O Alessandro Michele είναι ο νέος creative director του οίκου Valentino
Δόθηκε τέλος στις εικασίες για το πού θα πάει μετά την Gucci
Valentino: O Alessandro Michele διαδέχεται τον Pierpaolo Piccioli
Μετά την απότομη αποχώρηση του Pierpaolo Piccioli από τον οίκο Valentino, οι ανησυχίες για το ποιος θα αναλάβει το τιμόνι ήταν πολλές. Ωστόσο, σήμερα επιβεβαιώθηκαν οι φήμες που ήθελαν, τον Alessandro Michele να είναι ο δημιουργικός διευθυντής του Valentino -αν οι ανησυχίες έπαυσαν είναι μια άλλη συζήτηση.
«Είναι απίστευτη τιμή για εμένα» δήλωσε ο Michele για τον διορισμό του ως creative director του οίκου. «Αισθάνομαι απέραντη χαρά και τεράστια ευθύνη να ενταχθώ σε έναν Maison de Couture που έχει χαραγμένη τη λέξη "ομορφιά" σε μια συλλογική ιστορία φτιαγμένη από διακριτική κομψότητα, φινέτσα και εξαιρετική χάρη. Η χαρά, όμως, είναι τόσο ζωντανό πράγμα που φοβάμαι μήπως την πληγώσω αν τολμήσω να πω το όνομά της». Όσο να πεις, υπάρχει και μεγάλο κοινό της μόδας που το φοβάται…
Αυτή η χαρά δεν περιορίζεται μόνο στο πρόσωπο του Michele. Στην επιλογή του για τη θέση αυτή, έπαιξε ρόλο ο διευθύνων σύμβουλος της Valentino, Jacopo Venturini. Οι δύο άνδρες είχαν εργαστεί στο παρελθόν ως συνάδελφοι στην Gucci, όπου ο Michele πέρασε επτά –ομολογουμένως πολύ επιτυχημένα- χρόνια ως δημιουργικός διευθυντής, ενώ ο Venturini υπήρξε αντιπρόεδρος του merchandising και των παγκόσμιων αγορών.
Εξαίροντας τη βαθιά ευφυΐα και την υπέροχη ελαφρότητα του Michele, ο Venturini δήλωσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος και ενθουσιασμένος που θα συνεργαστώ ξανά με τον Alessandro. Είμαι βέβαιος ότι η επανερμηνεία των κωδικών υψηλής ραπτικής του Maison και της κληρονομιάς που δημιούργησε ο κ. Valentino Garavani, σε συνδυασμό με το εξαιρετικό όραμα του Alessandro, θα μας χαρίσει στιγμές μεγάλης συγκίνησης και θα μεταφραστεί στη δημιουργία ακαταμάχητων επιθυμητών αντικείμενων». Με τη σειρά του, ο νεοδιορισθείς δημιουργικός διευθυντής περιέγραψε τον Venturini ως «έναν εξαιρετικό επαγγελματία, ικανός να συνδυάζει ρεαλισμό και στρατηγικό όραμα, επάρκεια και ευαισθησία».
Στον Gucci, η ικανότητα του Michele να δημιουργεί «ακαταμάχητα επιθυμητά αντικείμενα» μεταμόρφωσε την τύχη του οίκου, σχεδόν τριπλασιάζοντας τα έσοδα από 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2014 σε 9,73 δισεκατομμύρια ευρώ το 2022. Αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο, από την αποχώρησή του τον Νοέμβριο του ίδιου έτους, οι εικασίες σχετικά με το επόμενο δημιουργικό του σπίτι στροβιλίζονται συνεχώς. Τελικά, όμως όλοι οι δρόμοι οδηγούν στη Ρώμη.
Εν μέρει, ο νέος ρόλος του Michele θα τον επανασυνδέσει με τον όμιλο Kering, στον οποίο ανήκει η Gucci. FYI, η Valentino αποκτήθηκε έναντι 700 εκατομμυρίων ευρώ από το επενδυτικό κεφάλαιο Mayhoola το 2012. Πέρυσι, η Mayhoola πούλησε το 30% του μεριδίου του οίκου στην Kering έναντι 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, σε μια συμφωνία που φέρεται να επιτρέπει στην τελευταία να αποκτήσει το υπόλοιπο της μάρκας μέχρι το 2028, ενώ παράλληλα επιτρέπει στην Mayhoola να αποκτήσει μερίδιο στην Kering (κατανοητό;). Ομολογουμένως, εάν ο Michele αποδειχθεί τόσο «μεταμορφωτικός» για τον Valentino όσο ήταν για την Gucci, αυτή η ευκαιρία θα φανεί ιδιαίτερα ελκυστική και για τις δύο πλευρές.
Κατά τη στιγμή της επένδυσής του στην Valentino, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kering, François-Henri Pinault, περιέγραψε την Valentino ως «έναν μοναδικό ιταλικό οίκο που είναι συνώνυμο της ομορφιάς και της κομψότητας». Όπως έκανε και ο Piccioli πριν από αυτόν, ο Michele είναι πλέον υποχρεωμένος να επαναπροσδιορίσει την πολυτελή κλασική έκφραση της ομορφιάς του Valentino μέσα από το δικό του δημιουργικό φακό και ένστικτο. Ο Michele είπε κάποτε ότι «η ομορφιά δεν έχει όρια, κανόνες, χρώματα» - και η επεκτατική, περιεκτική και έντονα διανοητική φιλοσοφία του τον έχει δει να αμφισβητεί πολλά τέτοια αντιληπτά όρια στην πασαρέλα.
Η απόφαση του Michele να παραμείνει στη γενέτειρά του δεν αποτελεί έκπληξη: όπως δήλωσε πρόσφατα στη Vogue: "Η Ρώμη σε μαγεύει. Καλωσορίζει τους πάντες με έναν ατημέλητο τρόπο". Το νέο και ατμοσφαιρικό γραφείο του απέχει μόλις 10 λεπτά με τα πόδια από το σπίτι του. Ο Michele αναγνώρισε σήμερα την καλή του τύχη, την ευγνωμοσύνη και τον ενθουσιασμό του για ό,τι έρχεται: "Είθε η υπόκλισή μου με τα χέρια ορθάνοιχτα να μιλήσει από μόνη της και να χαιρετίσει αυτή την πρώιμη άνοιξη την αναγέννηση της ζωής και την υπόσχεση της νέας ανθοφορίας".
Το νεότερο κεφάλαιο στην ιστορία του Valentino - και του Alessandro Michele - έχει ξεκινήσει. Θα φέρει όμως ο Michele έναν νέο αέρα; Ή θα κάνει τον οίκο Valentino να θυμίζει Gucci; Εδώ που τα λέμε ο Piccioli είναι δύσκολος στη σύγκριση. Για να δούμε…
Πάντως, μία σχετική ανάρτηση στο Instagram έχει ήδη πάρει φωτιά, έχοντας πολλά αρνητικά σχόλια, άλλα πιο συγκρατημένα και άλλα όχι, όπως “RIP Valentino”, «Τι καταστροφή. Μόλις που ξεφορτωθήκαμε την αισθητική του από την Gucci», «Το τέλος της ομορφιάς», κ.ά.
Η πρώτη ημέρα του Alessandro Michele στον αρχέτυπο οίκο υψηλής ραπτικής της Ρώμης θα είναι την ερχόμενη Τρίτη, 2 Απριλίου. Η πρώτη του κολεξιόν υπό τη σημαία του Valentino θα είναι η σειρά Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, η οποία σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδια, θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους, στο πιο αναμενόμενο σόου της σεζόν.