Telfar: Το brand εγκαινιάζει μια νέα στρατηγική στην τιμολόγηση των συλλογών του, βάζοντας τον αγοραστή στο παιχνίδι.
© Edward Berthelot/Getty Images
Fashion

Ο Τέλφαρ Κλέμενς σου ζητά να βάλεις εσύ τιμή στις δημιουργίες του

Ο σχεδιαστής εγκαινιάζει μια επαναστατική στρατηγική που εμπλέκει άμεσα τον πελάτη στη διαμόρφωση της τιμής των σχεδίων του

Telfar: Το brand εγκαινιάζει μια νέα στρατηγική στην τιμολόγηση των συλλογών του, βάζοντας τον αγοραστή στο παιχνίδι.

Πριν από έναν χρόνο ο σχεδιαστής Τέλφαρ Κλέμενς και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ανεξάρτητου οίκου Telfar, Μπάμπεκ Ράντμποϊ, προβληματίζονταν πάνω από ένα φούτερ με κουκούλα. Ο προβληματισμός τους αφορούσε την τιμολόγηση του προϊόντος. Μετά από πολλή σκέψη, ενδελεχείς υπολογισμούς και πολύ σβήσε γράψε, διαπίστωσαν πως θα μπορούσαν να χρεώσουν το συγκεκριμένο hoodie από 100 έως 600 δολάρια, χωρίς να αισχροκερδούν ούτε να διακινδυνεύουν να χρεοκοπήσουν!

«Όσο περισσότερο το σκεφτόμασταν, τόσο περισσότερο γινόταν σαφές ότι το υπάρχον μοντέλο τιμολόγησης στη μόδα δεν έχει κανένα νόημα» λέει ο Ράντμποϊ. Οι δύο άνδρες σκέφτηκαν κάτι μάλλον απλό. Αν είχαν τη δυνατότητα να γνωρίζουν εκ των προτέρων τη ζήτηση ορισμένων προϊόντων, θα μπορούσαν να κάνουν μεγαλύτερες παραγγελίες στα εργοστάσια παραγωγής κι έτσι να εξασφαλίσουν φθηνότερες τιμές.

Το ζήτημα τούς απασχολεί από το 2020, όταν και προχώρησαν στο πρώτο τους πείραμα με την περιβόητη και περιζήτητη τσάντα Telfar. Για να αποκτήσει κανείς μια Telfar είτε πρέπει να περιμένει σε λίστες αναμονής είτε να στραφεί στην αγορά των μεταχειρισμένων με ανύπαρκτες ή περιορισμένες εγγυήσεις γνησιότητας. 

Σε ανάρτησή της στο instagram η εταιρεία έγραψε τότε με ειλικρίνεια, απολογητικό τόνο, ίσως και κάποιο παράπονο: «Όταν χιλιάδες τσάντες πωλούνται ανά δευτερόλεπτο, δεν μπορούμε να ξέρουμε καν πόσες να κατασκευάσουμε. Σχεδιάζουμε την παραγωγή μας έξι μήνες νωρίτερα. Χρειάζεται χρόνος και χρήμα για να φτιάξουμε τις τσάντες και είμαστε 100% αυτοχρηματοδοτούμενοι». Στις 19 Αυγούστου του 2020 μπήκε μπρος ένα πρωτοποριακό σχέδιο. Για ένα μόνο εικοσιτετράωρο και υπό το τίτλο The Telfar Bag Security Program, όσοι επιθυμούσαν να αγοράσουν μια Telfar μπορούσαν να την προπαραγγείλουν, να την προπληρώσουν και μετά να περιμένουν. Μέχρι τις 15 Ιανουαρίου του 2021 όλοι οι πελάτες είχαν παραλάβει το αντικείμενο του πόθου τους.

Η επαναστατικότητα του Τέλφαρ Κλέμενς είχε φανεί από παλιά, από τότε που διάλεγε για σλόγκαν του οίκου του τη φράση «δεν είναι για σένα, είναι για όλους». Το ανάποδο από ό,τι λένε όλοι οι άλλοι οίκοι δηλαδή. Βασιζόμενος στις προηγούμενες εμπειρίες του, στις 21 Μαρτίου του 2023 ο σχεδιαστής «εκδημοκράτισε» ακόμα περισσότερο την τέχνη του ανακοινώνοντας έναν επαναστατικό τρόπο τιμολόγησής της. Όταν στις 27 Μαρτίου ανέβει στον ιστότοπο του brand η νέα του συλλογή, κάθε κομμάτι θα πωλείται (προσωρινά) σε τιμή χονδρικής. Ανάλογα με τη ζήτησή του και με βάση έναν συγκεκριμένο αλγόριθμο, θα ανεβαίνει ή θα πέφτει η τιμή του. Όσο μεγαλύτερη η ζήτηση, τόσο μικρότερο το ποσό που θα χρειάζεται να καταβάλει ο καταναλωτής. Με το πέρασμα του χρόνου θα διαμορφωθεί η τελική τιμή του εκάστοτε προϊόντος, και αυτή θα ισχύει (εκτός απροόπτου) για όλες τις μελλοντικές συλλογές της Telfar. 

Γιατί είναι επαναστατική η νέα στρατηγική του brand; Γιατί ανατρέπει την τυπική τακτική των εταιρειών να χρεώνουν περισσότερο για τα πιο δημοφιλή τους προϊόντα. Πλέον με τα Telfar items θα συμβαίνει το αντιστρόφως ανάλογο: όσο πιο δημοφιλή τόσο πιο προσιτά. «Θέλω οι άνθρωποι που επιθυμούν τα ρούχα μου να μπορούν να τα αποκτήσουν» λέει ο Κλέμενς, και δίνει το δικαίωμα στον καταναλωτή να ορίσει τις τιμές. Ο οποίος καταναλωτής θα μπορούσε να σηκώσει τη γραθιά ψηλά και να φωνάξει το σύνθημα «την ακριβή μόδα να πληρώσει η πλουτοκρατία».

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice