Η Victoria's Secret μετά τη σιωπή, κάνει στροφή 180 μοιρών
VS Fashion Tour 2023: Η κινηματογραφική επιστροφή, δεν ήταν ακριβώς αυτό που περίμενες
VS Fashion Tour 2023: To ντοκιμαντέρ της Victoria's Secret, η νέα ταυτότητα μετά το rebranding και τα μοντέλα σύμβολα.
Στο άκουσμα των λέξεων Victoria's Secret, μάλλον σκέφτεσαι υπέρλαμπρα φτερά, πανέμορφους αγγέλους και εντυπωσιακά εσώρουχα. Και φυσικά, αρκετή δόση ροζ αποχρώσεων. Λοιπόν, ίσως ήρθε η στιγμή να τα ξεχάσεις όλα αυτά. Το μυστικό της Βικτώριας έκανε rebranding, μιας και δεν είχε άλλη επιλογή, με τις αλλαγές να είναι πολλές.
Οι φαντασμαγορικές της επιδείξεις μόδας, ήξεραν πώς να μαγεύουν το τηλεοπτικό κοινό, ωστόσο αυτό δεν φάνηκε αρκετό. Τα τελευταία χρόνια, η ομάδα της Victoria's Secret έχει δεχθεί πλήθος αρνητικών σχολίων, τόσο για τις σεξιστικές συμπεριφορές, όσο και για τον μη συμπεριληπτικό χαρακτήρα της. Το 2019, έρχεται η στιγμή της ακύρωσης, καθώς λόγω μειωμένης τηλεθέασης δεν θεωρήθηκε εφικτή η προβολή του προγραμματισμένου fashion show. Πέρασαν πέντε χρόνια δίχως πασαρέλες αγγέλων, φτάνοντας στον Σεπτέμβριο του 2023, με μία κινηματογραφική επιστροφή στην πλατφόρμα του Amazon.
Η νέα ταυτότητα της Victoria's Secret στο ντοκιμαντέρ «The Tour»
Κινηματογραφική μεν, χαμηλής βαθμολογίας δε. Το «The Tour» είναι ο τίτλος του ντοκιμαντέρ που στοχεύει στην ανάδειξη της νέας ταυτότητας της Victoria's Secret, εστιάζοντας σε τέσσερις συλλογές από ανεξάρτητους σχεδιαστές και καλλιτέχνες, με έδρα το Λάγος, την Μπογκοτά, το Λονδίνο και το Τόκιο. Διάρκειας μίας ώρας και τριανταπέντε λεπτών, με ελάχιστο χρόνο να αφιερώνεται σε πασαρέλες. Από την μία είναι ενδιαφέρον το να δίνεται φωνή σε ταλαντούχα άτομα, που υπό άλλες συνθήκες ίσως να μην γνώριζες ποτέ. Ωστόσο, αυτή είναι μια τελείως διαφορετική, σχεδόν ξένη προσέγγιση από το συγκεκριμένο brand. Στο ντοκιμαντέρ εμφανίζονται μοντέλα σύμβολα της Victoria's Secret, όπως η Adriana Lima και η Naomi Campbell, πιο σύγχρονα όπως οι Gigi Hadid και Bella Hadid, αλλά και νέας κατηγορίας όπως η αγαπημένη Jill Kortleve (mid-size).
Φτερά ωστόσο δεν θα δεις πολλά, αλλά ούτε και εσώρουχα. Ήρθε η στιγμή να σου αποκαλύψω πως οι άγγελοι πέθαναν και μετενσαρκώθηκαν σε ομάδα VS Collective. Με άλλα λόγια, η νέα ταυτότητα της εταιρείας θέλει να αναδείξει δυναμικές γυναίκες διαφορετικών υποβάθρων, ενισχύοντας έτσι όχι μόνο την εκπροσώπηση, αλλά και την υιοθέτηση νέων, υγιών προτύπων. Όλα αυτά ενσαρκώνονται μέσω της δεκαμελούς ομάδας VS Collective, στην οποία συμπεριλαμβάνεται η Paloma Elsesser και η Hailey Bieber. Γίνεται αρκετά εμφανές, πως πρόκειται για ένα rebranding με πολλές καινούριες ιδέες, ωστόσο αυτό που εν τέλει καταφέρνει, είναι να δημιουργήσει μία ταινία μεγάλου μήκους, δίχως σαφές μήνυμα. Fashion show, εκτός του ό,τι προβλήθηκε στην πλατφόρμα του Amazon, δεν υπήρξε. Για την πολυσυζητημένη επιστροφή, θεωρήθηκε αρκετή μία εκδήλωση με εκλεκτούς προσκεκλημένους και προβολή του «The Tour».
Η απουσία fashion show πιθανότατα να μην μας απογοήτευε τόσο, αν το ντοκιμαντέρ ήταν πραγματικά εντυπωσιακό και ουσιώδες. Αν ήταν μια προσπάθεια για σηματοδότηση νέας εποχής, δίχως να αγνοούνται τα στοιχεία που καθόρισαν ανά δεκαετίες το brand. Στα περισσότερα πλάνα, τα μοντέλα είναι ντυμένα κυρίως με φορέματα σε χρυσούς, ασημί και γήινους τόνους. Παρόλο που πρόκειται για ξεχωριστές δημιουργίες, δεν θυμίζουν σε τίποτα Victoria's Secret. Είναι ιδιαίτερα οξύμωρο μια από τις πιο δημοφιλής εταιρίες εσωρούχων, να μην δίνει έμφαση στα εσώρουχα. Ακόμα και όταν έδωσε, πολλά από αυτά είτε στερούνταν έμπνευσης, είτε δεν αγκάλιαζαν όμορφα το σώμα.
Αν κάτι περίμεναν όλοι στο νέο αυτό ξεκίνημα, ήταν εσώρουχα που θα αναδείκνυαν διαφορετικούς σωματοτύπους, που θα μπορούσες να δεις πόσα ξεχωριστά σχήματα και μορφές έχει η γυναικεία φιγούρα. Σαφέστατα αναγνωρίζεται το γεγονός, πως στο ντοκιμαντέρ συμμετέχουν μοντέλα σχεδόν όλων των μεγεθών, με διαφορετικές μάλιστα καταγωγές, θυμίζοντας πως δεν υπάρχει μόνο ένα είδος ομορφιάς. Βέβαια, όταν η πλειοψηφία είναι κατηγορίας skinny και υπάρχουν συγκεκριμένα και επαναλαμβανόμενα για την κατηγορία plus και mid-size, δεν ξέρω κατά πόσο θεωρείται συμπεριληπτικό το εγχείρημα αυτό.
Μήπως τελικά, για όλα φταίει η Rihanna; Το είδωλο της pop μουσικής, αναστάτωσε το 2018 την βιομηχανία μόδας, ιδρύοντας την δική της μάρκα εσωρούχων, με ονομασία Savage X Fenty. Την περίοδο που η αυτοκρατορία της Victoria's Secret κατέρρεε, η Riri επιτέθηκε. Η σειρά εσωρούχων της γνώρισε μεγάλη επιτυχία, καθώς κατάφερε να προσφέρει όλα όσα έλειπαν εκείνη την εποχή από τη Victoria, δηλαδή, ποικιλία και εύρος μεγεθών.
Το 2019 υπήρξε καθοριστικό και για τα δύο brand, με το Savage X Fenty να εξυμνεί την μοναδικότητα, να αποθεώνεται από το Forbes και τη Victoria's Secret σε απότομη προσγείωση. Και ίσως εκείνη ήταν η στιγμή, που η ομάδα της Victoria's Secret αποπροσανατολίστηκε. Προσπάθησε να πλάσει μια ταυτότητα για να ανταγωνιστεί τη Rihanna και ξέχασε τα δυνατά της στοιχεία. Αρκετά πιθανό σενάριο. Ή απλά, παρασύρθηκε από την τάση της σημερινής εποχής. Της εποχής που όλοι μιλάμε για συμπερίληψη, εκπροσώπηση, μοναδικότητα και οποιαδήποτε άλλη ενδιαφέρουσα λέξη μάθουμε, δίχως να υπάρχει πάντοτε πραγματικό ενδιαφέρον. Αναμασιούνται έννοιες διαρκώς, στα social όλα είναι τόσο προοδευτικά και τρομακτικά θετικά, όταν στην πραγματική ζωή δεν βρίσκεις τζιν παντελόνι να σου κάνει, εκτός αν φοράς small ή medium. Το ξέρεις ούτως ή άλλως, πως οι περισσότερες εταιρίες επιδιώκουν να έχουν μοντέλα διαφόρων διαστάσεων και χαρακτηριστικών, κυρίως για λόγους marketing. Τουλάχιστον, ας το κάνουν σωστά.
Τα τελευταία χρόνια, γίνεται μια προσπάθεια έστω και αν είναι επιφανειακή, για κατάργηση πολλών διαχρονικών στερεοτυπών και προκαταλήψεων. Είσαι όμορφη άρα δεν είσαι πολύ έξυπνη, έχεις παραπάνω κιλά, όπως το προσδιορίζει ο καθένας αυτό, άρα δεν αγαπάς τον εαυτό σου, και άλλες τόσες «χαριτωμένες» σκέψεις. Το ζητούμενο είναι να θεωρούμαστε ίσοι, όχι να υπάρχει ιδιαίτερη μεταχείριση. Το ζητούμενo ήταν να βλέπαμε τελικά ένα fashion show, σαν εκείνο του 2013, με φτερά, στρας, ατελείωτο catwalk, και περισσότερες προσθήκες μοντέλων διαφορετικών αναλογιών. Να ξέρεις ότι μπορεί μια γυναίκα που φοράει xs να είναι πετυχημένη στον κόσμο της μόδας, αλλά μπορεί και εκείνη που φοράει small, medium, large και xl.
Δεν χρειάζεται στροφή 180 μοιρών για συμπερίληψη, ούτε κατάργηση του ροζ, ούτε κινηματογραφικές «κουλτουριάρικες» προσπάθειες. Χρειάζεται απλά να δοθούν ευκαιρίες. Πιο φτηνό θα έβγαινε.