Ολοκληρώθηκε η πρώτη τεχνική πρόβα της ελληνικής αποστολής

Eurovision: Μιλήσαμε με τους Deux Hommes που σχεδίασαν το φόρεμα της Κλαυδίας
«Αποφύγαμε το φολκλόρ. Έχει στοιχεία ελληνικής φορεσιάς, αλλά στο σήμερα»
Το φόρεμα της Κλαυδίας στη Eurovision «θυμίζει νύχτα, κεραυνούς, μια υπόγεια ενέργεια», όπως λένε οι Deux Hommes που το σχεδίασαν
Με μια εμφάνιση που συνδυάζει την εικαστική λιτότητα με βαθιά συγκινητική δύναμη, η Κλαυδία έκανε την πρώτη της πρόβα στη σκηνή της Eurovision, αφήνοντας υποσχέσεις για μια παρουσία που μάλλον θα ξεχωρίσει. Στο επίκεντρο της σκηνικής αφήγησης, το μακρύ φόρεμα σε δημιουργία των Deux Hommes- ένα ενδυματολογικό statement που δεν εντυπωσιάζει με υπερβολές, αλλά με ουσία, συναίσθημα και αισθητική ωριμότητα.
Κλαυδία στη Eurovision: Συνέντευξη με τους Deux Hommes που έχουν σχεδιάσει το φόρεμά της
Οι σχεδιαστές ακολούθησαν πιστά τις σκηνοθετικές οδηγίες του Φωκά Ευαγγελινού. Όπως μας λένε, το ρούχο της Κλαυδίας δημιουργήθηκε αβίαστα. Φυσικά, βέβαια με πολύ ψάξιμο και συζητήσεις και λαμβάνοντας υπόψιν όλη τη σκηνική παρουσία. «Σεβαστήκαμε το όλο σύνολο. Υπήρχε μια αφήγηση που έπρεπε να υπηρετήσου με αρμονία. Δείξαμε σεβασμό στο στίχο, στο ρυθμό, στο ίδιο το τραγούδι. Δε θα μπορούσε να είναι ανεξάρτητα. Δεν αφορά απλά μια κοσμική εκδήλωση».
Το φόρεμα σε βαθύ μπλε, εμπνευσμένο από τον νυχτερινό ουρανό, δημιουργεί μια ονειρική ατμόσφαιρα στη σκηνή. Το μεταξωτό ανάγλυφο μπροκάρ ύφασμα αγκαλιάζει το σώμα της Κλαυδίας, ενώ αντανακλά το φως με διακριτικές μεταλλικές λάμψεις, θυμίζοντας τον έναστρο ουρανό-μια εύστοχη αναφορά στο ίδιο το τραγούδι, την «Αστερομάτα». «Το φόρεμα έχει μια δική του ανταύγεια που όταν πέφτει το φως, θυμίζει πολλά. Θυμίζει κεραυνούς, νύχτα, μια υπόγεια ενέργεια», μου λένε.

Η επιλογή των Deux Hommes να συνδυάσουν μοντέρνες γραμμές με διακριτικά στοιχεία από την ελληνική παραδοσιακή φορεσιά, όπως οι πλισέ γραμμικές πτυχώσεις, αποδίδει φόρο τιμής στην καταγωγή της χωρίς φολκλόρ αναφορές. «Αυτό θα ήταν το εύκολο. Το αποφύγαμε, θέλαμε ταυτόχρονα να είναι σύγχρονο. Θέλαμε να έχει στοιχεία ελληνικής φορεσιάς, αλλά στο σήμερα. Είναι ρούχο διπλής ανάγνωσης», προσθέτουν.
Η σκηνική παρουσία της Κλαυδίας ξεκινά πάνω σε μια προβλήτα, με την κίνησή της προς έναν βράχο να συμβολίζει την πύρινη, εσωτερική διαδρομή του ανθρώπου προς το φως. Το σκηνικό και οι φωτισμοί ενισχύουν τη δραματικότητα της αφήγησης, με τα LED walls να απεικονίζουν ένα φλεγόμενο δέντρο —μια ισχυρή μεταφορά για τον αποχωρισμό, την απώλεια και την ελπίδα. Η Κλαυδία, μόνη στη σκηνή για το μεγαλύτερο μέρος της εμφάνισης, καταφέρνει να γεμίσει τον χώρο με την παρουσία και τη φωνή της, η οποία απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια από την επίσημη περιγραφή της Διοργάνωσης, ακόμη και από όσους δεν κατανοούν τα ελληνικά.

Η 22χρονη τραγουδίστρια, που πρωτογνωρίσαμε μέσα από το «The Voice of Greece» το 2018, δείχνει ωριμότητα και επίγνωση του καλλιτεχνικού της οράματος. Όπως δηλώνει η ίδια, αντιμετωπίζει τη συμμετοχή της με ρεαλισμό και συγκρατημένες προσδοκίες, κρατώντας την εστίαση στην αυθεντικότητα της παρουσίασης. Τη σκηνική επιμέλεια υπογράφει ο Φωκάς Ευαγγελινός, ο οποίος επέλεξε μια λιτή αλλά γεμάτη κίνηση προσέγγιση, αποφεύγοντας την υπερβολή και αφήνοντας χώρο για την εσωτερικότητα του τραγουδιού να αναδειχθεί.
Η δεύτερη τεχνική πρόβα της ελληνικής αποστολής θα πραγματοποιηθεί στις 8 Μαΐου, μία εβδομάδα πριν τον Β’ Ημιτελικό, όπου η Κλαυδία θα διεκδικήσει μια θέση στον μεγάλο τελικό, κουβαλώντας όχι μόνο τις προσδοκίες μιας χώρας, αλλά και το φως της προσωπικής της διαδρομής.