Schiaparelli στο Παρίσι: JLo, Zendaya και διαστημική υψηλή ραπτική
Zendaya, Hunter Schafer, Jenifer Lopez © Schiaparelli
Fashion

Schiaparelli στο Παρίσι: JLo, Zendaya και διαστημική υψηλή ραπτική

Ο Daniel Roseberry παρουσίασε τη συλλογή για το καλοκαίρι 2024
Δημήτρης Παπαδόπουλος
Δημήτρης Παπαδόπουλος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Schiaparelli: Εντυπώσεις από το show και τη συλλογή για το καλοκαίρι 2024

«Το αποτέλεσμα είναι μια σειρά από προφίλ τόσο οικεία όσο και όχι — εν μέρει ανθρώπινα, εν μέρει από κάπου αλλού. Και, επομένως, εντελώς Schiaparelli». Με αυτό το σημείωμα ο αγαπημένος μου σχεδιαστής του Οίκου Schiaparelli υποδέχτηκε το κοινό του στην επίδειξη για το καλοκαίρι 2024. Είναι η πρώτη επίδειξη της σεζόν στο επίσημο ημερολόγιο της Federation κι από νωρίς το πρωί, το feed όσων αγαπάνε τη μόδα γεμίζει με τις εικόνες των celebrities που γεμίζουν την πρώτη σειρά, όπως η διαστημική Zendaya, η mega Jennifer Lopez, η Hunter Schafer και η Κάρλα Μπρούνι.

Καλώς ήρθατε στο μέλλον που παίρνει αμπάριζα από το παρελθόν του Οίκου. Το 1877, ο θείος της Elsa Schiaparelli, Giovanni Schiaparelli, διευθυντής του Αστεροσκοπείου Brera στο Μιλάνο, ανακάλυψε και κατέγραψε τις μεγάλες επιφάνειες του πλανήτη Άρη, τις «θάλασσες» και τις «ηπείρους». Ήταν μάλιστα εκείνος που επινόησε τον όρο «martian» (αριανός). «Από τότε ξεκίνησε η έξαψη στη σκέψη ότι υπάρχουν κι άλλα πλάσματα εκεί έξω. Η Έλσα ενδιαφερόταν πάντα για την αστρολογία και γιατί όχι; Κοιτάζοντας προς τα αστέρια ήταν ξεκάθαρα ένα οικογενειακό χόμπι», συνεχίζει το σημείωμα του σχεδιαστή. «Η συλλογή είναι φόρος τιμής σ’ αυτήν την αγάπη, όπως και μια σπουδή στις αντιθέσεις: την κληρονομιά του οίκου και το avant garde, το όμορφο και το προκλητικό, το γήινο και το θεόσταλτο. Όπως η τέχνη και η φύση μάς διδάσκει ξανά και ξανά, εκείνα που μοιάζουν ετερώνυμα και αντίθετα, μπορούν να συνδυαστούν και να δημιουργήσουν απίθανες χίμαιρες.

Στη μεγάλη αίθουσα του Petit Palais το άπειρο «άστραψε». Έγινε συγκεκριμένο, φορέσιμο και ονειρικό. Τακούνια που αψηφούν τους νόμους της μηχανικής, ή μάλλον που τους επαναπροσδιορίζουν. Στηθάκια του ντεκολτέ που ορθώνονται και γίνονται Couture πανοπλίες. Αγκράφες και σιρίτια λευκά που φέρουν το Φαρ Ουέστ στη Rive Droite. Ραχοκοκαλιές που γίνονται γλυπτά και κορσέδες που δένουν σφιχτά. Ένα μωρό από κρύσταλλα, κομπιούτερ, CD και motherboards κι αμέσως μετά, η Hana Sopoukova, που περπάτησε και στο σόου της Σίλιας Κριθαριώτη την επόμενη μέρα, με mini dress από τα ίδια υλικά. Γκιπούρ δαντέλες και πούλιες που συνθέτουν ένα πλάσμα με μια κλειδαρότρυπα στο ντεκολτέ. Πολύτιμα αλλά και υλικά που ο χρόνος τα απαξίωσε συνθέτουν την υψηλή ραπτική όπως τη φαντάζεται ο Roseberry. Μανίκια κλεψύδρες και σουλούπια που φέρνουν στον νου την παρακαταθήκη της Elsa Schiaparelli. Μια ολοκέντητη δημιουργία ολοκληρώνει τη συλλογή και υπογραμμίζει τη λοξή ματιά του Οίκου. Θα ήταν Old Hollywood αν δεν ήταν αριστοτεχνικά σουρεαλιστική.

Είναι πάντα ενδιαφέρουσα η ματιά του Roseberry. Με βήματα αποφασιστικά προχωρά την πορεία του οίκου. Δανείζεται τις αξίες της Elsa, τα εμβληματικά στοιχεία που την κατέταξαν στο πάνθεον των δημιουργών όμως πάντα έχει μια νέα πρόταση. Δεν επαναπαύεται στα κιτάπια του Οίκου, μέθοδο στην οποία καταφεύγουν εσχάτως οι ιστορικοί οίκοι του Παρισιού, αλλά προτείνει και διαμορφώνει το αύριο της μόδας και της πολυτέλειας.

Δειτε περισσοτερα