Μιλήσαμε με τις Κατερίνα και Στέλλα Παπαϊωάννου για τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα στη μόδα
STILVI: Το νέο ελληνικό slow fashion brand με ιταλικό ταμπεραμέντο
Η Μάρθα Λούη μιλά για τη δημιουργία του brand της, τη σημασία του slow fashion, την αγάπη για τη λεπτομέρεια
STILVI: Η ιστορία πίσω από το ελληνικό slow fashion brand της Μάρθας Λούη και τη συλλογή Il Biglietto
Κάθε brand έχει μια αρχή. H αρχή της STILVI δεν ήταν ένα τυπικό επιχειρηματικό πλάνο, αλλά μια εσωτερική ανάγκη. Ήταν μια ιδέα που έμοιαζε μακρινή, σχεδόν άπιαστη, μέχρι που ήρθε εκείνη η καθοριστική στιγμή: η εμπειρία σε ένα επιτυχημένο brand έδειξε πως τα όνειρα δεν είναι τόσο μακρινά όσο νομίζουμε. Η δημιουργός, Μάρθα Λούη, πήρε θάρρος από αυτή τη διαδρομή, αλλά και από τις δυσκολίες της εποχής: το multitasking της καθημερινότητας, τις παράλληλες δουλειές, την ανάγκη για δημιουργική ανάσα και αποφάσισε να μην περιμένει την «σωστή στιγμή». Γιατί η σωστή στιγμή είναι τώρα.
Έτσι, τα περσινά Χριστούγεννα, γεννήθηκε η STILVI. Ένα brand που κουβαλά την ευαισθησία μιας προσωπικής ιστορίας και τη δύναμη της απόφασης. Με την πρώτη της συλλογή να κυκλοφορεί ήδη για το καλοκαίρι του 2025, η STILVI είναι πολλά περισσότερα από ρούχα: είναι μια πρόσκληση σε ένα ταξίδι φτιαγμένο με ψυχή, συναίσθημα και λεπτομέρεια. Μια μαρμαρυγή φωτός, όπως ακριβώς το όνομά της.
STILVI: Το νέο ελληνικό slow fashion brand της Μάρθας Λούη
Τι σημαίνει για σένα το όνομα "STILVI"; Έχει κάποιον ιδιαίτερο συμβολισμό;
Η στίλβη είναι ένα φαινόμενο των αστεριών, είναι εκείνη στιγμή που το ανθρώπινο μάτι βλέπει τα αστέρια να τρεμοπαίζουν, σαν μαρμαρυγή. Επειδή λοιπόν πιστεύω ότι τα ρούχα που φοράμε, τα φοράμε γιατί φαντασιακά έχουμε τους εαυτούς μας τοποθετημένος σε καταστάσεις. Ήθελα λοιπόν να τονίσω αυτόν τον διπλό ρόλο που έχουν: είτε να μας φωτίζουν όταν θέλουμε να λάμπουμε είτε να μας κρύβουν όταν θέλουμε να καλύψουμε την πραγματικότητα μας.
Περίγραψέ μου το brand σου με 3 λέξεις.
Έγινε, με φόβο
Τι ήθελες να εκφράσεις με την πρώτη σου συλλογή; Ποιο είναι το βασικό concept πίσω από αυτή;
Η πρώτη μου συλλογή έχει τίτλο Il Biglietto, που στα ιταλικά σημαίνει «εισιτήριο». Το βλέπω σαν ένα εισιτήριο για ένα ταξίδι, ένα ταξίδι μέσα σε αναμνήσεις, συναισθήματα, αγαπημένα πρόσωπα και αισθητικές επιρροές από την Ιταλία. Είναι το πρώτο βήμα ενός ονείρου που έγινε ρούχο. Κάθε κομμάτι είναι σαν στάση αυτού του ταξιδιού: χειροποίητο, προσεγμένο, με ψυχή. Με αυτή τη συλλογή, ήθελα να μοιραστώ κάτι πολύ προσωπικό, σαν να προσφέρω ένα εισιτήριο σε όσους θέλουν να μπουν στον κόσμο της STILVI.
