Η Lupita Nyong'o στα 87α Βραβεία Όσκαρ © Jeffrey Mayer/WireImage
Η Lupita Nyong'o στα 87α Βραβεία Όσκαρ © Jeffrey Mayer/WireImage
Fashion

15 από τις πιο όμορφες και τις πιο εξωφρενικές εμφανίσεις στα Oscar

Σχεδόν 90 χρόνια λάμψης και υπερβολής σε 15 καρέ
atk_0452.jpg
Γιάννης Νένες
13’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Βραβεία Όσκαρ: Μερικές από τις πιο όμορφες, «εκκωφαντικές» και κακόγουστες εμφανίσεις των διασήμων.

Ήταν 1927, το Χόλιγουντ μόλις είχε γίνει πλούσιο και ο «κώδικας δεοντολογίας» για τις ερωτικές σκηνές στις ταινίες δεν είχε αρχίσει ακόμα να εφαρμόζεται. Οι ηθοποιοί, οι παραγωγοί, οι σκηνοθέτες, οι στάρλετ και τα gym boys ζούσαν ένα τρελό πάρτι γιατί ο κόσμος λάτρευε τις ταινίες τους και κυρίως αυτούς: τους σταρ.

Εκείνη τη χρονιά, ο Louis B. Mayer, πρόεδρος της Ακαδημίας Κινηματογράφου του Χόλιγουντ είχε μία ιδέα που, τις επόμενες δεκαετίες, επρόκειτο να γίνει μία χιονοστιβάδα φτιαγμένη από γκλίτερ και φλας: να βραβεύουν αυτούς που ξεχώρισαν στη χρονιά: τους ηθοποιούς, τους σκηνοθέτες και τις ταινίες τους. Εκείνη η πρώτη τελετή των Βραβείων Όσκαρ, το 1929, ήταν απλώς ένα μικρό, κομψό δείπνο σε μία σάλα αφού τα βραβεία είχαν δοθεί ήδη τρεις μήνες πριν.

Σήμερα, σχεδόν 90 χρόνια μετά, τα Όσκαρ έχουν γίνει η πιο επίσημη τελετή της κινηματογραφικής βιομηχανίας (αν και υπάρχουν πάντα πολλές συζητήσεις και αμφιβολίες για τον τρόπο που σκέφτεται η Ακαδημία) και ένα από τα πιο δημοφιλή τηλεοπτικά θεάματα σε όλο τον πλανήτη. Το να κάθεσαι στο σπίτι με τις παντόφλες και τις πυτζάμες σου στις 4 τη νύχτα για να βλέπεις τη ζωντανή μετάδοση των βραβείων, δεν γίνεται τόσο από την αγωνία για το ποιοι πήραν τα βραβεία όσο για το τι φορούσαν. Από το 1953 που έγινε για πρώτη φορά η τηλεοπτική μετάδοση της τελετής για τις ΗΠΑ και τον Καναδά και από το 1969 που άρχισε να μεταδίδεται σε περισσότερες από 200 χώρες σε όλο τον κόσμο, η αγωνία πέρασε από τους τηλεθεατές, στους προσκεκλημένους. Τα 150 μέτρα του κόκκινου χαλιού στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες έγιναν το πιο αγχωτικό catwalk για όσους το διασχίζουν προχωρώντας προς την αίθουσα. Τι θα φορέσουν χωρίς να τους πάρουν το κεφάλι οι λεζάντες της επόμενης μέρας;

Το χαλί, από πέρσι, έγινε χρώμα σαμπανί που σαφώς είναι κομψότερο. Αυτό όμως δεν σώζει τις ενδυματολογικές τραγωδίες που έχουμε δει όλα αυτά τα χρόνια να παρελαύνουν μπροστά μας και θα συνεχίσουν να το κάνουν γιατί, στο κάτω κάτω, ποιος λέει τι είναι καλόγουστο και τι όχι; Οι σελέμπριτις αγωνίζονται να δείξουν τον πιο αστραφτερό εαυτό τους ή ακόμα και να κάνουν δήλωση με την εμφάνισή τους, πολλές φορές και τρολάροντας τον θεσμό για τον οποίο, πάντως, σκοτώνονται  να βρουν μία πρόσκληση ή να είναι υποψήφιοι. Σε αυτό το πανηγύρι ματαιοδοξίας έχουμε δει πολλά. Σε ένα σύντομο ξεφύλλισμα της μνήμης, διαλέξαμε 15 από τα πιο όμορφα μέχρι τα πιο «εκκωφαντικά» και τα πιο κακόγουστα των 90-παρά-κάτι αυτών χρόνων.

