Η συναρπαστική ιστορία της κυρίας Αμπαντή

Mια ελληνίδα σχεδιάζει για τον οίκο Hermès τα διάσημα μαντήλια

A.V. Team |

Πώς βρέθηκε να σχεδιάζει για τον διάσημο Οίκο;

Στα τέλη της δεκαετίας του '60, η κυρία Ιουλία Λαλαγιάννη- Αμπαντή, γνώρισε από φίλους τον πρόεδρο και ιδιοκτήτη του γαλλικού Οίκου, Robert Dumas. O πρόεδρος της Hermès είδε τη δουλειά της και τα υπέροχα σχέδια της στην διάσημη Γαλλική Σχολή «École Nationale Supérieure des Arts Appliqués» από την οποία η ίδια είχε αποφοιτήσει και της ζήτησε να σχεδιάσει το πρώτο της φουλάρι, το επωνομαζόμενο Tribord για λογαριασμό του Οίκου εμπνευσμένο από ένα έργο χαρακτικής που διέθετε το Μουσείο Hermès στο Παρίσι. Έκτοτε και για πάνω από 40 χρόνια η κυρία Ιουλία Αμπαντή έχει σχεδιάσει δεκάδες φουλάρια πολλά εμπνευσμένα από την Ελλάδα, την γενέθλια γη. Η Ιουλία Αμπαντή γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε στο Παρίσι, το Cleveland και την Νέα Υόρκη. Καλλιτέχνης και ζωγράφος προσελήφθη στον Οίκο Hermès σχεδιάζοντας μακέτες για φουλάρια ζωγραφισμένα στο χέρι. Σχεδιάζει ανελλειπώς από το 1960 για τον Οίκο και σχέδιο της υπάρχει ακόμα και στην φετινή καλοκαιρινή συλλογή του Οίκου. Στη ζωγραφική της δουλειά εμπνέεται από τη θάλασσα, τις αισθησιακές φόρμες μέσα στο νερό και δείχνει μια ιδιαίτερη αγάπη στα χρώματα της ελληνικής θάλασσας. Έχει εκθέσει δουλειά της στην Unesco, στο Grand Palais του Παρισιού, στη Beaux Arts, στο Carousel του Louvre και φυσικά στο Μουσείο Μπενάκη.

Στις Σπέτσες, το Poseidonion Grand Hotel σε συνεργασία με το Πωλητήριο του Μουσείου Μπενάκη παρουσιάζει την αναδρομική έκθεση accessories-μαντήλια της Ιουλίας Αμπαντή.

1. Carre “Skyros” (1985)

image

Το μαντήλι Σκύρος παρουσιάζει μια λεπτομέρεια από το κέντημα ενός νυφικού σεντονιού της Σκύρου, με παράσταση τσαλαπετεινού, κέντημα από τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού του Μουσείου Μπενάκη. Τα κεντήματα της Σκύρου είναι από τις πλουσιότερες και καλύτερα μελετημένες ενότητες των νεοελληνικών κεντημάτων.

2. Carre “1821” (1971)

image

Το μαντήλι 1821 είναι αφιερωμένο στη Γάλλο-Ελληνική συμμαχίακαι παρουσιάζει εικόνες από το κίνημα του Αγώνα για την Ελληνική Ανεξαρτησία. Είναι μια σύνθεση από Ιστορικά Κειμήλια του Μουσείου Μπενάκη, παλάσκες, σπάθες και πιστόλια. Απεικονίζονται, επίσης, τρεις πολεμιστές πάνω σε μαύρα άλογα. Οι παλάσκες των δύο χωρών βρίσκονται σε κάθε γωνιά του μαντηλιού, καθώς και μια χρυσή σέλα που είναι ζωγραφισμένη τρεις φορές.

3. Carre “Le Triomphe de Paladin” (1999)

image

Το μαντήλι Ο Θρίαμβος του Αγίου Γεώργιου (Ελ.) είναι εμπνευσμένο από τη Βυζαντινή Συλλογή του Μουσείου Μπενάκη, συγκεκριμένα τον Άγιο Γεώργιο τον Δρακοντοκτόνo. Είναι μια σύνθεσηαπό ζωγραφισμένα μοναστήρια εικόνων του Αγίου Γεώργιου, του Αγίου Δημητρίου και της Ιερουσαλήμ. Οιζωγραφιές αυτέςοριοθετούνται με ζωγραφισμένα ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια.

4. Carre “Kosmima” (1994)

image

Το μαντήλι, Κόσμημα(Ελ.) είναι μια πλούσια σύνθεση από κοσμήματα των μόνιμων συλλογών του Μουσείου Μπενάκη. Κοσμήματα από την Αρχαία και Ρωμαϊκή συλλογή, όπως το χρυσό μυκηναϊκό περιδέραιο, τη Βυζαντινή Συλλογή, όπως το βαρύτιμο ιερατικό εγκόλπιο με ρουμπίνια, ζαφείρια και σμαράγδια και τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού, όπως το βαρύτιμο ιερατικό εγκόλπιο σε σχήμα καραβέλας από την Πάτμο.