H STILVI βασίζεται στο slow fashion. Τι σημαίνει αυτό για σένα στην πράξη και πώς το εφαρμόζεις στη συλλογή σου;
Για μένα, slow fashion σημαίνει σεβασμός, στον εαυτό μου, στους ανθρώπους που φορούν τα ρούχα μου, αλλά και στον χρόνο, την πρώτη ύλη και τη διαδικασία. Σημαίνει να φτιάχνω κάτι με αγάπη, χωρίς βιασύνη, χωρίς υπερβολή. Στην STILVI, αυτό μεταφράζεται σε κομμάτια διαχρονικά, προσεγμένα, με έμφαση στη λεπτομέρεια. Δεν παράγω μαζικά, δεν στοχεύω στο «γρήγορο» κέρδος, στόχος μου είναι κάθε ρούχο να έχει ψυχή, να φοριέται για χρόνια και να κουβαλά μια ιστορία. Αυτό για μένα είναι slow fashion: ποιότητα αντί ποσότητας, βάθος αντί εντυπωσιασμού, σχέση αντί κατανάλωσης.
Πιστεύεις ότι το ελληνικό κοινό είναι έτοιμο να επενδύσει στο slow fashion;
Πιστεύω πως το ελληνικό κοινό αρχίζει να ξυπνάει απέναντι στο slow fashion. Δεν είναι εύκολο, γιατί για χρόνια είχαμε μάθει στη λογική του «γρήγορου και φθηνού», αλλά βλέπω ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι αναζητούν πλέον την ποιότητα, διαχρονικότητα και ουσία. Θέλουν να ξέρουν από πού προέρχεται το ρούχο που φορούν, ποιος το έφτιαξε, με τι υλικά και γιατί. Είναι μια στροφή που ξεκινά από μέσα μας, από τη νοοτροπία μας και αυτό με κάνει να αισιοδοξώ.
Ποια είναι η σημασία της «προσοχής στη λεπτομέρεια» στο δικό σου δημιουργικό σύμπαν;
Eίναι η καρδιά του δημιουργικού μου σύμπαντος. Είναι αυτό που μετατρέπει ένα απλό ρούχο σε μια εμπειρία, σε κάτι ζωντανό και μοναδικό. Μέσα από τις μικρές, προσεκτικά μελετημένες πινελιές από το ράψιμο, το ύφασμα, μέχρι τα prints εκφράζω την αγάπη και τον σεβασμό μου για κάθε κομμάτι, αλλά και για τον άνθρωπο που θα το φορέσει. Για μένα, η λεπτομέρεια δεν είναι απλώς τεχνικό στοιχείο, αλλά μια γλώσσα, ένας τρόπος να πεις ιστορίες χωρίς λόγια.
Μπορείς να μας μιλήσεις για τα exclusive prints που έχεις δημιουργήσει; Από πού αντλείς έμπνευση;
Τα prints της συλλογής είναι για μένα κάτι πολύ προσωπικό, είναι σαν οπτικά ημερολόγια. Τα σχεδίασα η ίδια, εμπνευσμένη από στιγμές, εικόνες και αισθήσεις που έχω συνδέσει με αγαπημένα πρόσωπα και με την Ιταλία. Είναι γεμάτα νοσταλγία, ρομαντισμό και μια αίσθηση ταξιδιού. Περιλαμβάνουν ρίγες, λεμονάκια και κοραλλί λουλουδάκια, όλα στοιχεία που αγαπώ και που συνδέονται με την ατμόσφαιρα του dolce far niente: το φως, τη θάλασσα και τη ζεστασιά του καλοκαιριού. Οι ρίγες φέρνουν μια κλασική κομψότητα, τα λεμονάκια μια φρεσκάδα και παιχνιδιάρικη νότα, ενώ τα κοραλλί λουλουδάκια προσθέτουν ρομαντισμό και γλυκύτητα. Όλα μαζί δημιουργούν ένα αισθητικό ταξίδι, που ταιριάζει με το concept του Il Biglietto, ένα εισιτήριο για να ζήσεις μια μικρή ιταλική ιστορία.
Ποιο είναι το αγαπημένο σου κομμάτι από τη συλλογή και γιατί;
Μου είναι δύσκολο να διαλέξω. Aν όμως κάποιο από αυτά φοράω με κλειστά μάτια όταν βιάζομαι να ντυθώ ή όταν δεν ξέρω τι να βάλω, είναι το Ferrara pants, το πιο κομψό αλλά φουλ άνετο παντελόνι που έχω βάλει ποτέ, είναι λες και φοράω φόρμα. Έχει γίνει η στολή μου. Και πίστεψέ με δεν φοράω ποτέ παντελόνια το καλοκαίρι!