Audrey Hepburn (1954)

Η ιστορία της κομψότητας στα Oscars μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι ξεκίνησε από αυτό: τη λευκή λουλουδάτη τουαλέτα του καλού της φίλου σχεδιαστή Hubert de Givenchy που φόρεσε το 1954 η Audrey Hepburn και θεωρείται οδηγός dress code στην ιστορία των Oscars. Η σφιχτή ζώνη αναδείκνυε τη λεπτή φιγούρα της ηθοποιού, ενώ το bateau (βάρκα) κόψιμο στο στέρνο θεωρήθηκε πρωτοποριακό για ένα φόρεμα για τα Oscars. Ο σχεδιαστής είχε ήδη ντύσει την Audrey την προηγούμενη χρονιά στην ταινία Sabrina, πρόταση που αρχικά είχε γίνει στον Balenciaga κι εκείνος τη συμβούλεψε να πάει στον Givenchy. Ο συνδυασμός αποδείχθηκε αριστούργημα και ο Givenchy θα έντυνε την Audrey Ηepburn (την οποία ο ίδιος αποκαλούσε “αδελφή μου”) στις επτά επόμενες ταινίες της. Σε μία από αυτές, το Breakfast at Tiffany's, το 1961, οι δυο τους θα ξαναέγραφαν ιστορία λανσάροντας το Μικρό Μαύρο Φόρεμα μπροστά στη βιτρίνα του πιο διάσημου κοσμηματοπωλείο στον κόσμο. Στην ίδια αισθητική κατηγορία, την επόμενη χρονιά, το 1955, η Grace Kelly, πριγκίπισσα του Μονακό, εντυπωσίασε με ένα παστέλ σμαραγδί κρινολίνο από την Helen Rose ενώ παρόμοιου εκτοπίσματος θεωρήθηκε και η ροζ τουαλέτα του Dior που φόρεσε το 2013 η Jennifer Lawrence.

Barbra Streisand (1969)

Το 1969 το Oscar μοιράστηκε στα δύο μια και ισοψήφισαν η παλαίμαχη και πάντα κομψή Catherine Hepburn για την ταινία “Το Λιοντάρι τον Χειμώνα” με την Barbra Streisand στον πρώτο της κινηματογραφικό ρόλο στο “Funny Girl”. H Streisand, κεφάτο και ζωντανό παιδί του Μπρούκλιν, γεμάτη αυθορμητισμό και όχι τόσο γνώριμη με το dress code της βραδιάς (η ίδια ανέκαθεν είχε μία μεγάλη αγάπη στα vintage ρούχα και στα muted παστέλ χρώματα) αποφάσισε για να κάνει μία συντηρητική, κρατημένη εμφάνιση να φορέσει ένα αντρικό, διαφανές μαύρο tuxedo κοστούμι του Arnold Scaasi γεμάτο με πλαστικές πούλιες, με λευκό μεγάλο γιακά κλειστό στο λαιμό και λευκές μεγάλες μανσέτες. Αυτό που έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο κουλά ντυσίματα των Oscars. Μόλις άκουσε το όνομά της, λέει η ίδια, κόλλησε αμέσως την τσίχλα που μασούσε κάτω από την καρέκλα της και έτρεξε να ανέβει στη σκηνή, σκοντάφτοντας στο πολύ μακρύ, καμπάνα παντελόνι της. Την επόμενη μέρα που είδε τις φωτογραφίες, διαπίστωσε με τρόμο ότι το outfit όταν ερχόταν κάτω από τα φώτα γινόταν απόλυτα διαφανές.

