labubu
© Getty Images / Raimonda Kulikauskiene
Fashion

Τι είναι τα Labubu και γιατί βρίσκονται σ' όλες τις τσάντες, από τις πιο απλές μέχρι τις πιο luxury;

Τα viral τερατάκια του TikTok, η ιστορία τους και πώς κατέληξαν αγαπημένα fashion items των Black Pink και της Ριάνα

Labubu: Τα χνουδωτά μπρελόκ που έχουν κατακτήσει το TikTok και εφμανίζονται από σχολικές μέχρι Miu Miu τσάντες 

Κάποτε είχαμε τα Tamagotchi, ύστερα περάσαμε στην φρενίτιδα της Hello Kitty, και τώρα, το TikTok έχει γεμίσει με Labubu: τα μικρά, χνουδωτά, πολύχρωμα viral τερατάκια που κρέμονται από σχολικές μέχρι Dior και Birkins τσάντες. Με την πρώτη μάτια ίσως δεν είναι και το πιο όμορφο μπρελόκ που έχεις δει, όμως, με κάποιον τρόπο δίνουν μια χαρούμενη και παιδική πινελιά στην εικόνα, κάτι που ενθουσιάζει μέχρι στιγμής όλο και περισσοτέρους gen-zers.

Η τάση να «φορτώνουμε» τις τσάντες με πολύχρωμα αξεσουάρ είχε ξεκινήσει ήδη από το 2024, έχοντας τον τίτλο «Jane Birkin effect». Εμπνευσμένη από την πάντοτε κομψή αλλά ταυτόχρονα antisnob Βρετανο-γαλλίδα καλλιτέχνιδα, Τζέιν Μπέρκιν, η φιλοσοφία της τάσης αυτής εστίαζε στο να είναι οι τσάντες πρακτικές, πιο προσωπικές και όχι απλά ένα ακριβό αξεσουάρ. Ο οίκος Miu Miu ήταν από τους πρώτους που υιοθέτησε την τάση, συνεχίζοντας σήμερα με την προσθήκη των Labubu.

Τι είναι το Labubu;

Το Labubu γεννήθηκε το 2015 στις σελίδες παιδικών βιβλίων του καλλιτέχνη Kasing Lung, εμπνευσμένο από τη nordic folklore και manga αισθητική. Η nordic folklore, δηλαδή η σκανδιναβική λαϊκή παράδοση, αποτελείται από μύθους, θρύλους, παραμύθια και δοξασίες που προέρχονται από τις βόρειες χώρες της Ευρώπης, όπως η Νορβηγία, η Σουηδία, η Δανία, η Ισλανδία και η Φινλανδία. Χαρακτηρίζεται από την παρουσία μυθικών πλασμάτων, όπως τα trolls, τα ξωτικά, οι νάνοι και τα στοιχεία της φύσης, συνδυάζοντας το υπερφυσικό με την πολιτισμική ταυτότητα των Σκανδιναβών, επηρεάζοντας τόσο τη λογοτεχνία όσο και την ποπ κουλτούρα.

Το 2019, με τη συνεργασία της κινεζικής εταιρίας Pop Mart, το Labubu μετατράπηκε σε φιγούρα βινυλίου και αργότερα σε βελούδινο αξεσουάρ. Το όνομά του δεν έχει κάποια επίσημη σημασία, είναι επινοημένο από τον δημιουργό της σειράς «The Monsters» από την οποία προέρχεται ο χαρακτήρας. Για χρόνια, ήταν αγαπημένο αντικείμενο των συλλεκτών παιχνιδιών στην Ασία, ώσπου, το 2024, μια φωτογραφία της Lisa (μέλος των Blackpink) και λίγο αργότερα της Ριάνα, με Labubu να ξεπροβάλλει μέσα από τις τσάντες τους, οδήγησε στο να γίνουν το νέο viral αξεσουάρ.

Lisa's Secret Obsession with POP MART | Vanity Fair

Όσον αφορά στην αισθητική, είναι ένας συνδυασμός γλυκών και τρομακτικών χαρακτηριστικών, σε διαφορετικά χρώματα. Χνουδωτά αυτάκια, κοφτερά δόντια και μικροσκοπικά άκρα. Το πιο ενδιαφέρον, όμως, και αυτό που έχει κάνει τους καταναλωτές να τα θέλουν όλο και πιο πολύ, είναι η δυνατότητα που έχεις να τα ντύσεις όπως εσύ θες. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη ρούχων αποκλειστικά για Labubu (ναι, όπως όταν ντύναμε τις κούκλες Barbie) τα οποία σου επιτρέπουν να φτιάξεις το δικό σου custom-made μπρελόκ. Να σημειωθεί πως τα Labubu έρχονται σε συσκευασία mystery-box, δηλαδή, δεν γνωρίζεις ποια φιγούρα έχεις αγοράσει μέχρι να ανοίξεις το κουτί. Η μέθοδος αυτή είναι ένας από τους πιο απλούς τρόπους για να πωλούνται συνεχώς τα χνουδωτά τερατάκια, καθώς πολλοί καταναλωτές δεν βρίσκουν τη φιγούρα που ήθελαν και «αναγκάζονται» να αγοράσουν ξανά. 

Οι τιμές τους ξεκινάνε από 30 ευρώ και ξεπερνούν τα 100, αναλόγως τη φιγούρα που θα επιλέξεις. Σύμφωνα με το περιοδικό GQ, η δημοτικότητά τους εκτοξεύτηκε στα μέσα του 2024, με την Pop Mart να αναφέρει ότι τα καθαρά της έσοδα αυξήθηκαν κατά 188%, και οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Με τα ράφια να αδειάζουν και τη δημοφιλία των Labubu να αυξάνεται, έχουν εμφανιστεί απομιμήσεις (Lafufu) οι οποίες είναι πιο οικονομικές αλλά διαφέρουν σημαντικά στην ποιότητα και αισθητική.   

Στην ίδια κατηγορία συλλεκτικών παιχνιδιών εντάσσονται και οι Funko Pops φιγούρα, ωστόσο, το μεγάλο πλεονέκτημα των Labubu είναι η φορητικότητά τους. Μπορείς να τα έχεις ως διακοσμητικό σε οποιοδήποτε χώρο ή να τα ενσωματώσεις σε μια από τις τσάντες σου, έχοντας τα μαζί σου όπου κι αν πας. Είναι σαν μια μικρή κούκλα που ταιριάζει με τα πάντα, ακόμα και με μια τσάντα Bottega Veneta, δίνοντας έναν πιο προσωπικό χαρακτήρα. Επίσης, τα Labubu δεν είναι ούτε «κοριτσίστικο» ούτε «αγορίστικο» παιχνίδι. Είναι μια unisex φιγούρα που απευθύνεται σε όλους όσους είναι λάτρεις της μόδας και της K POP κουλτούρας. 

Μέχρι στιγμής το hashtag (#) labubu συγκεντρώνει πάνω από 1,2 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο TikTok, με τα χνουδωτό τερατάκια να εξαπλώνονται σε όλο και περισσότερες χώρες, ακόμα και στην Ελλάδα. Κάποιοι τα θεωρούν αξιολάτρευτα, άλλοι σπατάλη χρημάτων, σε κάθε περίπτωση, έχουν γίνει το νέο it αξεσουάρ, που σε κάνει να νιώθεις ξανά παιδί. 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice