Ένα ύφασμα εμπνευσμένο από τη γεύση παλαιωμένου ουίσκι
Ο σχεδιαστής Άγγελος Μπράτης μιλάει για τη συνεργασία έκπληξη με το Johnnie Walker Black Label και το Harris Tweed Hebrides
Ο Άγγελος Μπράτης συνεργάστηκε με το Johnnie Walker για να δημιουργήσει ένα μοναδικό σύνολο και μια κουβέρτα τύπου σαφάρι, χρησιμοποιώντας το πρώτο ύφασμα στον κόσμο που είναι εμποτισμένο με άρωμα εμπνευσμένο από τα βασικά χαρακτηριστικά του Johnnie Walker Black Label. Η Athens Voice μίλησε μαζί του.
O Άγγελος Μπράτης είναι ένας από τους κορυφαίους Έλληνες σχεδιαστές μόδας. Με έδρα στο Μιλάνο δημιουργεί κάθε χρόνο τις δικές του collections, αλλά εργάζεται και ως δημιουργικός σύμβουλος για κάποιους από τους μεγαλύτερους και διασημότερους οίκους μόδας. Στην τελευταία Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου, οικοδεσπότης της επίδειξης του Άγγελου ήταν ο θρύλος της υψηλής ραπτικής Giorgio Armani, ενώ πολλά έγκυρα μέσα όπως το Vogue.com και το Style.com έχουν αναφερθεί στον Μπράτη ως έναν από τους πιο καινοτόμους δημιουργούς στο χώρο της μόδας σήμερα.
Την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, εκπρόσωποι των media και ξεχωριστοί προσκεκλημένοι του Johnnie Walker είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν πρώτοι το αποτέλεσμα της συνεργασίας του Johnnie Walker Black Label με τον κορυφαίο Έλληνα σχεδιαστή, σε μια σπάνια επίδειξη μόδας, στην Αίγλη Ζαππείου, όπου παρουσιάστηκε το μοναδικό σύνολο υψηλής ραπτικής και μια κουβέρτα τύπου σαφάρι που δημιούργησε ο σχεδιαστής αποκλειστικά για το Johnnie Walker Black Label.
Βασικό στοιχείο και των δύο δημιουργιών είναι το Johnnie Walker Fabric of Flavour – το αποτέλεσμα μιας μοναδικής συνεργασίας του Johnnie Walker με το διεθνούς φήμης σκοτσέζικο οίκο μόδας Harris Tweed Hebrides, μια βραβευμένη εταιρεία με βάση το Shawbost στη δυτική ακτή του Isle of Lewis. Η εταιρεία εξάγει σε περισσότερες από 60 χώρες και στους πελάτες της συμπεριλαμβάνονται διάσημες μάρκες όπως οι: Alexander McQueen, Chanel, YSL, Paul Smith, Margaret Howell, J Crew, Rag&Bone και Vivienne Westwood.
Τα δύο brands συνεργάστηκαν με σκοπό να δημιουργήσουν ένα εκπληκτικό tweed ύφασμα, εμπνευσμένο από τα γευστικά και αρωματικά στοιχεία του Johnnie Walker Black Label. Ο Άγγελος Μπράτης σχεδίασε και δημιούργησε με βασική πηγή έμπνευσης την Ελληνίδα Θεά Δήμητρα. Το σύνολο ολοκληρώνεται με την κουβέρτα τύπου σαφάρι, που δένεται με χειροποίητα δερμάτινα λουριά φτιαγμένα αποκλειστικά από τον Justin Capp, τον Βρετανό δεξιοτέχνη που δουλεύει αποκλειστικά με το δέρμα. Στην παρουσίαση ο Μπράτης έδειξε και την πρόσφατη, χειμερινή του κολεξιόν σε μία real time επίδειξη μόδας κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Το makeup και τα μαλλιά των μοντέλων επιμελήθηκε το Freddy Make Up Stage του Φρέντυ Καλομπράτσου.