Cher (1988)

Χρόνια πριν οι διάφορες Μπιγιόνσε και Ριάνες φορέσουν κρύσταλλα στο κορμί τους, η πρώτη που το έκανε και το δίδαξε κυριολεκτικά, ήταν το 1988 η Cher με το περίφημο “γυμνό της, κρυστάλλινο” φόρεμα που της σχεδίασε ο καλός της φίλος και Πάπας των θεατρικών, τεράστιων κοστουμιών, Bob Mackie που σήμερα τον προσκυνούν όλες οι drag queens. Η Cher συνεργαζόταν με τον σχεδιαστή από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 και μαζί είχαν δημιουργήσει μερικές από τις πιο τολμηρές εμφανίσεις που είχε δει ποτέ το Χόλιγουντ, όπως για παράδειγμα το γυμνό φόρεμα με τα μανίκια από φτερά και τις πούλιες που φόρεσε η Cher στο Met Gala του 1974. Το look ήταν σχεδόν εντελώς διάφανο και, τότε, η Cher δεν φορούσε καλύμματα στο χρώμα του δέρματος που θα την προφύλαγαν από αποκαλύψεις. Δεν έκρυβε τίποτα. Εκείνο το φόρεμα, εκτός από πολυσυζητημένο (το φόρεσε και για να φωτογραφηθεί για το εξώφυλλο του περιοδικού Time αργότερα την ίδια χρονιά) στάθηκε και τυχερό μια και της έδωσε το Oscar Α’ γυναικείου ρόλου για την ταινία “Moonstruck”.

Sharon Stone (1998)

H υπέροχη Sharon, στα 90s, είχε γίνει διάσημη σε όλα τα σαλόνια της μόδας για τον τρόπο που είχε να συνδυάζει υψηλή μόδα με ρούχα της Gap. Το έκανε ΔΥΟ φορές και μάλιστα στο κόκκινο χαλί. Η πρώτη φορά ήταν στα Oscar του 1996 και η δεύτερη στα Oscar του 1998. Την πρώτη φορά μία καθυστέρηση στην παράδοση του φορέματος που θα φορούσε (αποκλειστικό σχέδιο της Vera Wang ειδικά για την Sharon) την έκανε να καταλήξει (χάρη στη βοήθεια της ενδυματολόγου της ταινίας “Βασικό Ένστικτο”, Ellen Mirojnick σε μια φούστα Valentino, ένα σακάκι σμόκιν Armani και ένα μαύρο φανελάκι με λαιμόκοψη από την Gap που είχε ήδη στην ντουλάπα της. Και απέσπασε θριαμβευτικά σχόλια για το πώς μπορεί μία κομψή γυναίκα, ακόμα και ένα τόσο απλό ντύσιμο να το κάνει να λάμψει. Η δεύτερη φορά ήταν το 1998, όταν η Stone επανέλαβε την ίδια προσέγγιση, φορώντας μια κομψή βραδινή λιλά φούστα από την Vera Wang με ένα λευκό πουκάμισο με κουμπιά (ξεκούμπωτα) και σηκωμένα μανίκια από την Gap που το πήρε από τη ντουλάπα του (τότε) συζύγου της Phil Bronstein. Όταν το casual γίνεται chic, γατάκια.

Celine Dion (1999)

To ανάποδο λευκό κοστούμι της Celine Dion που σχεδίασε ο John Galliano για τον Dior για την 71η απονομή των βραβείων Oscar στις 20 Μαρτίου 1999 ήταν η απόδειξη ότι ο 20ός αιώνας τελείωνε και όλοι ήταν αρκετά νευρικοί περιμένοντας το τέλος του κόσμου ή, έστω, να έρθουν τα πάνω-κάτω και τα πίσω-μπρος. Επίσης ότι ο Galliano ζούσε σε μία δική του σφαίρα τρελής έμπνευσης, χιούμορ και τρολαρίσματος των πάντων. To σύνολο, εκτός από τα μαύρα γυαλιά στολισμένα με διαμἀντια, συμπλήρωνε ένα τεράστιο καπέλο φεντόρα πειραγμένο, σαν τρίγωνο σκαληνό, που έκανε την τελική εικόνα ακόμα πιο “Don’t” εκείνα τα χρόνια. Η Celine υποστήριξε, αργότερα το ρούχο, λέγοντας ότι τότε καμία δεν φορούσε παντελόνια στο κόκκινο χαλί και ότι ήταν “προφητικό”. Και είχε απόλυτο δίκιο. Σήμερα το “backwards” το συναντάς σε όλες τις σχολές μοντελίστ και στις πασαρέλες του πλανήτη.

Matt Stone και Trey Parker (2000)

Ο Trey Parker και ο Matt Stone, οι δύο εξωφρενικοί δημιουργοί του “South Park” βρέθηκαν εκείνη τη χρονιά στο κόκκινο χαλί, σαν υποψήφιοι για το Oscar καλύτερου πρωτότυπου τραγουδιού από την ταινία του “South Park”. Το τραγούδι “Blame Canada” είναι ένα σατιρικό αριστούργημα που προτρέπει τους γονείς να κατηγορήσουν τον Καναδά για τη διαφθορά των παιδιών τους, λόγω της επιβλαβούς επιρροής της pop κουλτούρας που παράγει η χώρα. Οι ίδιοι ήταν σχεδόν προδιαγραμμένο ότι θα έκαναν ανατρεπτική εμφάνιση και όντως: πήγαν στην τελετή συνοδεύοντας ο ένας τον άλλο, ντυμένοι όπως η Jennifer Lopez (με το περιβόητο φόρεμα από πράσινη μουσελίνα) και η Gwyneth Paltrow αντίστοιχα (με την ροζ σατέν τουαλέτα, μουσκεμένη από την πλημμύρα δακρύων της). Αρχικά, είχαν σκοπό να φορέσουν περίεργα κοστούμια πάπιας, αλλά δεν ήθελαν να δώσουν στους διοργανωτές κανένα λόγο να τους πετάξουν έξω, έτσι επέλεξαν να παρευρεθούν με κομψά φορέματα όπως όλες οι ηθοποιοί εκεί. Οι δημιουργοί είχαν ετοιμαστεί ακόμη και να αποφύγουν όλες τις ερωτήσεις σχετικά με τα φορέματα, αποφασίζοντας να απαντούν σε κάθε ερώτηση με μία, και μόνο μία, απολαυστικά παράλογη απάντηση: "Είναι μια μαγική βραδιά απόψε." Επιπλέον, είχαν αποφασίσει να πάρουν LSD πριν πατήσουν πόδι στο πιο πολυσυζητημένο τηλεοπτικό γεγονός του πλανήτη.

Spike Lee (2020)

Στον Spike Lee αρέσουν τα ζεστά, έντονα χρώματα που δημιουργούν αντιθέσεις. Το ασυνήθιστο κοστούμι όμως που φόρεσε στα Oscar τον Φεβρουάριο εκείνη της χρονιάς ήταν μία ένδειξη φιλίας και μνήμης απέναντι  στον σούπερ-σταρ του μπάσκετ Kobe Bryant ο οποίος είχε σκοτωθεί σε αεροπορικό δυστύχημα μαζί με την κόρη του και εννέα άλλα άτομα. Ο Lee φόρεσε ένα μοβ κοστούμι με κίτρινα χρυσαφί σιρίτια αποκλειστικά σχεδιασμένο από τον Gucci για να θυμίζει τα χρώματα των Los Angeles Lakers, της ομάδαςbjo που έπαιζε ο Kobe. Στην πλάτη και στα πέτα του σακακιού τα νούμερα 2 και 4 συμβόλιζαν το νούμερο 24 της φανέλας του Kobe η οποία αποσύρθηκε για πάντα, ενώ ο Lee φορούσε και τα Nike Kobe 9 Elite sneakers. Ο Spike Lee, φανατικός οπαδός των New York Knicks, ήταν μακροχρόνιοι φίλοι με τον Bryant, τον οποίο έκανε και τον πρωταγωνιστή του ντοκιμαντέρ που γύρισε το 2009, “Kobe Doin' Work”. Ο Lee εκείνη τη χρονιά ήταν υποψήφιος για το καλύτερο διασκευασμένο σενάριο για την ταινία του “BlacKkKlansman”.

