Crocs: Γιατί η στρατηγική της με τα jibbitz έφερε τεράστια έσοδα
© Jeremy Selwyn - WPA Pool/Getty Images/Ideal Image
Fashion

Crocs: Γιατί η στρατηγική της με τα jibbitz έφερε τεράστια έσοδα

H εξατομίκευση αποδείχθηκε «game changer»

62224-137655.jpg
Newsroom |

Crocs: Γιατί η στρατηγική της με τα σχέδια και τα κοσμήματα απέδωσε τεράστια έσοδα

Το εμβληματικό σαμπό αποτέλεσε βασικό κομμάτι της μόδας στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ωστόσο, η κερδοφορία της Crocs μειώθηκε τα χρόνια που ακολούθησαν τη Μεγάλη Ύφεση, καθώς αγωνιζόταν να επεκταθεί διεθνώς. Από το 2008 έως το 2016, υπήρξαν τέσσερα χρόνια κατά τα οποία το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της εταιρείας ήταν αρνητικό, σύμφωνα με στοιχεία της FactSet.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Crocs Andrew Rees ανέλαβε το τιμόνι της Crocs το 2017 και ηγήθηκε της στρατηγικής ανάκαμψης.

«Όταν ήρθα στην εταιρεία, ανανεώσαμε τη διοικητική ομάδα, ανανεώσαμε τη στρατηγική και αυτό αφορούσε πραγματικά την επίτευξη κερδοφορίας. Αλλά και να βάλουμε το σωστό επίπεδο μάρκετινγκ και καινοτομίας στο προϊόν, ώστε να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε αυξημένη ζήτηση», δήλωσε ο Rees.

Η Crocs συνεργάστηκε με μάρκες από την Balenciaga μέχρι την Pixar και με διασημότητες όπως ο Justin Bieber και ο Post Malone, για να δημιουργήσει κυκλοφορίες περιορισμένης έκδοσης. Η πανδημία δημιούργησε επίσης ζήτηση για άνετα υποδήματα μεταξύ των καταναλωτών που έμεναν στο σπίτι μαζί με τους επαγγελματίες υγείας πρώτης γραμμής.

Από το 2020 έως το 2021, το brand αύξησε τα έσοδά της από περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε περίπου 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια. Η κερδοφορία εκτινάχθηκε επίσης, καθώς το λειτουργικό περιθώριο κέρδους της Crocs αυξήθηκε από 17,2% σε 29,8% κατά την ίδια χρονική περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της FactSet.

Όσον αφορά το branding της, η Crocs άλλαξε και άρχισε να αγκαλιάζει την κριτική γύρω από την πολύχρωμη και μοναδική της εμφάνιση.

«Επέστρεψαν στο αρχικό τους σαμπο και ουσιαστικά το χρησιμοποίησαν ως καμβά για αυτοέκφραση», δήλωσε η Annie Wilson, ανώτερη λέκτορας μάρκετινγκ στο The Wharton School. «Το μεγαλύτερο πράγμα που είδα από άποψη μηνυμάτων ήταν η μετατόπισή τους από το να προσπαθούν να πείσουν τους καταναλωτές ότι πρόκειται για άνεση και λειτουργία, στο να λένε βασικά: «Ναι, ξέρουμε ότι είμαστε άσχημοι, αλλά γι' αυτό πρέπει να μας αγαπάτε, γιατί αυτό είναι που μας κάνει μοναδικούς και μοναδικούς»».

Η Crocs στράφηκε σε μεγάλο βαθμό στην εξατομίκευση μέσω των διακοσμητικών γουριών της, γνωστών ως Jibbitz. Η εταιρεία δήλωσε στο CNBC ότι τα έσοδα από το Jibbitz ήταν 271 εκατομμύρια δολάρια το 2024, τα οποία αντιστοιχούν λίγο πάνω από το 8% των εσόδων της μάρκας.

Η Crocs δήλωσε ότι περίπου το 75% των καταναλωτών της αγοράζουν Jibbitz για να προσθέσουν αξεσουάρ στα σαμπό τους, σύμφωνα με τις ιδιόκτητες έρευνές της.

Ενώ τα έσοδα της Crocs αυξάνονται τα τελευταία πέντε χρόνια, τώρα προσπαθεί να αναπτύξει μια άλλη μάρκα casual υποδημάτων στο χαρτοφυλάκιό της, την HeyDude, την οποία απέκτησε το 2022 έναντι 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε συμφωνία με μετρητά και μετοχές.

Η μάρκα είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται μετά την εξαγορά της από την Crocs και αναγκάστηκε να πληρώσει σχεδόν 1,9 εκατομμύρια δολάρια σε πελάτες το 2024, αφού αντιμετώπισε ισχυρισμούς της FTC ότι κατέστειλε αρνητικές κριτικές για το προϊόν της στο διαδίκτυο και επέστρεψε αδικαιολόγητα χρήματα στους πελάτες της.

Πηγή: CNBC

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice