Η αλυσίδα μόδας Zara κάνει άνοιγμα στον κλάδο των second hand ρούχων - Στόχος να μειωθεί το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα.
Η Zara εγκαινιάζει μια υπηρεσία μεταχειρισμένων ρούχων που θα επιτρέπει στους πελάτες των καταστημάτων της στη Βρετανία να μεταπωλούν, να επιδιορθώνουν ή να δωρίζουν ρούχα της εταιρείας.
Ο ισπανικός γίγαντας της ένδυσης, που ανήκει στην Inditex, θα εγκαινιάσει το Zara Pre-Owned στις 3 Νοεμβρίου στο πλαίσιο των δεσμεύσεών του για περιβαλλοντική βιωσιμότητα.
Οι αγοραστές μπορούν να αναρτούν μεταχειρισμένα είδη Zara προς πώληση μέσω της εν λόγω υπηρεσίας, καθώς και να κανονίζουν επιδιορθώσεις ή να δωρίζουν είδη που δεν χρειάζονται πια είτε διαδικτυακά είτε μέσω καταστημάτων.
Η πλατφόρμα θα φιλοξενείται στον ιστότοπο και την ηλεκτρονική εφαρμογή της Zara, ενώ οι συναλλαγές θα γίνονται μέσω του συστήματος Stripe, όπως γράφει ο Guardian.
Σχετικό δημοσίευμα του Bloomberg αναφέρει πως τα Ζara κάνουν άνοιγμα προς τον κλάδο των second hand ρούχων, προσφέροντας παράλληλα και υπηρεσίες επιδιόρθωσης. Η νέα κίνηση της εταιρείας θα αφορά προς τον παρόν τη βρετανική αγορά.
Μέσα στον Νοέμβριο, οι Βρετανοί, μέσω ειδικής online πλατφόρμας, αλλά και στα καταστήματα, θα μπορούν να αντικαθιστούν κουμπιά, να φτιάχνουν χαλασμένα φερμουάρ και ραφές που έχουν ανοίξει σε οποιοδήποτε ρούχο της αλυσίδας. Δεν θα υπάρχει περιορισμός ως προς τον χρόνο αγορά τους, θα μπορούν, δηλαδή, να μεταποιήσουν και κάποιο φόρεμα για παράδειγμα προηγούμενης σεζόν.
Παράλληλα, θα ανοίξει άλλη εφαρμογή στην οποία θα γίνεται μεταπώληση προϊόντων ZARA, ενώ όποιος το επιθυμεί θα μπορεί να δωρίζει παλιά του ρούχα ανεξαρτήτως μάρκας.
Σκοπός της νέας κίνησης των ZARA είναι να γίνει πιο βιώσιμη, καθώς ο τομέας της κλωστοϋφαντουργίας είναι υπεύθυνος για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα.
Με διαδικτυακές δραστηριότητες σε περίπου 200 χώρες, τα προϊόντα της Zara συγκαταλέγονται ήδη στις μάρκες με τις περισσότερες μεταπωλήσεις στο διαδίκτυο. Μεταχειρισμένα ρούχα, τσάντες και παπούτσια Zara πωλούνται σε ιστότοπους όπως οι Depop, Vestiaire, Asos Marketplace και Re-fashion.
Η πλατφόρμα μεταπώλησης θα οργανωθεί ανά κατηγορία προϊόντων και θα περιλαμβάνει εικόνες που θα αναρτά ο πωλητής, ενώ οι πληροφορίες για το αρχικό προϊόν θα παρέχονται από τη Zara.
Και η βρετανική αλυσίδα πολυκαταστημάτων Selfridges & Co σχεδιάζει το 45% των συναλλαγών να προέρχεται από μεταπώληση, ενοικίαση και επιδιόρθωση μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Ωστόσο, η ανάπτυξη του κινεζικού γίγαντα στον χώρο της μόδας, Shein, δείχνει ότι οι αγοραστές συχνά δίνουν προτεραιότητα στις τιμές έναντι της μείωσης των εκπομπών άνθρακα.
Η Paula Ampuero, επικεφαλής του τμήματος βιωσιμότητας της Zara, δήλωσε ότι το Zara Pre-Owned δεν αναμένεται να είναι κερδοφόρο στα αρχικά του στάδια.
«Σε αυτό το στάδιο, η πλατφόρμα αυτή σχεδιάζεται αποκλειστικά ως εργαλείο για να βοηθήσει τους πελάτες να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής των ρούχων τους και να ακολουθήσουν μια πιο κυκλική προσέγγιση», αναφέρει.
Όσον αφορά το εάν και το πότε η υπηρεσία θα μπορούσε να έρθει και στην Ελλάδα, η Zara έχει δηλώσει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο επιλέχθηκε δοκιμαστικά, καθώς οι καταναλωτές του «μας ωθούν να βελτιωνόμαστε και να καινοτομούμε». Εφόσον η υπηρεσία είναι επιτυχής, είναι πιθανό να επεκταθεί και σε άλλες βασικές αγορές.
(Με πληροφορίες του Guardian και του Bloomberg)