Björk (2001)

Κανένας δεν περίμενε κάτι λιγότερο από την Björk η οποία ήταν υποψήφια για Καλύτερο Πρωτότυπο Τραγούδι για το “I've Seen It All” από την ταινία “Dancer in the Dark” – ίσως να περίμεναν να τη δουν ντυμένη κάτι σαν ξωτικό της Ισλανδικής μυθολογίας και τελικά είδαν έναν κυριολεκτικά κύκνο τυλιγμένο γύρω από το μικροσκοπικό σώμα της. Το φόρεμα εκείνο δεν ήταν απλά περίεργο αλλά πέρασε και σαν μία από τις χειρότερες εμφανίσεις στο κόκκινο χαλί των Oscar, ειδικά για τους Αμερικάνους που ένιωσαν προσβεβλημένοι από αυτό. Η ίδια η Björk το παρουσίασε σαν χάπενινγκ, μιμούμενη μάλιστα μπροστά στα φλας των φωτογράφων, με ιδιαίτερο νάζι, ότι γεννάει ένα αυγό επάνω στο χαλί. Οι κριτικοί είπαν ότι ήταν “ένα από τα πιο χαζά πράγματα που έχουν δει ποτέ”, ενώ η κωμικός Joan Rivers κατέληξε στο καθόλου πολιτικά ορθό συμπέρασμα ότι η Björk “θα έπρεπε να μπει σε άσυλο”. Το φόρεμα, δημιουργία του Βορειο-Μακεδόνα σχεδιαστή Marjan Pejoski, είχε ήδη παρουσιαστεί λίγες εβδομάδες πριν, στη συλλογή του για το Φθινόπωρο 2001 στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, η οποία ήταν εμπνευσμένη από τα ζώα των καρουζέλ. Ανάμεσα στα άλλα κομμάτια υπήρχε ένα διάφανο κορμάκι διακοσμημένο με κεφάλι στρουθοκαμήλου, ένα πλεκτό φόρεμα στολισμένο με φτερά παγωνιού και - το αποκορύφωμα της συλλογής - μια φούστα tutu από τούλι με μπούστο από φτερά και σκαλισμένο κεφάλι κύκνου περασμένο στον ώμο της supermodel Alek Wek. Το Λονδίνο παραληρούσε για το ρούχο το οποίο έχει γίνει έκτοτε και έμπνευση για ατελείωτες παρωδίες. Ωστόσο, δύο δεκαετίες αργότερα, η τολμηρή επιλογή της Björk δεν θεωρείται πλέον ως λάθος αλλά ως αριστούργημα της μόδας. Η αντίληψη για το φόρεμα έχει αλλάξει από τότε και τώρα θεωρείται ως πρωτοποριακό και τολμηρό κομμάτι που ξεπερνάει τις συμβατικότητες της μόδας. Η ίδια είχε πει σε συνέντευξή της ότι όλο αυτό το λευκό, φτερωτό πράγμα ήταν φόρος τιμής στον σκηνοθέτη ταινιών-υπερθέαμα Busby Berkeley. Ο Berkeley στις ταινίες του παρουσίαζε μυθικά σκηνικά με εκατοντάδες χορεύτριες ντυμένες με κρύσταλλα, φτερά και αέρινα υφάσματα, μένοντας στην ιστορία για αυτό.

Angelina Jolie (2012)

