Η Superdry παρουσιάζει μια συλλογή AW25 με βάθος, χαρακτήρα και νέα ταυτότητα
Η πλατφόρμα Grindr έκανε το πιο παράδοξο πέρασμα στη μόδα που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς: παρουσίασε μια επίδειξη ρούχων φτιαγμένων αποκλειστικά από το μαλλί... gay προβάτων. Το project, με τίτλο «I Wool Survive», συνδύασε queer χιούμορ, οικολογική ευαισθησία και κοινωνικό μήνυμα, αποδεικνύοντας πως η μόδα παραμένει το πιο ευρηματικό πεδίο για να συζητηθούν ζητήματα ταυτότητας και αποδοχής.
Πίσω από τη συλλογή βρίσκεται ο σχεδιαστής μόδας Μάικλ Σμιτ, γνωστός για τις μεταλλικές δημιουργίες του για την Cher, τη Doja Cat και τους Chrome Hearts. Αυτή τη φορά, όμως, άφησε τα μέταλλα για τις βελόνες πλεξίματος, δημιουργώντας μια σειρά 37 εμφανίσεων από «gay wool» – το μαλλί προβάτων που δεν αναπαράγονται επειδή προτιμούν το ίδιο φύλο. Τα συγκεκριμένα ζώα, που συχνά θεωρούνται «άχρηστα» από τους κτηνοτρόφους και οδηγούνται στη σφαγή, έχουν βρει καταφύγιο στη φάρμα του Μίχαελ Στούκε στη Γερμανία. Εκεί, ο 52χρονος κτηνοτρόφος φροντίζει περισσότερα από 500 πρόβατα, εκ των οποίων 35 «gay κριάρια», με ονόματα όπως Marvin Gay και Jean Woll Gaultier.
Η συνεργασία με το Grindr γεννήθηκε από ένα απλό μήνυμα στο LinkedIn. Η Νάντια Λέιτες, συνεργάτιδα του Στούκε και υπεύθυνη της οργάνωσης Rainbow Wool, επικοινώνησε με τον Τρίσταν Πινέιρο, αντιπρόεδρο marketing της εφαρμογής. Εκείνος ενθουσιάστηκε. «Δεν είναι απλώς μια “feel-good” ιστορία, έχει ουσία», είπε. Αντί για μια απλή καμπάνια, το Grindr πρότεινε μια πλήρη επίδειξη μόδας, εμπνευσμένη από το queer πνεύμα και τον αυτοσαρκασμό.
Η «I Wool Survive» πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη, με ρούχα που αναπαριστούσαν gay αρχέτυπα – τον ναύτη, τον πυροσβέστη, τον λοχία, τον pool boy. Όλα, από το παντελόνι ως την... πίτσα του delivery boy, ήταν φτιαγμένα από πλεγμένο μαλλί προβάτου. Το ντεφιλέ, σχεδιασμένο μέσα σε μόλις δύο μήνες, χρησιμοποίησε 700 κιλά «gay yarn» που πλέχτηκαν στο Λος Άντζελες από την ομάδα Suss Knits.
Στα παρασκήνια, ο Σμιτ διόρθωνε λεπτομέρειες – όπως μια μωβ ουρά σε μαύρο εσώρουχο που φορούσε ο drag performer CT Hedden. Στην πασαρέλα, οι μοντέλοι περπατούσαν (ή μπουσουλούσαν) μέσα σε ένα σκηνικό που έμοιαζε με camp φαντασίωση. Μεταξύ των θεατών βρέθηκαν η διαβόητη Άννα Ντέλβι και η θρυλική nightlife icon Σουζάν Μπαρτς, που φιλοξένησε και το after-party στο leather bar Eagle.
Για τον Στούκε, που δεν μπόρεσε να ταξιδέψει λόγω ασθένειας του συντρόφου του, το project ήταν κάτι περισσότερο από διαφήμιση. «Κάθε ζώο πρέπει να ζει με αξιοπρέπεια και να πεθαίνει με αξιοπρέπεια», λέει. «Η καρδιά μου πάντα χτυπά για τους αδύναμους». Ο Σμιτ, που επισκέφθηκε τη φάρμα πριν την επίδειξη, εντυπωσιάστηκε από τη γαλήνη των ζώων: «Είναι σαν κουτάβια, έρχονται όταν τα φωνάζεις. Το μαλλί τους έχει υπέροχη υφή. Είναι gay, οπότε πρέπει να είναι υπέροχο».
Το «gay sheep wool» έγινε τελικά κάτι πολύ περισσότερο από ένα αστείο concept. Είναι ένα σχόλιο πάνω στην αξία της διαφορετικότητας και στη δυνατότητα της μόδας να μεταμορφώνει αφηγήσεις περιθωρίου σε πράξεις ορατότητας. Για το Grindr, που τα τελευταία χρόνια επιδιώκει να μεταβληθεί από dating app σε lifestyle brand, η συνεργασία αυτή ήταν μια δήλωση ταυτότητας – παιχνιδιάρικη αλλά βαθιά ανθρώπινη.
Πηγή: The Washington Post