Η H&M έσβησε όλο το υλικό από τη σελίδα της στο Instagram
© Photo by Tim Boyle/Getty
Fashion

Γιατί η H&M έσβησε όλο το υλικό από τη σελίδα της στο Instagram;

Τι «τρέχει» με το δημοφιλές brand;

looksiteblackandwhite.jpg
Look Team |

Το «blackout» στο Instagram της H&M, η αγωγή που έχει δεχθεί η εταιρεία και οι εικασίες για rebranding

Η πολυεθνική εταιρεία fast fashion H&M διέγραψε πρόσφατα όλες τις αναρτήσεις της στο Instagram, αφήνοντας όλους εμάς να αναρωτιόμαστε για τον λόγο και το κίνητρο πίσω από αυτή την πράξη. Εκατοντάδες σχόλια πλημμύρισαν το post του @stylenotcom, ενός λογαριασμού που ασχολείται με θέματα που αφορούν κυρίως τον χώρο της μόδας, και οι εικασίες του κοινού δίνουν και παίρνουν: από τραγικά σενάρια πτώχευσης έως μαζικό cancel. Παρ' όλα αυτά οι περισσότεροι θεωρούν ότι αυτή η, αψυχολόγητη θα έλεγε κανείς, κίνηση αποτελεί μέρος μιας στρατηγικής που θα τραβήξει τα βλέμματα εν όψει μιας ανανέωσης του brand και την κυκλοφορία μιας μεγάλης καμπάνιας. Αυτό προδίδει κιόλας η ημερομηνία στο bio του λογαρισμού της εταιρείας (12092024), που μας προϊδεάζει ότι η νέα καμπάνια θα λανσαριστεί στις 12 Σεπτεμβρίου 2024. Η εταιρεία δεν έχει επιβεβαιώσει βέβαια επίσημα τον ακριβή λόγο αυτής της δραστικής ενέργειας, αλλά συνάδει με τις συνήθεις πρακτικές της βιομηχανίας, όπου οι μάρκες «καθαρίζουν» τα προφίλ τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν buzz για σημαντικές ανακοινώσεις ή αλλαγές.

Γιατί η H&M έσβησε όλα τα posts από την επίσημη σελίδα στο Instagram

Αυτό το είδος «blackout» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης χρησιμοποιείται συχνά για να τραβήξει την προσοχή και να δείξει στους ακόλούθους ότι κάτι νέο και αξιοσημείωτο έρχεται. Στην περίπτωση της H&M φαίνεται να είναι πρόδρομος για την αποκάλυψη μιας νέας καμπάνιας ή ακόμα και μιας προσπάθειας ανανέωσης του brand, σχεδιασμένης να επανασυνδεθεί με το κοινό της με έναν φρέσκο και εντυπωσιακό τρόπο. 

Γιατί όμως να χρειάζεται ένα τόσο δαρστικό rebranding ένας τόσο μεγάλος κολλοσός; Πιθανός λόγος είναι η αγωγή για «ψευδές» και «παραπλανητικό» μάρκετινγκ βιωσιμότητας που έλαβε η H&M τον προηγούμενο μήνα. Πιο συγκεκριμένα, στην αγωγή που κατατέθηκε στις 22 Ιουλίου, η ενάγουσα Chelsea Commodore, κάτοικος της Νέας Υόρκης, ισχυρίζεται ότι, παρά τη θέση της ως τιτάνας του fast fashion, η H&M εκμεταλλεύεται παραπλανητικά την αυξανόμενη μερίδα των συνειδητοποιημένων καταναλωτών, δημιουργώντας ένα εκτεταμένο σχήμα μάρκετινγκ για να παρουσιάσει τα προϊόντα της ως φιλικά προς το περιβάλλον, ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι.

Η Commodore ισχυρίστηκε ότι, μεταξύ άλλων, η H&M κάνει διάφορες ανακρίβειες σχετικά με τη βιωσιμότητα των προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητας της H&M να κλείσει τον κύκλο ζωής των προϊόντων και να αποτρέψει τη ρίψη τους σε χωματερές μέσω του προγράμματος ανακύκλωσής της. Σύμφωνα με την αγωγή, η δημιουργημένη από την H&M ψευδαίσθηση ότι «τα παλιά ρούχα μετατρέπονται απλώς σε νέα ενδύματα, ή ότι τα ρούχα δεν θα καταλήξουν σε χωματερές» είναι παραπλανητική, προσθέτοντας ότι «οι λύσεις ανακύκλωσης είτε δεν υπάρχουν είτε δεν είναι εμπορικά διαθέσιμες σε μεγάλη κλίμακα για τη συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων της H&M, καθώς η εταιρεία θα χρειαστεί πάνω από μια δεκαετία για να ανακυκλώσει όσα πουλάει σε μερικές ημέρες».

Αν και οι ισχυρισμοί της Commodore σίγουρα έχουν μια δόση αλήθειας, κάθε βιώσιμη πρακτική από μεγάλα fast fashion brands, ανεξαρτήτως κλίμακας, είναι μια πρόοδος προς στην οικολογική ενσυνειδητότητα. Όσον αφορά το Instagram, προς το παρόν η βιομηχανία μόδας παρακολουθεί στενά τις επόμενες κινήσεις της H&M αναμένοντας μια σημαντική αποκάλυψη ή αλλαγή στην κατεύθυνση του brand​. Αναμένουμε και εμείς...

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice