«W Fashion Stories» σε επιμέλεια Stefano Tonchi
PCP είναι το ακρωνύμιο της Πέλλας Χριστίνας Παπαχρήστου και μαζί το λογότυπο της πιο σέξι και ραφινάτης φίρμας ρούχων που στήθηκε τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη. Να μια σχεδιαστική γραμμή που μπορεί να αναμετρηθεί με διεθνείς οίκους χωρίς την παραμικρή συστολή.
Για τους κακοπροαίρετους, η λέξη «PCP» μπορεί και να προκαλεί συνειρμούς σχετικούς με το ομώνυμο θανατηφόρο ψυχοτροπικό ναρκωτικό, με την αγγελόσκονη, στην αργκό. Η Πέλλα Παπαχρήστου ξεκαρδίζεται με την αναγωγή: «Όντως, τα κολάν μας σκοτώνουν, χα χα!». Και κάπως έτσι σε κερδίζει το κορίτσι αυτό από την πρώτη επαφή. Με ευφράδεια, απροσχεδίαστη συμπεριφορά και προπάντων με τη σιγουριά μιας δουλειάς που στέκεται περίφημα στο περιοδικό SOUL, ωστόσο αύριο μεθαύριο δεν θα εκπλαγείς εάν ανακαλύψεις τον εαυτό σου να την ξεφυλλίζει στο «Dazed» και στο «i-D».
Ας μη λησμονήσουμε στο σημείο αυτό και το στοιχείο του δυναμισμού, που στην περίπτωσή της τείνει προς τα επίπεδα σαρωτικής ενέργειας. Η Πέλλα κάνει σκι, σνόουμπορντ, αγωνιστικό ποδήλατο, ενώ σαν πάρεργο μιας δουλειάς, η οποία ούτως ή άλλως απομυζεί όλο τον χρόνο της, έχει στήσει και μια δεύτερη εταιρία, εξειδικευμένη σε activewear και bike accessories. Είναι μόλις είκοσι τριών.
«Σπούδασα σχέδιο μόδας και υφάσματος, ενώ ακολούθως συμμετείχα σε αρκετά σεμινάρια στο εξωτερικό». Οι περίβλεπτες σπουδές δεν της ενστάλαξαν το παραμικρό τουπέ. Εργάστηκε ως πατρονίστ, διετέλεσε πωλήτρια οκταώρου («για να μάθω τη δουλειά από μέσα και για να εξοικειωθώ με τα γούστα του κόσμου»), έκανε και πρακτική αμισθί στο πλευρό του στιλίστα Δημήτρη Παπαθωμά –ενδεχομένως έχετε ασυναίσθητα θαυμάσει ρούχα της Πέλλας στη γνωστή διαφήμιση της HOL με το βιντεοκλάμπ.
Κουβεντιάζοντας ανακαλύπτω πως η σχέση της με τη μόδα και τα συμπαρομαρτούντα της είναι βαθιά βιωματική, η Πέλλα Παπαχρήστου είναι απόγονος μόδιστρων τρίτης γενιάς. «Η εταιρία ενδυμάτων την οποία διατηρεί ο πατέρας μου ξεκίνησε το 1959 από τον παππού μου, ενώ εξαιρετική μοδίστρα ήταν και η γιαγιά μου. Έραβε θεατρικά κοστούμια. Από πολύ μικρή ηλικία ταξίδευα με τον πατέρα μου σε εκθέσεις στο εξωτερικό, όχι τόσο γιατί εκείνος επιθυμούσε να ακολουθήσω την ήδη στρωμένη δουλειά που θα μου πρόσφερε μελλοντικά, αλλά διότι ήθελε να με εμπνεύσει, να με βοηθήσει να γνωρίσω κόσμο και να ερωτευθώ τόπους. Περίπου προδιαγεγραμμένα αγάπησα τη δουλειά, ιδιαίτερα όταν κατέληξα να τη σπουδάζω στο Λονδίνο».
»Πειραματίστηκα με διάφορα αντικείμενα, έκανα γραμμικό και ελεύθερο σχέδιο, παρακολούθησα σεμινάρια interior design, ώσπου στράφηκα στο σχέδιο μόδας και υφάσματος. Σε καμία περίπτωση όμως δεν θέλησα να εκμεταλλευτώ το ότι είχα πίσω μου μια στημένη εταιρία. Θέλω να πετύχω μόνη μου και θα τα καταφέρω». Λαμπρά και μεγαλόπνοα όλα αυτά, ώσπου η Πέλλα συμπληρώνει: «Κακά τα ψέματα, αν κάτι πάει στραβά πίσω στον μπαμπά θα τρέξω!».
