Η αποτυχία μέσα από τα μάτια γυναικών από διαφορετικούς επαγγελματικούς χώρους και διαδρομές
Δάφνη Βαλέντε: Είδαμε τη νέα συλλογή της, Not the Gordian Knot
Η σχεδιάστρια γιορτάζει 40 χρόνια δημιουργίας με μια συλλογή αφιερωμένη στους δεσμούς που δεν λύνονται, αλλά φοριούνται
Not the Gordian Knot: Η νέα συλλογή της σχεδιάστριας Δάφνη Βαλέντε παρουσιάστηκε στο Athens Fashion Week στην Αποθήκη ΟΛΠ
Σαράντα χρόνια μετά την πρώτη της εμφάνιση στον χώρο της ελληνικής μόδας, η Δάφνη Βαλέντε αποδεικνύει ότι η διάρκεια δεν είναι θέμα επανάληψης, αλλά εξέλιξης. Η νέα της συλλογή για την Άνοιξη/Καλοκαίρι 2025, με τίτλο “Not the Gordian Knot”, παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της Athens Fashion Week, και επιβεβαίωσε την ταυτότητά της ως μία ελληνίδα σχεδιάστρια που συνεχίζει να μιλά με σαφήνεια, ακρίβεια και προσωπικό ύφος.
Not the Gordian Knot: Η νέα συλλογή της σχεδιάστριας Δάφνη Βαλέντε
Η συλλογή ήταν ένας ύμνος στους δεσμούς – όχι τους εύκολους, αλλά αυτούς που δοκιμάζονται και αντέχουν. Ο τίτλος “Not the Gordian Knot” δηλώνει επιλογή, όχι βία. Σχέσεις που δεν λύνονται βίαια, αλλά διατηρούνται με φροντίδα. Ο κόμπος δεν είναι σύμβολο περιορισμού, αλλά σύνδεσης. Και ως σχεδιαστικό στοιχείο, εμφανιζόταν μελετημένα: σε τιράντες, σε ανοιχτές πλάτες, σε λεπτομέρειες που δημιουργούσαν μια αίσθηση φυσικής έντασης – διακριτικής, αλλά παρούσας.
Τα ρούχα είχαν ρυθμό. Κινούνταν πάνω στα μοντέλα με την ακρίβεια και την ευκολία μιας χορογραφίας. Το περπάτημα δεν ήταν απλώς κίνηση – ήταν αφήγηση. Τα υφάσματα αγκάλιαζαν το σώμα χωρίς να το περιορίζουν, ακολουθούσαν το βήμα, διαλεγόντουσαν με το φως, αντιδρούσαν στην κάθε στροφή.
Εκεί, στα υφάσματα και στη φόρμα, είναι που η Δάφνη Βαλέντε ξεδιπλώνει το απόλυτο ταλέντο της. Η αγάπη της για τη δημιουργία φαίνεται σε κάθε ραφή, αλλά κυρίως στον τρόπο με τον οποίο αφήνει το ύφασμα να “μιλήσει”. Δεν το καταπιέζει· το σέβεται και το καθοδηγεί με φινέτσα. Τα πλισέ της δεν είναι απλή τεχνική – είναι έκφραση. Κινούνται με τον αέρα, με το σώμα, με τον φωτισμό. Κάθε κομμάτι μοιάζει γλυπτό, δουλεμένο όχι μόνο τεχνικά, αλλά και συναισθηματικά.

Η σχέση της με το παρελθόν είναι βαθιά. Σχήματα καθαρά, γραμμές που παραπέμπουν στην αρχαιοελληνική αισθητική, χωρίς όμως να εγκλωβίζονται στη μίμηση. Η αναφορά είναι παρούσα, αλλά διακριτική. Αυτό που κυριαρχεί είναι η ματιά στο μέλλον. Δεν ακολουθεί τις τάσεις· τις προσπερνά. Η σχεδιαστική της γραφή είναι ώριμη, στιβαρή, και παράλληλα απόλυτα σύγχρονη.
Η χρωματική παλέτα ήταν μελετημένη: ήσυχοι, γήινοι τόνοι, αποχρώσεις εμπνευσμένες από το Αιγαίο, το φως του ελληνικού καλοκαιριού, τα ώριμα φρούτα και τη μεσογειακή φύση. Χρώματα που δούλευαν υποστηρικτικά στη φόρμα και την κίνηση, χωρίς να αποσπούν το βλέμμα από τη συνολική πρόταση.

Η συλλογή άφησε την αίσθηση της συγκροτημένης ελευθερίας. Τα ρούχα δεν επιβάλλονταν – αγκάλιαζαν. Δεν διεκδικούσαν χώρο – δημιουργούσαν. Ήταν κομμάτια σχεδιασμένα για να συνυπάρχουν με το σώμα, όχι να το υπερκαλύπτουν.
Η Δάφνη Βαλέντε, στα 40 χρόνια δημιουργίας, δεν επανέλαβε τον εαυτό της. Τον εξέλιξε. Και με τη συλλογή “Not the Gordian Knot” απέδειξε πως η ουσία της μόδας δεν είναι να προκαλεί. Είναι να μένει.