Hermes
© Unsplash
Fashion

Hermes: O oίκος του ενός brand ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση τον κολοσσό των 80 brands LVMH

Προ ετών ο Μπερνάρ Αρνό ήθελε να εξαγοράσει την οικογενειακή επιχείρηση

62224-137655.jpg
Newsroom |

Hermes: O oίκος του ενός brand ξεπέρασε σε κεφαλαιοποίηση τον κολοσσό των 80 brands LVMH

Η Hermès ξεπέρασε την LVMH για να γίνει η πολυτιμότερη luxury εταιρεία στον κόσμο την Τρίτη, μετά την πτώση των μετοχών της ιδιοκτήτριας της Louis Vuitton λόγω των απογοητευτικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου.

Σε ένα καταιγιστικό πρωινό για τον κλάδο  κατά το οποίο οι εταιρείες άλλαξαν θέσεις αρκετές φορές, οι μετοχές της εισηγμένης στο Παρίσι LVMH υποχώρησαν κατά 7,5%, στέλνοντας την κεφαλαιοποίηση του ομίλου στα 245,4 δισ. ευρώ. Οι μετοχές της Hermès, της κατασκευάστριας των τσαντών Birkin και Kelly, υποχώρησαν μόλις κατά 0,4%, με αποτέλεσμα η κεφαλαιοποίησή της να διαμορφωθεί στα 247 δισ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου της LVMH, που ανακοινώθηκαν αργά τη Δευτέρα, έδειξαν ότι οι πωλήσεις στο βασικό της τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών μειώθηκαν κατά 5%, πολύ κάτω από τις προσδοκίες των αναλυτών για αύξηση 1%.

Αντίθετα, η εξαιρετικά πλούσια πελατειακή βάση της Hermès, η προσεκτικά βαθμονομημένη αποκλειστικότητα και η αυστηρά ελεγχόμενη παραγωγή της επέτρεψαν να αντέξει την πρόσφατη επιβράδυνση καλύτερα από τους ανταγωνιστές της.

Ωστόσο, άλλες μετοχές πολυτελών ειδών επλήγησαν περισσότερο την Τρίτη, με την Prada να υποχωρεί κατά 4,2% και την Kering να υποχωρεί κατά 1,4%. Οι μετοχές της L'Oréal και της Puig υποχώρησαν επίσης, αφού τα αποτελέσματα της LVMH υπαινίχθηκαν μια ευρύτερη επιβράδυνση στον τομέα της ομορφιάς.

Η Hermès κλείνει σταθερά το χάσμα στην αγοραία αξία με την LVMH. Οι πελάτες της είναι διατεθειμένοι να καθίσουν σε λίστα αναμονής για μήνες, μερικές φορές για χρόνια, για να αποκτήσουν μία από τις πολυπόθητες τσάντες Kelly του ομίλου, οι οποίες πωλούνται για πάνω από 8.000 ευρώ. Οι τσάντες Hermès συχνά αποφέρουν ακόμη υψηλότερες τιμές στην αγορά μεταπώλησης.

Αυτή η αποκλειστικότητα αντικατοπτρίζεται στην αποτίμηση της εταιρείας. Οι μετοχές της Hermès διαπραγματεύονται 50 φορές τα μελλοντικά κέρδη, ένας πολύ υψηλότερος πολλαπλασιαστής από οποιοδήποτε άλλο όνομα στον τομέα της πολυτέλειας.

«Η Hermés απολαμβάνει αναμφισβήτητα την υψηλότερη τιμολογιακή δύναμη ... λόγω της απαράμιλλης επιθυμητότητας της μάρκας της», δήλωσε η Carole Madjo, αναλύτρια της Barclays, η οποία πρόσθεσε ότι η Hermés δεν θα χρειαστεί να αυξήσει τις τιμές τόσο πολύ όσο οι ανταγωνιστές της για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο των δασμών του Τραμπ στα περιθώρια κέρδους της.

Ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της LVMH, ο Γάλλος δισεκατομμυριούχος Μπερνάρ Αρνό, έχει δημιουργήσει τον όμιλο σε έναν όμιλο που καλύπτει περισσότερες από 80 μάρκες, παράγοντας τσάντες, κοσμήματα και αλκοολούχα ποτά υψηλής ποιότητας.

Η Hermes, αντιθέτως, έχει παραμείνει ένας όμιλος με μία μόνο μάρκα. Το 2010, ο Arnault συγκέντρωσε κρυφά ένα μερίδιο στην εταιρεία, με την ελπίδα να την εντάξει στο δυναμικό του, αλλά το διοικητικό συμβούλιο της Hermès απέρριψε τις προτάσεις του.

Πηγή: FT

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice