1,5 δισ. ευρώ προσφέρει ο ιταλικός οίκος Prada για την εξαγορά του εισηγμένου στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης οίκου Versace.
© Stock birken, Unsplash
Fashion

H Prada κατηγορείται ότι έκλεψε σχέδιο από παραδοσιακά ινδικά σανδάλια

Oι πωλήσεις την ίδια ώρα έχουν εκτοξευθεί

62224-137655.jpg
Newsroom |

H Prada κατηγορείται ότι έκλεψε σχέδιο από παραδοσιακά ινδικά σανδάλια 

Η Prada αναγνώρισε ότι το νέο σχέδιο των δερμάτινων σανδαλιών της είναι εμπνευσμένο από τα διάσημα «chappals» της Ινδίας – χειροποίητα παπούτσια γνωστά για το σχέδιο με το λουράκι στο δάχτυλο – μετά από κριτική που δέχτηκε για την παράλειψη αναφοράς της προέλευσης των υποδημάτων.

«Αναγνωρίζουμε ότι τα σανδάλια... είναι εμπνευσμένα από τα παραδοσιακά χειροποίητα υποδήματα της Ινδίας, με μια παράδοση αιώνων», δήλωσε ο Lorenzo Bertelli, υπεύθυνος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Prada, σε επιστολή του προς το εμπορικό επιμελητήριο του Μαχαράστρα.

Το επιμελητήριο είχε υποβάλει καταγγελία εκ μέρους χιλιάδων κατασκευαστών σανδαλιών Kolhapuri, μετά την προβολή εικόνων από την επίδειξη μόδας της Prada στο Μιλάνο, στις οποίες μοντέλα φορούσαν υποδήματα σχεδόν πανομοιότυπα με τα αυθεντικά ινδικά.

Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου είχε δηλώσει: «Η συλλογή περιλαμβάνει σχέδια υποδημάτων που μοιάζουν πολύ με τα σανδάλια Kolhapuri, ένα παραδοσιακό χειροποίητο δερμάτινο σανδάλι που έχει λάβει το καθεστώς «γεωγραφικής ένδειξης» από την κυβέρνηση της Ινδίας το 2019».

Η γεωγραφική ένδειξη πιστοποιεί ότι ένα προϊόν προέρχεται από ένα συγκεκριμένο μέρος. Η προέλευση των σανδαλιών ανάγεται στον 12ο αιώνα, στην πόλη Kolhapur στη δυτική πολιτεία Maharashtra.

Η διαμάχη πυροδότησε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με το πώς οι οίκοι μόδας συχνά αναπαράγουν την παραδοσιακή χειροτεχνία ως είδη πολυτελείας χωρίς να αναγνωρίζουν ή να αποζημιώνουν τους τεχνίτες.

Τα σανδάλια, γνωστά για την ανθεκτικότητά τους, κοστίζουν περίπου 12 δολάρια (8,75 λίρες) στην Ινδία, ενώ τα σανδάλια Prada πωλούνται σε τιμές που ξεπερνούν τα 800 δολάρια. Οι Ινδοί τεχνίτες «χάνουν, ενώ οι παγκόσμιες μάρκες κερδίζουν από τον πολιτισμό μας», δήλωσε ο Harsh Goenka, πρόεδρος του φαρμακευτικού και πληροφοριακού ομίλου RPG Group.

Καθώς οι φωτογραφίες της επίδειξης διαδόθηκαν στο διαδίκτυο, η οργή των Ινδών αυξήθηκε. «Από τα σκονισμένα σοκάκια του Kolhapur στις λαμπερές πασαρέλες του Μιλάνου... θα αναγνωρίσει τελικά ο κόσμος την αξία του;», ρώτησε η εφημερίδα DNA στις X.

«Ενώ οι Ινδοί τεχνίτες και οι μικροί παραγωγοί ξεχωρίζουν για την χειροτεχνική τους δεξιοτεχνία, σπάνια έχουν πρόσβαση σε κεφάλαια ή επιχειρηματική διορατικότητα» για να τοποθετήσουν τα προϊόντα τους στην παγκόσμια αγορά ως είδη πολυτελείας, δήλωσε ο Ντανέντρα Κούμαρ, πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Παγκόσμιας Τράπεζας, στην ινδική εφημερίδα Economic Times.

Ωστόσο, ορισμένοι πιστεύουν ότι η διαμάχη θα μπορούσε να έχει ένα απροσδόκητο θετικό αποτέλεσμα. Οι πωλήσεις των σανδαλιών έχουν σταθεροποιηθεί στην Ινδία τα τελευταία χρόνια, αλλά οι τοπικοί σχεδιαστές πιστεύουν ότι η δημοσιότητα θα μπορούσε να ενισχύσει το ενδιαφέρον για το κλασικό σχέδιο, ειδικά μεταξύ των νεότερων καταναλωτών.

«Μέχρι τώρα, δεν θεωρούνταν μέρος του «cool» ή του επιθυμητού χώρου των υποδημάτων στην αγορά πολυτελείας της Ινδίας... Πιστεύω πραγματικά στον αντίκτυπο της κίνησης της Prada», δήλωσε η Shirin Mann, ιδρύτρια της Needledust, μιας μάρκας γνωστής για τη σύγχρονη προσέγγιση των παραδοσιακών ινδικών κεντημένων slip-ons.

Πηγή: Guardian

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice