Όσα συζητήθηκαν στα πάνελ σε video, highlights και εικόνες
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Η «αιώνια» ομορφιά των Όσκαρ
Κλασσικό Χόλυγουντ: Μια αναδρομή στη χρυσή εποχή των Όσκαρ των δεκαετιών '50, '60, '70
«Δεν βγαίνω ποτέ από το σπίτι αν δεν μοιάζω με τη Joan Crawford, τη σταρ του κινηματογράφου. Αν θέλεις να δεις το κορίτσι της διπλανής πόρτας, χτύπα τη διπλανή πόρτα». - Joan Crawford
Δεν είναι οι αριστουργηματικές ταινίες, οι αξέχαστες μουσικές, τα συγκλονιστικά σενάρια και οι αριστοτεχνικές σκηνοθεσίες. Τον «μύθο» των Όσκαρ τροφοδοτεί εδώ και δεκαετίες η κομψότητα, η γοητεία, οι καμπύλες και η ακαταμάχητη θηλυκότητα των πιο όμορφων γυναικών της μεγάλης οθόνης.
Οι πιο κλασικές εμφανίσεις που άφησαν ιστορία στην τελετή των Όσκαρ
Audrey Hepburn (1968)
Η ανεπανάληπτη δημιουργία του Givenchy που έντυνε τη γλυκιά Audrey στα βραβεία της Ακαδημίας το 1968 παραμένει έως σήμερα ο απόλυτος ορισμός της θηλυκότητας. Το 2016 οι New York Times θα αποτίσουν φόρο τιμής σε εκείνη την εμφάνιση γράφοντας πως η Hepburn «ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της, μέσα σε εκείνο το ψηλόμεσο φουστάνι με τις παγιέτες, τα κεντημένα λουλούδια και τα τολμηρά κοψίματα πάνω από το “ηλιακό πλέγμα”».
Elizabeth Taylor (1970)
Η Ελίζαμπεθ Τέιλορ θα συνοδεύσει τον σύζυγό της Ρίτσαρντ Μπάρτον στην τελετή των βραβείων το 1970 ταιριάζοντας μια εντυπωσιακή γαλάζια τουαλέτα, με τα θρυλικά μπλε της μάτια. Το βαθύ ντεκολτέ στολίζει ένα πολύτιμο πετράδι που θα μείνει στην ιστορία ως «διαμάντι Τέιλορ - Μπάρτον», τότε το 12ο μεγαλύτερο διαμάντι στον κόσμο.
Julie Christie (1966)
Συμφωνία στο «χρυσό». Πόσο πιο ταιριαστό μπορούσε να είναι το ολόχρυσο έξωμο φουστάνι - ραμμένο στο «σπίτι» από έναν φίλο - της Julie Christie, με τον ψηλό λαιμό τη χρυσή ζώνη και τα χρυσά κοσμήματα, με το πολυπόθητο χρυσό αγαλματίδιο που θα παραλάβει η ηθοποιός για την ερμηνεία της στην ταινία «Darling»…
Audrey Hepburn (1954)
Με γνωστή την προτίμησή της στον μεγάλο μόδιστρο, η Audrey Hepburn θα ανέβει στη σκηνή για να παραλάβει το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στο «Διακοπές στη Ρώμη» φορώντας ένα λευκό φλοράλ Givenchy, το οποίο θεωρείται σήμερα ένα από τα «κλασσικότερα φορέματα του 20ου αιώνα».
Grace Kelly (1955)
Η πανέμορφη τουαλέτα που επέλεξε η Grace kelly για να παραλάβει το δικό της βραβείο για την ερμηνεία της στην δραματική ταινία «Η Χωριατοπούλα» (Country Girl) το 1955, ήταν δημιουργία της σχεδιάστριας Ίντιθ Χεντ που φρόντιζε την γκαρνταρόμπα της ηθοποιού σε αρκετές ταινίες της, ανάμεσά τους και εκείνες του Χίτσκοκ. Το ανοικτό «πράσινο της μέντας» χρώμα φώτιζε την αψεγάδιαστη επιδερμίδα της και τα ψηλά λευκά γάντια, έδιναν μια έξτρα πινελιά γκλαμ.
Grace Kelly (1956)
Την αμέσως επόμενη χρονιά το φουστάνι της Grace Kelly στο κόκκινο χαλί θα καλύπτει εμφανώς περισσότερα «σημεία». Η μέλλουσα πριγκίπισσα Γκρέις, θα ταξίδευε την αμέσως επόμενη μέρα στο Μονακό, για να παντρευτεί τον εκλεκτό της καρδιάς της, πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό. Η τελετή των βραβείων Όσκαρ του 1956, σηματοδοτούσε και την τελευταία της εμφάνιση στο Χόλιγουντ.
Marilyn Monroe (1951)
Για την απονομή των βραβείων Όσκαρ το 1951 η μοναδική Μέριλιν θα επιλέξει μια εντυπωσιακά πληθωρική τουαλέτα από μαύρο τούλι, δημιουργία του σχεδιαστή Charles LeMaire, υπεύθυνου ενδυματολόγου των στούντιο Fox - την οποία λίγους μήνες νωρίτερα, είχε φορέσει η Valentina Cortese στην ταινία «The House on Telegraph Hill».