Έμεινε γνωστό στην ιστορία στιλ του κόκκινου χαλιού ως “το φόρεμα με το σκίσιμο” όχι τόσο για το ίδιο το σκίσιμο που έφτανε όντως πολύ ψηλά, όσο για τον μοιραίο, αδίστακτο τρόπο που η Angelina Jolie έδειξε το πόδι της, φορώντας κατακόκκινο κραγιόν, με ψηλά το κεφάλι και το χέρι στη μέση, απογειώνοντας τη μαύρη τουαλέτα του Atelier Versace που φορούσε. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν μία κίνηση ισάξια του τρόπου που η Gilda πετούσε το γάντι τραγουδώντας το “Put the blame on Mame”. Το φόρεμα ενέπνευσε επίσης αμέτρητα αντίγραφα αλλά και αποκριάτικες στολές. Έγινε τόσο εμβληματικό που έχει ακόμη και τη δική του σελίδα στη Wikipedia και δικό του hashtag στο Χ (@Angiesrightleg). Θεωρείται πλέον κλασική στιγμή της μόδας. Η ίδια η Donatella Versace, σχολιάζοντάς το πρόσφατα, είπε: “Μερικές φορές δεν ξέρεις ποιο φόρεμα είναι το καλύτερο, αλλά όταν βλέπεις κάποιον να το φοράει, τότε μπορεί να γίνει φανταστικό”. Η ίδια η Jolie είχε δηλώσει σε συνεντεύξεις της ότι εκείνο το βράδυ είχε δύο επιλογές – και προτίμησε να φορέσει εκείνο το φόρεμα με το οποίο θα ένιωθε πιο άνετα.

Lupita Nyong’o (2014)

Μία αποκλειστική τουαλέτα της Prada σε απαλό, παστέλ γαλάζιο που έκανε τη Lupita να λάμπει και να γίνει μία από τις πιο όμορφες, φρέσκιες παρουσίες στο κόκκινο χαλί ενώ ταίριαζε τόσο πολύ με τη νίκη της, κερδίζοντας το Oscar Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ταινία “12 χρόνια σκλάβος”. Το αέρινο φόρεμα ήταν φτιαγμένο από απαλό, ανοιχτό μπλε μετάξι georgette soleil και είχε ένα βαθύ V στο ντεκολτέ, χαμηλή λαιμόκοψη στην πλάτη, μπλε ζώνη και ψηλόμεση, φαρδιά φούστα με πτυχές και διακριτική διακόσμηση από κρύσταλλα. Το σχέδιο ήταν ντεκολτέ εμπνευσμένο από το φόρεμα της Elizabeth Taylor στα Oscar του 1969, ενώ τα ταιριαστά κοσμήματα ήταν "μια αναφορά στη γοητεία του Χόλιγουντ". Τα κοντά μαλλιά της ήταν χτενισμένα προς τα πάνω σε ένα κομψό σινιόν και τα συγκρατούσε ένα headband του Fred Leighton. Για το χρώμα της τουαλέτας, η Lupita είχε πει “Είναι ένα μπλε που μου θυμίζει το Ναιρόμπι, οπότε ήθελα να έχω ένα κομμάτι της πατρίδας μου μαζί μου”. Όσο για το χρυσό δαχτυλίδι που φορούσε στο δάχτυλό της είπε “Έχω ένα μικρό βατραχάκι εδώ, που είναι το οικογενειακό μου τοτέμ”.

Billy Porter (2019)

Μία υπέροχη μαύρη τουαλέτα σμόκιν που φόρεσε με τον πιο ανενδοίαστο τρόπο ο Billy Porter επισημοποιώντας την έναρξη της εποχής όπου η μόδα κινείται ανάμεσα στα φύλα και τις ταυτότητες με μια πρωτοφανή ελευθερία. Το φόρεμα υπέγραφε ο καινούργιος τότε και, μάλιστα, γνωστός από το τηλεοπτικό ριάλιτι μόδας Project Runway, Christian Siriano. Ο Porter, ανοιχτά gay, ήταν εκεί για να παρουσιάσει τη live μετάδοση των αφίξεων στο κόκκινο χαλί για το ABC, κάνοντας βέβαια όλους να θαυμάζουν τη δική του μεγαλόπρεπη τουαλέτα από μαύρο βελούδο. Ο ίδιος δήλωσε ότι ήθελε να φορέσει ένα outfit που θα ξεκινούσε μια συζήτηση σχετικά με τη μόδα στο κόκκινο χαλί και τη σχέση της με την αρρενωπότητα, για την πρώτη του μεγάλη εμφάνιση σε απονομή βραβείων. Αργότερα δήλωσε ότι το outfit εκείνο “άλλαξε τα πάντα για μένα”.

Billy Porter
© EPA/ETIENNE LAURENT

© EPA/ETIENNE LAURENT

Lady Gaga (2023)

Θα μπορούσε να εμφανιστεί με κάτι σαν το φόρεμα φτιαγμένο από κομμάτια κρέατος αλλά δεν το έκανε. Η Lady Gaga είναι avant garde σε αυτά που φοράει όταν βρίσκεται στη μουσική της περσόνα. Η κινηματογραφική Lady Gaga όμως είναι πιστή στην υπέρλαμπρη αισθητική του Χόλιγουντ, ίσως με μία σταγόνα τόλμης όπως συνέβη με την υπέροχη εμφάνισή της στο (σαμπανιζέ πλέον) χαλί των Oscars του 2023 (υποψήφια για το βραβείο Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού με το “Hold My Hand” από την ταινία “Top Gun: Maverick”), φορώντας ένα μαύρο διάφανο φόρεμα Versace με μπούστο σε στυλ κορσέ, χαμηλή μέση που έφτανε κάτω από τους γλουτούς της, αποκαλύπτοντας τα τατουάζ της και μια φαρδιά μαύρη φούστα. Από πίσω, το κόψιμο της φούστας ήταν ακόμα πιο βαθύ και αποκαλυπτικό, με ένα μαύρο φερμουάρ τοποθετημένο στρατηγικά ακριβώς στο σωστό σημείο για να μη γίνεται κακόγουστο. Το φόρεμα είχε μακριά μανίκια και το χαρακτηριστικό μετάλλιο Medusa της Versace στη μέση, το οποίο ταίριαζε με το τεράστιο, vintage διαμαντένιο κολιέ σχεδιασμένο από την Tiffany & Co. τη δεκαετία του '50. Η εμφάνιση ολοκληρωνόταν με smoky eye μακιγιάζ, κόκκινο κραγιόν και τα μαλλιά της δεμένα σε μια κομψή γαλλική πλεξίδα. Το σχέδιο αυτό το είχε φορέσει μόλις λίγες μέρες πριν η Gigi Hadid στο άνοιγμα της επίδειξης της συλλογής Φθινόπωρο/Χειμώνας 23 του οίκου Versace στο Λος Άντζελες. Η κομψή και ατσαλάκωτη εμφάνιση της Lady Gaga δεν την εμπόδισε να τρέξει να βοηθήσει έναν φωτογράφο που παραπάτησε και έπεσε την ώρα που φωτογράφιζε.

Salma Hayek και η κόρη της Valentina (2023)

Σε ό,τι αφορά την ανακύκλωση η Salma Hayek είναι ένα ζωντανό παράδειγμα προς μίμηση. Δεν αφήνει τίποτα αναξιοποίητο στην πολυτελή γκαρνταρόμπα της. Αντίθετα, μαθαίνει στις κόρες της πώς να ανακυκλώσουν τα vintage ρούχα της και μάλιστα σε δημόσια θέα.  Παράδειγμα στα 95α βραβεία Όσκαρ, όπου η κόρη της Valentina Paloma Pinault ξαναφόρεσε το μακρύ, στράπλες κόκκινο φόρεμα του Isaac Mizrahi, το οποίο η μητέρα της είχε φορέσει για πρώτη φορά στη δεκαετία του '90 - 10 χρόνια πριν γεννηθεί η Valentina. Περπατώντας στο σαμπανιζέ χαλί μαζί με τη μητέρα της, η Valentina έδωσε μια νεανική και μοντέρνα πινελιά στο μακρύ φόρεμα που η Salma φορούσε αρχικά στο “Fire and Ice Ball” το 1997. Ενώ η μητέρα της τότε το συνδύασε με ένα διαμαντένιο τσόκερ, η 15χρονη το εκσυγχρόνισε με ένα λεπτό ασημένιο κολιέ και μια μεταλλική τσάντα mini Gucci Jackie 1961. Όσον αφορά την εμφάνιση, χτένισε τις ξανθές της μπούκλες σε στυλ παλιάς χρυσής εποχής του Χόλιγουντ και συνδύασε τα smokey μάτια της με ένα απαλό ροζ κραγιόν. Η μαμά Salma επέλεξε να φορέσει ένα λαμπερό φόρεμα “sex bomb” της Gucci στο κόκκινο χρώμα του μπρούντζου με πούλιες, αποκαλυπτικό μπούστο και φούστα με μακρύ κρόσσια που σάρωναν το χαλί.

