι τον πυρήνα αυτή την εμπρηστική προσέγγιση», γράφει. «Πήρα το ελεύθερο να τις αποσυναρμολογήσω, να τις αναμείξω, να τις καταχραστώ και να τις επανασυναρμολογήσω. Επιμένοντας στη δημιουργική μου πρακτική, άρπαξα αυτές τις ταινίες, τους έδωσα νέα σημασία, τις κατοίκησα με τα ρούχα μου».
Φωτογραφημένοι και σκηνοθετημένοι από το φωτογραφικό ντουέτο Mert Alas και Marcus Piggott, με καλλιτεχνική διεύθυνση από τον μακροχρόνιο συνεργάτη του Michele, Christopher Simmonds, και με αντίγραφα των πρωτότυπων κοστουμιών σε επιμέλεια Milena Canonero και Charlotte Walter – οπτικά, τα αποτελέσματα είναι εκπληκτικά. Τα σκηνικά, σχεδιασμένα από τον Gideon Ponte, αντιγράφουν με ακρίβεια τις πιο αξιοσημείωτες σκηνές των ταινιών του Kubrick.
«Είχα την πρόθεση να τοποθετήσω τη συλλογή στις εμβληματικές σκηνές του Kubrick, όπου τα ρούχα μου υπάρχουν οργανικά στον κόσμο του, αλλά φαίνονται ταυτόχρονα εντελώς ξένα– είναι ο φόρος τιμής μου στον κινηματογράφο και σε έναν από τους πιο λαμπρούς μαέστρους του», ανέφερε ο Michele στην βρετανική Vogue και συνέχισε «το να συνεργαστώ με όλους τους απίστευτους ανθρώπους, και ειδικά στα κοστούμια με την Canonero, η οποία είναι ακόμα πιο εμμονική από εμένα, ήταν ευχαρίστηση, γιατί έχει μια ιστορία συνεργασίας με τον Kubrick, κάτι που είναι απίστευτο. Οι υπαίθριες λήψεις εμπνευσμένες από τον Barry Lyndon, όπου τοποθετήσαμε το εμπνευσμένο από τη βικτωριανή εποχή λευκό φόρεμα με τις ρίγες της Adidas αναμεμειγμένο φυσικά σε μια ομάδα ανθρώπων ντυμένων με ρούχα εκείνης της εποχής – αυτή ήταν μια από τις αγαπημένες μου στιγμές».