Το ύφασμα αποτελεί μια μοναδική απόδοση όλων των χαρακτηριστικών του Johnnie Walker Black Label. Κάθε ένα από τα πολύπλοκά του χρώματα επιλέχθηκε με προσοχή για να αντιπροσωπεύσει και ένα από τα γευστικά χαρακτηριστικά του ουίσκι, ενώ η μοναδική του μυρωδιά εμποτίστηκε στο ύφασμα σε διάφορα επίπεδα της διαδικασίας παραγωγής του. Ως μια αναπαράσταση της αριστοτεχνικής διαδικασίας παραγωγής του ουίσκι, οι γευστικές νότες του πλούσιου malt, η βανίλια, τα κόκκινα φρούτα και οι χαρακτηριστικοί τόνοι μαύρης σοκολάτας διοχετεύτηκαν διαδοχικά στο ύφασμα. Με τη σταδιακή πρόσθεση αυτών των χαρακτηριστικών στο ύφασμα επιτεύχθηκε το μοναδικό άρωμα του Johnnie Walker Fabric of Flavour.
Ρωτήσαμε τον Άγγελο Μπράτη πώς αντιλαμβάνεται ο ίδιος αυτό το άρωμα. «Εμένα προσωπικά μου δίνει μία αίσθηση ενός αντρικού, γαλλικού αρώματος των 70s, λίγο πούρο, καπνιστό, βανίλια, τριαντάφυλλο, κόκκινα φρούτα του δάσους… κάτι τέτοιο. Είναι ένα ύφασμα που εκπέμπει αυτή την πολύ ωραία μυρωδιά που είναι ποτισμένη μέσα στις ίνες του υφάσματος, κατά τη διάρκεια των διαδικασιών ύφανσης. Αν υπάρχει μέσα σε ένα δωμάτιο, μυρίζει υπέροχα. Και χρειάζεται πάνω από δέκα dry cleans για να φύγει το άρωμα.. Βγήκε ένα μόνο σχέδιο, ένα ύφασμα. Είναι ένα μοντέρνο Harris Tweed Hebrides με ωραία χρώματα όπως κόκκινο, κίτρινο κάπως καμένο, σαν σαφράν, γκρι, μπλε τα οποία έχουν αναμειχθεί τέλεια μεταξύ τους για να δημιουργήσουν το υπέροχο μαύρο χρώμα του tweed, ίδιο με αυτό του Johnnie Walker Black Label».
Πώς δούλεψες με ένα τόσο ιδιαίτερο υλικό όπως το δύσκολο ύφασμα Harris Tweed; «Τα Harris Tweed είναι πολύ σκληρά, ανθεκτικά υφάσματα, κάνουν για σακάκια. Εγώ έκανα μία κάπα και μία φούστα. Και μία συνοδευτική κουβέρτα που δένει με δερμάτινα λουριά. Η ιδέα στην καμπάνια “Pioneer with Flavour”, όπως ονομάζεται, είναι να γίνει ένα ρούχο σε τρεις διαφορετικές χώρες. Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα. Μετά ακολουθούν το Βέλγιο και η Γερμανία. Το δικό μου κομμάτι δεν θα βγει σε παραγωγή, το έχω παραδώσει στην εταιρεία σαν ένα collector’s item. Στην καμπάνια συμμετέχουν και άλλα άτομα, εδώ στην Αθήνα. Εγώ είμαι “αυτός που επιδρά”, ο influencer. Έκανα ήδη ένα workshop επάνω στο ύφασμα αυτό, στους δευτεροετείς της σχολής μόδας της Βίκυς Καγιά. Τους έδωσα ένα θέμα, την όσφρηση, για να κάνουν ένα ρούχο από προσωπικές αναμνήσεις και εμπειρίες, υπενθυμίζοντάς τους ότι όλα τα μεγάλα αρώματα είναι συνδυασμένα με μεγάλους οίκους μόδας. Το άρωμα είναι το απόλυτο, αόρατο ρούχο. Το άλλο event είναι ένα μενού που ετοιμάζει η Ελένη Ψυχούλη στη Μεγάλη Βρετανία εμπνευσμένο από το Johnnie Walker Black Label αλλά και την Ελλάδα».
Ο χειμώνας αρχίζει να είναι πιο έντονος. Οι μέρες και οι νύχτες αναζητούν τη ζεστασιά και τα θερμά αρώματα, τη θαλπωρή μιας καλής συντροφιάς με Johnnie Walker ενώ τα παγάκια θα ηχούν διακριτικά μέσα στα ποτήρια…