Paul Mescal (2023)

Ο Ιρλανδός σταρ Paul Mescal που κάνει πολλές καρδιές να χτυπάνε με το χαλαρό, αισθαντικό του στιλ που κρύβει ένα χαμόγελο, έκανε και τους φασιονίστας να τσιρίξουν με την εμφάνισή του στα Oscars του ‘23 παίζοντας με vibe της δεκαετίας του ‘70 και δείχνοντας την αγάπη του, όπως είπε, για το παλιό Χόλιγουντ. Ο Paul ήταν υποψήφιος για Oscar Α’ Αντρικού ρόλου για την ταινία Aftersun και φόρεσε ένα ιβουάρ λευκό σμόκιν σακάκι Gucci ελαφρώς πιο μακρύ στους γοφούς με μεγάλα σατέν πέτα, μεταξωτό ελαφρύ πουκάμισο, μεγάλο μαύρο παπιγιόν και μαύρο παντελόνι καμπάνα με μεγάλα ρεβέρ. Στο δεξί του αυτί ένα σκουλαρίκι κρίκος Juste un Clou της Cartier τόνιζε την κλασικότητα της συνολικής του εμφάνισης, η διαμαντένια καρφίτσα με floral μοτίβο (επίσης Cartier) ταίριαζε τέλεια με το κόκκινο μπουτονιέρ του, και φυσικά, το αποκορύφωμα ήταν το πλατινένιο ρολόι Cartier Privé Tank Chinoise που κυκλοφόρησε το 2022 για να γιορτάσει τα 100 χρόνια του Tank Chinoise και αποτίει φόρο τιμής στον θαυμασμό του Cartier για τη διακοσμητική τέχνη της Ανατολικής Ασίας. Ακόμα και η κορώνα του ρολογιού είναι στολισμένη με ένα κόκκινο ρουμπίνι που ταίριαζε απόλυτα με τις διακριτικές κόκκινες λεπτομέρειες της αψεγάδιαστης εμφάνισης του Paul Mescal. Χαρακτηρίστηκε το καλύτερο αντρικό ντύσιμο εκείνης της βραδιάς.

Jamie Lee Curtis (2023)

Η 64χρονη Jamie Lee Curtis, κομψή και φινετσάτη και μόνο από τη σιλουέτα της, κέρδισε το πρώτο Oscar στην καριέρα της (για την ταινία “Everything Everywhere All At Once”) λάμποντας μέσα σε ένα μακρύ φόρεμα Dolce and Gabbana με μακριά μανίκια που αγκάλιαζε με στιλ το σώμα της και είχε μπανέλες κορσέ στη μέση, στολισμένο με κρύσταλλα και πούλιες - το οποίο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαμπανιζέ στο χρώμα που ταίριαζε με το νέο χαλί των αφίξεων αλλά και το ασημί-λευκό χρώμα των μαλλιών της. Μετά την αλλαγή του χρώματος στο κόκκινο χαλί, η Jamie που έχει ένα ξεχωριστό χιούμορ, ανέβασε ένα ποστ στο X (Twitter) αστειευόμενη: “Το χαλί τους τώρα θα ταιριάζει με τις κουρτίνες μου”. Επίσης, ανέβασε μια φωτογραφία της με 16 άτομα που βοήθησαν στη δημιουργία του φορέματος - το οποίο, όπως είπε, ήταν μόνο ένα μέρος της ιταλικής ομάδας που βρίσκεται πίσω του – γράφοντας: “Θυμηθείτε, όταν παρακολουθείτε απόψε, τους χιλιάδες καλλιτέχνες, ραφτάδες, ράφτρες, σχεδιαστές και τεχνίτες που δημιουργούν τα όμορφα ρούχα και ενδύματα που φοράμε όλοι”.

Δειτε περισσοτερα