Fashion

Schiaparelli: Ρούχα υψηλής ραπτικής φτιαγμένα για τους δρόμους

«Πάρε κάτι οικείο. Έπειτα, κάνε το αγνώριστο», λέει ο καλλιτεχνικός διευθυντής Daniel Roseberry

Μαρία-Ιωάννα Σιγαλού
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Η «κανονική», «πραγματική» μόδα ήταν το θέμα της ημέρας στις ανοιξιάτικες επιδείξεις στο Παρίσι, αλλά όχι για την Schiaparelli- τουλάχιστον όχι με την έννοια που έχουμε στο μυαλό μας τις καθημερινές εμφανίσεις. Έχοντας τραβήξει την προσοχή του κόσμου με θεαματικές στιγμές στο κόκκινο χαλί, ο καλλιττεχνικός διευθυντής, Daniel Roseberry, χτίζει τώρα με έναν μοναδικό και ανεπάντεχο τρόπο την ταυτότητα του οίκου για ready-to-wear ρούχα, αγκαλιάζοντας την «τρέλα» της προσέγγισης της Elsa.

Στην επίδειξη πρωταγωνίστησαν καθημερινά, οικεία ρούχα- όπως αυτό το πρώτο πουλόβερ που σχεδίασε η Elsa Schiaparelli- με μια πιο χιουμοριστική και την ίδια στιγμή γκράντε προσέγγιση. Το καθαρό λευκό πουκάμισο, η χυτή καμπαρντίνα και το μαύρο smoking σακάκι συνδυάζονται με τους κώδικες του οίκου, «ζωντανεύουν» και παύουν να είναι απλά κομμάτια υφάσματος. Τώρα μοιάζουν με αισθήσεις.

Όπως ήταν αναμενόμενο, σουρεαλιστικά στοιχεία υπήρξαν και σε αυτή τη συλλογή. Ήταν το 1930 όταν η Elsa Schiaparelli σχεδίασε ένα φόρεμα με έναν αστακό ζωγραφισμένο από τον Salvador Dalí, το οποίο φόρεσε η Δούκισσα του Ουίνδσορ - η διαφάνεια του οποίου προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στην τότε Αγγλία. Αν και ο Roseberry τα πρώτα χρόνια είχε ορκιστεί να μην αγγίξει τον αστακό, θεωρώντας ότι ήταν πολύ προφανής αναφορά για να ενδώσει, τώρα καμαρώνει περήφανα για τα τοτέμ των καρκινοειδών: ένας τρισδιάστατος αστακός από καμβά που τοποθετείται στο μπροστινό μέρος μιας φούστας από ελεφαντόδοντο, γιγάντιους χρυσούς αστακούς, καβούρια που κρέμονται από το λαιμό και μοτίβα με ψάρια. Πιθανότατα, παρατηρώντας τις αντιδράσεις που σήκωσαν τα κεφάλια των ζώων στην επίδειξη υψηλής ραπτικής του Ιανουαρίου, ένιωσε έτοιμος για περισσότερη διασκέδαση. Άλλα αντικείμενα που ιντρίγκαραν ήταν μια μεζούρα, ένα χυμένο κόκκινο μανό, ένα ανοιχτό ψαλίδι και λεπτά τσιγάρα.  

Πουθενά δεν βλέπουμε τα έτοιμα ρούχα να τυγχάνουν τέτοιας high-concept αντιμετώπισης, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά τα ρούχα θα πρέπει να χαρακτηριστούν ως υπερβολικά επιπόλαια. Αντίθετα, η αγνότητα της δημιουργικότητας του Roseberry μας παρουσιάζεται με γλαφυρό τρόπο και για μια στιγμή, είμαστε υποχρεωμένοι να αναρωτηθούμε αν η μαγεία της υψηλής ραπτικής μπορεί να διαχυθεί στην καθημερινότητα.

Όπως δηλώνει ο Daniel Roseberry: «Πρέπει να καταλάβουμε σήμερα ότι δύο πράγματα μπορούν να είναι ταυτόχρονα αληθινά. Και έτσι έχουμε τη συλλογή Schiaparelli ready-to-wear. Είναι καθημερινά και τολμώ να πω, "εύκολα" κομμάτια; Ναι. Αλλά μήπως πρέπει επίσης να προκαλούν αίσθηση, να εμπνέουν κάποιον να διασχίσει ένα δωμάτιο, να αποτελούν έναν εξαιρετικό απόηχο της καλύτερης δουλειάς μας στην υψηλή ραπτική; Ναι. Η Έλσα το έκανε πρώτη. Εμείς το κάνουμε ξανά.»

Τα looks της πασαρέλας Schiaparelli Άνοιξη-Καλοκαίρι 2024