Δρασκελιά στο σήμερα και στον τρίτο χρόνο λειτουργίας της PCP Clothing, με ευρεία δραστηριότητα και μεγάλο κύκλο παραγγελιών στο ίντερνετ, αλλά και παρουσία σε καταστήματα όπως τα WeSC Αθήνας και Θεσσαλονίκης, «Prime Timers», «Elegance», «Zero Gravity». Σε εποχές σαν τη δική μας, όπου ο καθένας μπορεί να σκαρώσει ένα μαγαζάκι ανεβάζοντας δυο μπιχλιμπίδια στο etsy και στο facebook, πόσο εύκολο είναι να αναδειχθεί κανείς μέσα από τον όχλο του web; «Προσφέρουμε κάτι δίχως όμοιο στην αγορά» – σε τόνο αποφαντικό. Όσο και αιτιολογημένο, καθώς PCP δεν είναι μόνο ο σχεδιασμός και η παραγωγή. Από το πακετάρισμα, όπου η συσκευασία μετατρέπεται σε καθημερινής χρήσης clutch-χαρτοφύλακα ή το εσωτερικό ταμπελάκι των ρούχων με την αναγραφή «careful, you look hot in it» ως διαρκής υπενθύμιση της πολυτιμότητας του αντικειμένου, περίπου τίποτε δεν έχει αφεθεί στην τύχη.
Παράλληλα, μια ολόκληρη κουστωδία παραγόντων συνεργάζεται για να αναδειχθεί η ετικέτα, από τη φωτογραφία και το στάιλινγκ μέχρι την επικοινωνία και τη διανομή. Την PCP στελεχώνουν brand manager, creative director, social media manager, υπεύθυνοι δικτύου του εξωτερικού, ταυτόχρονα οργανώνεται προωθητικό δίκτυο με bloggers, ενώ η φίρμα βρίσκεται συνεχώς σε αναζήτηση νέων προσώπων, αλληλεπιδρά με φωτογράφους, γραφίστες, μοντέλα. «Το πιο σημαντικό στην εταιρία μας, και κάτι που έχω αφομοιώσει από τον πατέρα μου, είναι ότι δεν πρέπει να χρωστάμε ούτε ένα ευρώ, είμαι πολύ τυπική σε αυτά τα θέματα, δεν θέλω κανείς συνεργάτης μου να μένει απλήρωτος». PCP: καθαρές δουλειές.
Τι σε εμπνέει, Πέλλα; «Η σεξουαλικότητα». Ποια τα πρότυπά σου; «Ο Jean Charles De Castelbajac και ο Hussein Chalayan». Ποια η επιτομή του στιλ για εσένα; «Η διάρκεια. Τα ρούχα μου θέλω να είναι διαχρονικά, να γίνονται second skin, σαν ένα ζευγάρι All Star που μπορείς να το φοράς όλη μέρα επί δεκαετίες και ποτέ δεν το βαριέσαι».
Και μια περίπου απλοϊκή απορία: γιατί προπάντων κολάν; «Ξεκίνησα από το πλαστικό, το οποίο παραμένει το στοιχείο μου. Τα κολάν ήρθαν αργότερα, ανακάλυψα ότι συνιστούν οικονομική και ταυτόχρονα ποιοτική πρόταση. Εύλογα δόθηκε έμφαση, στην PCP έχουμε διαλέξει το καλύτερο ύφασμα που καλύπτει τα πάντα και κάνει boost, το πατρόν είναι ιδανικό –το οποίο για να πετύχει το τροποποίησα 11 φορές, πειραματιζόμενη αενάως με διαφορές του τύπου 0.3 χιλιοστά! Παράλληλα δουλεύουμε πάνω σε ένα καινούργιο πρότζεκτ, που θα είναι έτοιμο στα τέλη Οκτωβρίου και θα λανσαριστεί μαζί με την καινούργια μας ιστοσελίδα. Μισώ τη θάλασσα, αλλά τίποτα δεν συγκρίνεται με την αγάπη που τρέφω για το βουνό και τη φύση. Εξ ου και η νέα γραμμή, που φιλοδοξεί να ζεστάνει τους χειμώνες μας με φούτερ, πουκάμισα και μπλούζες».
*Δημοσιεύτηκε στο SOUL 82