8 φάουλ της βιομηχανίας της μόδας και ομορφιάς

Μερικά πράγματα που ίσως δεν γνωρίζετε για το modeling και τη μόδα

Ξεφυλλίζουμε περιοδικά και χαζεύουμε στο Ίντερνετ για τις νέες τάσεις της μόδας. Άραγε η εικόνα που έχουμε για τη μόδα και τα μοντέλα είναι μόνο αυτό που φαίνεται; Δυστυχώς, για την πλειοψηφία των μοντέλων, η βιομηχανία της μόδας δεν είναι και ο καλύτερος σύμμαχος. Ακόμα και αν βλέπουμε κάποια supermodels να έχουν όλα αυτά που ονειρευόμαστε, ελάτε μην ντρέπεστε… ωραίους άντρες, όμορφα ταξίδια, λάμψη, χρήματα και ανεμελιά 24 ώρες το 24ωρο, το ξέρω εκνευριστικό, υπάρχουν εδώ 8, όχι και τόσο καλοί, παράγοντες που δείχνουν πως τελικά τα μοντέλα μόνο μες στην ανεμελιά δεν είναι και η βιομηχανία μόδας χρήζει επίβλεψης και ριζικής αλλαγής. Πάρτε μόνο μια γεύση.

1. Τα μοντέλα ξεκινούν από πολύ νεαρή ηλικία

Ας πάρουμε για παράδειγμα την Thairine Garcia. Το Φεβρουάριο του 2012, εμφανίστηκε στο Harper’s Bazaar της Βραζιλίας, σε ηλικία μόλις 14 ετών. Το Συμβούλιο των Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής υποτίθεται πως δεν επιτρέπει τη χρήση μοντέλων κάτω των 16 ετών και πως συντάχθηκε νέα, νομική προστασία για τα πολύ νεαρά μοντέλα. Η βιομηχανία όμως, είναι περισσότερο, πώς να το πούμε, «αυτό- ρυθμιζόμενη», γι’ αυτό και δεν υπάρχει καμία εποπτεία, συνεχίζοντας να απασχολεί μοντέλα ακόμα και 13 ετών.

image

image

2. Το modeling στοιχίζει συναισθηματικά στις νέες γυναίκες

Μία έρευνα, που πραγματοποιήθηκε το 2012 από τη Συμμαχία Μοντέλων (Model Alliance) σε 85 μοντέλα, απέδειξε, ότι ζητήθηκε στα 2/3 περίπου των κοριτσιών να χάσουν βάρος, με αποτέλεσμα το 70% αυτών να υποφέρει από ανορεξία και κατάθλιψη. Αρκετά μοντέλα, μεταξύ αυτών και η Georgina Wilkin, ευτυχώς μοιράστηκαν τις ιστορίες τους δημοσίως, για να επιστήσουν την προσοχή στα νεαρά μοντέλα όσο αφορά στις διατροφικές διαταραχές. Κι αυτό γιατί όταν έρχεται αυτή η, πολύ σημαντική, στιγμή πρόσληψης των κοριτσιών από τη διεθνή βιομηχανία μόδας, αφήνουν το σπίτι τους και ασυνόδευτα από την οικογένειά τους, είναι συναισθηματικά απροετοίμαστα για τις πιέσεις που έπονται. Η Isabelle Caro, η Ana Carolina Reston και η Hila Elmalich είναι μόνο τρεις, από τον αρκετά μεγάλο αριθμό μοντέλων, που πέθαναν από επιπλοκές σχετικές με την ανορεξία.

image

image

3. Οι καριέρες στο modeling είναι υπόθεση μόνο μερικών μηνών

Τα νέα μοντέλα έχουν, τυπικά, διάρκεια ζωής 3 seasons. Σε κάθε νέα πασαρέλα το 70% των μοντέλων που εμφανίζονται είναι νέα πρόσωπα.

4. Φαίνεται αρκετά γοητευτικό επάγγελμα, αλλά η πληρωμή δεν είναι καθόλου γοητευτική

Ο μέσος μισθός ενός μοντέλου κυμαίνεται στα 32.929 δολάρια ετησίως. Μακάρι όμως να ήταν μόνο αυτό. Διαβάστε παρακάτω και θα καταλάβετε.

5. Το ποσό που αναγράφεται παραπάνω είναι ακόμα μικρότερο για τις γυναίκες που δουλεύουν εκτός Νέας Υόρκης. Έχει πολλούς λάκκους η φάβα τελικά

Τα νεαρά κορίτσια, μετά από πληρωμές visa, πτήσεων, διανυκτερεύσεων και εξετάσεων, έξοδα για τα οποία κανείς δεν φρόντισε να τις ενημερώσει, βρίσκονται τελικά χρεωμένα κατά 10.000 δολάρια. Κι όλα αυτά πριν καν κληθούν για το πρώτο τους casting.

6. Όσο πιο διάσημος είναι ο πελάτης, τόσο πιο λίγο θα πληρωθεί ένα μοντέλο

Κουφό αλλά αληθινό. Όσο περισσότερη αίγλη έχει ένας οίκος μόδας, όπως για παράδειγμα η Vogue, τόσο λιγότερα θα πληρώσει σε σχέση με πελάτες όπως η J.C Penney. Ενδεικτικά μόνο, ένα μοντέλο θα πληρωθεί γύρω στα 150 δολάρια/μέρα σε έναν διάσημο οίκο και 2.500 δολάρια/μέρα σε έναν πιο εμπορικό.

7. Τα μοντέλα σήμερα είναι πιο αδύνατα και ψηλά από κάθε άλλη εποχή

Μια ματιά στην επικαιρότητα, φτάνει για να δει κανείς, πως τα μοντέλα είναι πλέον πετσί και κόκαλο και με τον καιρό ανεβαίνει όλο και περισσότερο το όριο ύψους. Κι ας μας απαντήσει κάποιος. Σκοπός είναι να ξεπεράσουν σε ύψος τον Φασούλα; Υπάρχει κάποιος λόγος που τα κορίτσια πρέπει να έχουν ύψος μπασκετμπολίστα;

8. Βιομηχανία μόδας vs πραγματικότητα, 1-0

Ενώ ο μισός, και παραπάνω, πληθυσμός της Βραζιλίας είναι μαύροι και μιγάδες, στην Εβδομάδα Μόδας στο Σάο Πάολο μόνο 28 από τα 1.128 μοντέλα ήταν μαύρα. Με αφορμή αυτό, έγινε μια παγκόσμια έρευνα 3.200 γυναικών ηλικίας από 18 έως 64, που μας εκπλήσσει ακόμα περισσότερο. Από αυτές, μόνο το 2% των γυναικών θεωρούν τον εαυτό τους «όμορφο». Άλλο ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα της έρευνας, ήταν πως το 52% των Γιαπωνέζων γυναικών, περιέγραφαν τον εαυτό τους ως «παχύσαρκο» ενώ μόνο το 23% ήταν πραγματικά. Σχεδόν το 60% των γυναικών, θεωρούν πως η γυναικεία ομορφιά είναι μία πολύ «στενή και ιδιαίτερη έννοια». Είναι όμως;