Sophia Loren (1963)
Τα λευκά φτερά της λευκής βραδινής τουαλέτας της Σοφία Λόρεν στην 35η Απονομή των Όσκαρ, «τυλίγουν» αισθησιακά το μεσογειακό ταμπεραμέντο και τα ανυπέρβλητα φυσικά της κάλλη.
Diana Ross (1973)
Στο πρώτο της «βήμα» στον κινηματογράφο κερδίζει το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για την ταινία «Lady Sings the Blues». Συνοδευόμενη από τον τότε σύζυγό της Robert Silberstein και τον πατέρα της Fred Ross, η μοναδική Diana Ross εμφανίστηκε λαμπερή και ακαταμάχητη μέσα στο σατέν κοστούμι-σμόκιν που επέλεξε να φορέσει, δημιουργία του Bob Mackie. «Η Diana έχει το κορμί μικρού αγοριού» είχε πει, εν είδει φιλοφρόνησης ο σχεδιαστής.
Ava Gardner (1960)
Μια εκθαμβωτική Άβα Γκάρντνερ στο κόκκινο χαλί το 1960 με μια στενή, καλυμμένη με ασημένιες παγιέτες δημιουργία, που συνδύαζε με μια «βικτωριανού» στυλ τιάρα, μια λευκή «ερμίνα» και λευκά ψηλά γάντια.
Elizabeth Taylor (1961)
Η εντυπωσιακή φλοράλ δημιουργία του Dior ντύνει την ανεπανάληπτη Elizabeth Taylor στην τελετή των Όσκαρ το 1961. Το Harper’s Bazaar περιέγραψε την εμφάνιση ως μια «από τις εμβληματικότερες στυλιστικές στιγμές της μεγάλης σταρ».
Anne Bancroft (1964)
Η πολυτέλεια του απέριττου ή αλλιώς η διαχρονική κομψότητα της πιέτας. Η Bancroft ανεβαίνει στη σκηνή για να παρουσιάσει τις υποψηφιότητες καλύτερου Α' Ανδρικού Ρόλου στην τελετή των βραβείων του 1964. Ντυμένη με λευκό μακρύ φόρεμα με λεπτές τιράντες, πλισέ φούστα και μακριά λευκά γάντια, θα δώσει το βραβείο στον νικητή Σίντνεϊ Πουατιέ.
Julie Andrews (1965)
Η «Mary Poppins» θα παραλάβει το βραβείο καλύτερου Α’ γυναικείου ρόλου για την ομότιτλη ταινία φορώντας μια μίνιμαλ κίτρινη τουαλέτα με τετράγωνο ντεκολτέ, λευκά ψηλά γάντια και ένα λαμπερό περιδέραιο. Το τέλειο παράδειγμα αίγλης και κομψότητας στο κόκκινο χαλί των ‘60s.
Elke Sommer (1966)
Η «σειρήνα» Elke Sommer φοράει ένα απαλό πράσινο ασύμμετρο φόρεμα-αποθέωση της αισθησιακής θηλυκότητας. Τα μαλλιά-κυψέλη στολίζουν λευκά ανθάκια.
Rosemarie Stack (1967)
…ή αλλιώς η εκπρόσωπος του στυλιστικού «ρίσκου». Το Vanity Fair είχε γράψει πως το 1967 ήταν η χρονιά που οι γυναίκες άρχισαν να «τολμούν», οδηγώντας τη μόδα στη νέα, «hippie culture» εποχή της. Το μοντέλο και ηθοποιός Rosemarie Stack λανσάρει ένα απροσδόκητο στυλ στην τελετή του 1967 με ένα «ζαλιστικό» πριντ από την κορυφή μέχρι τα νύχια.
Joanne Woodward (1963)
Η Joanne Woodward, σαν άλλη «βασίλισσα», θα παραλάβει το βραβείο της για την ερμηνεία της στην ταινία «Three Faces of Eve» στην τελετή απονομής του 1963, φορώντας ένα φόρεμα που όχι μόνο σχεδίασε η ίδια, αλλά το έραψε κιόλας. Της πήρε 2 εβδομάδες να το τελειώσει, ενώ το ύφασμα τής κόστισε 100 χιλιάδες δολάρια.
Jayne Mansfield (1956)
Η προικισμένη Jane Mansfield εμφανίζεται στα Όσκαρ το 1956 ντυμένη με μια εντυπωσιακή μακριά, κεντητή, τουαλέτα. Ο τεράστιος βελούδινος φιόγκος που έσφιγγε τη μέση της, τόνιζε τα δημοφιλή φυσικά «χαρακτηριστικά» της.
Δειτε περισσοτερα
Το δώρισε στο Μουσείο Μπενάκη Παιχνιδιών και τώρα κυκλοφορεί και σε βιβλίο
Η λαμπερή ιστορία της γυναίκας που επαναπροσδιόρισε τη μόδα
Η Kovacs μιλάει στην Athens Voice λίγες μέρες πριν τη συναυλία της στην Αθήνα
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της