Ο Χάιντερ Άκερμαν σχεδίασε την couture συλλογή Gaultier
Με τη συλλογή που παρουσιάστηκε στην Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι, ο Χάιντερ Άκερμαν αποδεικνύει τη στόφα του ως μέγας μόδιστρος που τιμά το έργο του Γκoτιέ, φωτίζοντας το με το δικό του ταλέντο.
Ως μέγας μόδιστρος, ο Χάιντερ Άκερμαν «αγγίζει την υψηλή ραπτική» αναλαμβάνοντας τη συλλογή Gauliter στην Εβδομάδα Μόδας Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι και αποδεικνύοντας το τεράστιο ταλέντο του.
Ο Ζαν Πoλ Γκoτιέ είναι ο μοναδικός σχεδιαστής που απολαμβάνει ρετροσπεκτίβες στο έργο του ενώ είναι εν ζωή. Πριν τρία χρόνια παραιτήθηκε από τη θέση του σχεδιαστή κι από τότε τις couture συλλογές του αναλαμβάνουν άλλοι σχεδιαστές. Έτσι είδαμε μια συλλογή δια χειρός Olivier Rousteing, Glenn Martens και Chitose Abe. Ετερόκλητες και με διαφορετικές αναφορές η καθεμία, κατάφεραν να τιμήσουν το έργο του enfant terrible της παγκόσμιας μόδας αλλά και να συνεχίσουν τον εμπορικό δρόμο του οίκου του. Εφέτος, η πρόσκληση έγινε στον Haider Ackermann και το αποτέλεσμα ήταν αριστουργηματικό. Είχα τις επιφυλάξεις μου: πώς μπορεί ένα γνήσιο τέκνο της σχολής της Αμβέρσας που ουδεμία σχέση με υψηλή ραπτική έχει να κάνει την πρώτη του συλλογή και μάλιστα για έναν οίκο που διαμόρφωσε όχι μόνο τη μόδα αλλά την ποπ κουλτούρα των τελευταίων δεκαετιών;
Μπορεί όταν έχει σεβασμό στην ιστορία, αγάπη για τη μόδα, ταλέντο, ταπεινότητα και αυτοπεποίθηση. Συγκοινωνούντα δοχεία η τέχνη, η κοινωνία, η μόδα. Πονάει η κοινωνία, αντανακλάται σε αυτά που φοράμε και στον τρόπο που τα δείχνουμε. Το σημείωσε o Άκερμαν στη συζήτηση που είχε με τον Ζαν Πολ Γκοτιέ για το Dazed με αφορμή τη συλλογή Couture που σχεδίασε ο πρώτος για τον οίκο του δεύτερου. Το υπέδειξε ξεκάθαρα με την επιλογή της μουσικής της επίδειξης: το μοναδικό τραγούδι που ακούστηκε στην επίδειξη ήταν το Baraye του Ιρανού Shervin Hajipour, το οποίο κέρδισε τις προάλλες βραβείο Grammy καλύτερου τραγουδιού κοινωνικής αλλαγής. «Για όλα αυτά τα “για”», όπως λένε οι στίχοι: για τα δάκρυα που δεν σταματούν, για την ειρήνη, για την επιθυμία για κανονική ζωή, για τα δάκρυα που δεν σταματούν.
Στην κατάμεστη αίθουσα, τα φώτα κλέβουν η Κατρίν Ντενέβ, ο Τιμοτέ Σαλαμέ, η Κέιτ Μπλάνσετ. Στη μέση κάθεται ο Ζαν Πολ. «Μια επιστολή αγάπης», ένα love letter είπε ο Άκερμαν ότι θα είναι η επίδειξη. Μια όμορφη άσκηση φίνας ραπτικής. Μια νέα πρόταση στο σμόκιν με τα κορίτσια να ισορροπούν σε απίθανες γόβες. Δεν περπατούν όπως τα κλασσικά μοντέλα της Couture: παίζουν, ποζάρουν, στέκονται μπροστά στους φωτογράφους ενόσω το catwalk γεμίζει δημιουργίες που έχουν βουτήξει στο αρχείο Gaultier χωρίς κλισέ. Μπουστά με χρώμα, μαύρα σατέν με εκπλήξεις neon, κοφτερές γεωμετρίες στο όνομα του πατρός Ζαν Πολ και της παρακαταθήκης του. Φτερά και cut outs που σμιλεύουν τη γνυαικεία σιλουέτα, καθαρές γραμμές που αναπολούν το μεγαλείο της Madame Madame Grès που και οι δυο αγαπούν πολύ αλλά και όγκοι που αποδεικνύουν τη μαεστρία του 51 ετών Ackermann που γεννήθηκε στην Κολομβία, υιοθετήθηκε και μεγάλωσε με οικογένεια από τη Γαλλία που μαζί έζησαν στην Αιθιοποία, το Τσαντ, την Αλγερία για να καταλήξουν στην Ολλανδία.
Έκπληξη. Τιμή. Έτσι αισθάνθηκε για την πρόταση του Γκοτιέ να αναλάβει αυτή τη συλλογή. «Έκπληκτος, ξέρετε, γιατί υπάρχουν τόσοι πολλοί νέοι σχεδιαστές εκεί έξω. Το ότι θα διάλεγαν κάποιον σαν εμένα, ήταν τιμή μου. Το να μπορώ να αγγίξω την υψηλή ραπτική ήταν ένα όνειρό μου για πάντα. Ένιωσα πολύ συγκινημένος από αυτό. Είναι το μόνο που ήθελα να κάνω», δήλωσε πριν το σόου. Του άξιζε αυτή η πρόταση και είναι σπουδαίο που του δίνει το χέρι ο Γκοτιέ. Μέσα στην πανδημία, κατάφερε να μην απορροφηθεί από τη συνέταιρό του, Anne Chapelle. Να μην χάσει το όνομα του, να μην γίνει κι εκείνος όπως ο Margiela, ο Halston, o Galliano και άλλοι.
Βεβαίως, του αξίζουν πολλά περισσότερα. Το 2010 δήλωνε ο Καρλ Λάγκερφελντ στο Numero ότι ο Άκερμαν θα μπορούσε να είναι ο διάδοχός του στη Chanel. Έναν χρόνο πριν, είχε αρνηθεί τη θέση του σχεδιαστή στον Margiela. Λίγο αργότερα, το όνομα του ακουγόταν ως διαδόχου στον Dior μετά την απόλυση του Galliano. «Σπάνια ελπίδα για το μέλλον», τον είχε χαρακτηρίσει η Σούζι Μένκες. Μήπως είναι η ώρα του;