Σε ποια γυναίκα απευθύνεται το brand σου; Πώς φαντάζεσαι να φοράει τα ρούχα σου στην καθημερινότητά της;
Θα ήθελα πάρα πολύ το brand μου να απευθύνεται σε όλες τις γυναίκες που έχουν αποφασίσει να στηρίζουν brands που κάνουν μία προσπάθεια να διαφοροποιηθούν, που έχουν ευαισθησίες ως προς τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνονται τα ρούχα που φορούν, που το ψάχνουν γενικά με το στιλ και τους αρέσει η μόδα. Γυναίκες που θέλουν να στηρίζουν άλλες γυναίκες, που αλληλοθαυμάζονται και αλληλοβοηθούνται. Τις φαντάζομαι να είναι σαν και μένα, όλη μέρα στο τρέξιμο, superwomen! Γυναίκες που αν κλεφτά δουν τους εαυτούς τους σε έναν καθρέφτη, να χαμογελάσουν με αυτό που φορούν.
Πώς πιστεύεις ότι η STILVI διαφοροποιείται από άλλα ελληνικά brands που απευθύνονται στο ίδιο κοινό;
Πιστεύω ότι όλοι κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε και αυτό είναι πολύ σπουδαίο. Το brand μου διαφοροποιείται γιατί δεν ξεκίνησε απλώς σαν μια ιδέα, αλλά σαν ανάγκη έκφρασης. Κάθε κομμάτι είναι σχεδιασμένο από εμένα, με έμπνευση από αγαπημένα πρόσωπα και την ιταλική αισθητική που με μεγάλωσε. Δεν ακολουθώ απλώς τάσεις, αφηγούμαι ιστορίες μέσα από ρούχα με ευαισθησία, συναίσθημα και προσωπική φροντίδα. Αυτό το βάθος και η αυθεντικότητα είναι, νομίζω, είναι τα στοιχεία που το κάνει να ξεχωρίζουν.
Ποιες είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισες ως νέα δημιουργός και επιχειρηματίας;
Nα πιστέψω στον εαυτό μου και να εκτεθώ. Όταν ξεκινάς κάτι τόσο προσωπικό και το φέρνεις από το μυαλό και την καρδιά σου στον πραγματικό κόσμο υπάρχει πάντα ο φόβος της απόρριψης ή της αμφισβήτησης. Παράλληλα, το να διαχειριστώ το βάρος του «όλα από την αρχή»: από τη δημιουργία μέχρι την παραγωγή και την προβολή. Αλλά και να πιστέψω πως η δική μου αισθητική αξίζει να ακουστεί. Και τελικά, αυτό ήταν και η πιο δυνατή μου κινητήριος δύναμη. Αυτές οι προκλήσεις ήταν το πιο όμορφο κομμάτι γιατί με ανάγκασαν να ωριμάσω, να μάθω και να εμπιστευτώ τη φωνή μου.
Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον της STILVI; Πού θα ήθελες να το δεις σε 5 χρόνια;
Το όνειρό μου είναι η STILVI να παραμείνει ένα brand με ψυχή. Σε 5 χρόνια θα ήθελα να το βλέπω να μεγαλώνει οργανικά, να ταξιδεύει σε άλλες χώρες, αλλά χωρίς να χάσει ποτέ τη χειροποίητη, προσωπική του ταυτότητα. Θα ήθελα να έχει το δικό του μικρό ατελιέ-καταφύγιο, έναν χώρο όπου γεννιούνται ιδέες, ράβονται όνειρα και οι άνθρωποι νιώθουν ότι φορούν κάτι που τους εκφράζει πραγματικά. Δεν με ενδιαφέρει η μαζικότητα, με ενδιαφέρει η αλήθεια, η σύνδεση και η συνέπεια στο όραμα. Αυτό είναι για μένα επιτυχία.
Κλείνοντας... ένα fashion tip που δεν αποτυγχάνει ποτέ;
Να φοράς κάτι που σε κάνει να νιώθεις ο εαυτός σου. Όταν νιώθεις άνετα και αυθεντικά μέσα στα ρούχα σου, αυτό φαίνεται και είναι το πιο δυνατό statement που μπορείς να κάνεις.
Τα πιο διαβασμένα άρθρα του Look μια φορά την εβδομάδα στο mail σου! Εγγράψου εδώ >>>