5. Carre “Ciels Βyzantins” (1997)

image

Το μαντήλι Βυζαντινοί Ουρανοί (Ελ.) είναι εμπνευσμένο από εξώφυλλα Ευαγγελίων της Βυζαντινής Συλλογής του Μουσείου Μπενάκη. Εξαιρετικά εκλεπτυσμένα μοτίβα παρουσιάζονταιμε ένα μοναδικό τρόπο. Μοτίβα επαναλαμβάνονται και δημιουργούν μια εικόνα σχεδίων και χρωμάτων.

6. Carre “Brins d’ Or” (1982)

image

Το μαντήλι Χρυσοκέντητα Κλαδιά είναι εμπνευσμένο από τη συλλογή του Νεοελληνικού Πολιτισμού του Μουσείου Μπενάκη. Παρουσιάζονται ποδιές από παραδοσιακές φορεσιές από τη Θεσσαλία, το Άργος και την Αράχοβα, κεντημένες με χρυσή ή μάλλινη κλωστή, με σχέδια ζώων, λουλουδιών και γεωμετρικά μοτίβα. Στο κέντρο, σχηματίζεται ένα ιερατικό εγκόλπιο από τέσσερις πόρπες ζωνών, οι οποίες λειτουργούν ως φυλαχτό και παρέχουν προστασία από τα κακά πνεύματα.

7. Carre « Geometrie Cretoise » (2012)

image

Το μαντήλι Κρητική Γεωμετρία παρουσιάζει γεωμετρικά σχέδια εμπνευσμένα από κεραμικά σκεύη του Μινωικού Πολιτισμού της Κρήτης.

8. Carre “Spinnakers” (1983)

image

Το μαντήλι Spinnakers είναι εμπνευσμένο από την καλλιτέχνη, η οποία το δημιούργησε ύστερα από ένα ταξίδι που έκανε στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνιας. Το μαντήλι αυτό είναι μια πολύ σύγχρονη σύνθεση. Το σχέδιο παρουσιάζει ένα ναυτικό μοτίβο ιστιοφόρου. Το Spinnaker είναι ένα μοναδικό είδος πανιού ιστιοπλοϊκού, το οποίο γεμίζει με τον άνεμο, σα μπαλόνι.

9. Carre “Tribord”(1969)

image

Το μαντήλι Tribord είναι εμπνευσμένο από ένα έργο χαρακτικής των αρχείων του Οίκου Hermès, το οποίο απεικονίζει ένα καράβι του 19ου αι. Η λέξη tribord είναι γαλλική και σημαίνει η δεξιά μεριά του πλοίου καθώς κοιτάς μπροστά. Είναι μια σύνθεση, η οποία απεικονίζει ένα καράβινα φαίνεται μέσα από τα παράθυρα ενός άλλου καραβιού.

10. Carre « Printemps de Thera » (2003)

image

Το μαντήλι Άνοιξη της Θήρας (Ελ.),είναι εμπνευσμένο από τοιχογραφίεςαπό τον Προϊστορικό οικισμό που ανακαλύφθηκε στο Ακρωτήρι Θήρας στη Σαντορίνη, και παρουσιάζει σκηνές από την καθημερινή ζωή της εποχής.

11. Carre « Les Tropheés de Venise » (2001)

image

Το μαντήλι Τα Λάφυρα της Βενετίας (Ελ.),παρουσιάζει βυζαντινά σχέδια του Καθεδρικού Ναού, Αγίου Μάρκου της Βενετίας. Παρουσιάζει τέσσερα άλογα στο κέντρο της σύνθεσης, εμπνευσμένα από τα τέσσερα χαλκόχρυσα άλογα, τα οποία βρίσκονται στο προστώο του ναού.

12. Carre “Jeux d’Hermes” (2013)

image

Το μαντήλι Jeux d’ Hermes παρουσιάζει μια σύνθεση από αθλητικά παιχνίδια, τη σημαία των Ολυμπιακών Αγώνων και ένα (αρχαίο) στάδιο στίβου. Παρουσιάζει επίσης τα τρία μετάλλια των νικητών, με επίκεντρο το χρυσό, όπου είναι ζωγραφισμένος ο Πήγασος. Στο κάτω μέρος του σχεδίου, δεξιά και αριστερά, παρουσιάζει τα άλλα δύο μετάλλια, το ασημένιο και το χάλκινο, τα οποία έχουν επάνω τους ζωγραφισμένη τη Νίκη να στεφανώνει τους νικητές. Στο κέντρο επίσης έχει ένα στεφάνι από κλαδιά ελιάς, το στεφάνι του νικητή.

Περισσότερα για την ιστορία των Carres Hermes εδώΕγκαίνια 31/07/15 στο Lobby του Poseidonion Grand Hotel στις Σπέτσες. Για περισσότερες πληροφορίες στο 2298 074553 ή στο res@poseidonion.com.