Vogue εναντίον fashion bloggers
«Αξιοθρήνητες», «Φέρνουν το θάνατο του στιλ», «Βρείτε άλλη δουλειά» είναι μόνο μερικά από τα σχόλια των συντακτριών της
Η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου ολοκληρώνεται, ο κόσμος της μόδας ετοιμάζεται για το Παρίσι κι η Vogue γράφει το καθιερωμένο της θέμα με τα τεκτενόμενα των τελευταίων ημερών στις πασαρέλες, επιφυλάσσοντας μια έκπληξη στις αναγνώστριες. Οι συντάκτριες της Vogue ασκούν μεταξύ άλλων και μια δριμεία κριτική στις fashion bloggers προκαλώντας παροξυσμό στο διαδίκτυο. Τα σχόλιά τους κάθε άλλο παρά ευγενική παρακίνηση μπορούν να χαρακτηριστούν αφού χαρακτηρίζουν τις fashion bloggers «αξιοθρήνητες», τις κατηγορούν ότι «επιφέρουν το θάνατο του στιλ» και τις παρακαλούν θερμά να «βρουν άλλη δουλειά». Λίγα λεπτά μετά τη δημοσίευση του άρθρου, το ίντερνετ πήρε φωτιά διχάζοντας το αναγνωστικό κοινό της Vogue και προκαλώντας την οργή των μεγαλύτερων fashion bloggers, οι οποίοι έσπευσαν να ανταποδώσουν τα πυρά.
Συγκεκριμένα η Sally Singer, Creative Digital Director της Vogue σχολίασε «Σημείωση προς τις bloggers που αλλάζουν πληρωμένα outfit από πάνω μέχρι κάτω κάθε μια ώρα: Σταματήστε παρακαλώ. Βρείτε άλλη δουλειά. Προαναγγέλλετε το θάνατο του στιλ». Έπειτα η
Sarah Mower, Chief Critic του vogue.com συμπληρώνει: «Sally, το κομμάτι του επαγγελματία blogger, μαζί με την επιθετικότητα των street style φωτογράφων που τις συνοδεύουν είναι φρικτό, αλλά το πιο αξιοθρήνητο για αυτά τα κορίτσια, είναι όταν βλέπεις πόσες φορές ανεβοκατεβαίνουν απελπισμένα το δρόμο έξω από κάποιο fashion show, μέσα στην κίνηση, ρισκάροντας να πάθουν κάποιο ατύχημα, με την ελπίδα να τις φωτογραφίσουν».
Τη σκυτάλη παίρνει η Nicole Phelps, Director της Vogue Runway συμφωνώντας με τις άλλες δύο: «Δεν είναι λυπηρό μόνο για τις γυναίκες που ποζάρουν για τις κάμερες με δανεικά ρούχα, είναι εξίσουν ενοχλητικό να βλέπεις πόσα brands συμμετέχουν σε αυτό. Τελευταία και εξίσου καυστική σχολιάζει η Alessandra Codinha, Fashion News Editor του Vogue.com: «Μου επιτρέπεται να παραδεχτώ ότι πανηγύρισα λίγο όταν η Sally έθιξε το παράδοξο των bloggers; Δεν υπάρχουν και πολλά να προσθέσω πέρα του πόσο αστείο είναι το ότι τις αποκαλούμε ακόμα bloggers, αφού ελάχιστες πια το κάνουν αυτό. Αντί για γιορτή οποιουδήποτε στιλ, φαίνεται πως όλα είναι πια για να εμφανίζεσαι, να δείχνεις γελοίος, να ποζάρεις, να γυρνοφέρνουν τη θέση σου ενώ εσύ τσεκάρεις τις ενημερώσεις στα social media, να τρέχεις, να αλλάζεις και ξανά από την αρχή... Είναι όλο αρκετά ντροπιαστικό -ακόμα περισσότερο αν σκεφτεί κανείς τι γίνεται στον κόσμο». Και λίγο πιο κάτω προσθέτει: «Πιστεύω ότι σύντομα οι άνθρωποι θα συνειδητοποιήσουν πόσο αηδιαστική είναι όλη η πρακτική των πληρωμένων εμφανίσεων και των δανεικών ρούχων. Το να ψάχνεις για στιλ ανάμεσα σε «αγορασμένες» πρώτες σειρές είναι σαν να ψάχνεις ρομαντισμό σε ένα στριπτιτζάδικο. Σίγουρα, όλα βρίσκονται στο ίδιο πλαίσιο υπό μια έννοια, αλλά δεν έχει καμία σχέση με το αυθεντικό».
Η αντεπίθεση της Susie Lau (@susiebubble) και του Bryan Yambao (@bryanboy), δύο από τους μεγαλύτερους fashion bloggers της βιομηχανίας μόδας, ήταν άμεση. Σχολιάζοντας κάτω από το θέμα στο site της Vogue αλλά και στο Twitter έσπευσαν να τονίσουν την υποκρισία του περιοδικού. Το μέρος των bloggers πήραν και πολλά site, όπως το highsnobiety.com που χαρακτήρισε τη Vogue κοντόφθαλμη και εκτός πραγματικότητας, ενώ τόνισε ότι «οι bloggers βγάζουν λεφτά με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν και τα περιοδικά — χρησιμοποιώντας την επιρροή τους ως αντάλλαγμα για χρήματα από τα brands. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του να πληρώνεσαι για να φοράς τα ρούχα κάποιου και του να πληρώνεσαι για να τα χρησιμοποιήσεις σε μια φωτογράφιση; Καμία». Και καταλήγει συμφωνώντας με το σχόλιο της Susie Lau ότι η χολή της Vogue προς τις fashion bloggers οφείλεται στο ότι «η βιομηχανία της μόδας δε θέλει να διευρυνθούν οι κύκλοι της. Προτιμά ο γυάλινος πύργος να παραμείνει για πάντα έτσι. Πανύψηλος και αδιαπέραστος». Σχετικό δημοσίευμα υπήρξε και στη huffingtonpost.co.uk όπου η Brooke Roberts-Islam σχολιάζει πως οι συντάκτες της Vogue δεν κρατούν πια τα σκήπτρα της μόδας και η πρόσφατη επίθεσή τους στις fashion bloggers δείχνει αυτό ακριβώς.
I'd have a bounty for my head if I namechecked all the editors who told me they only go to certain shows because they're advertisers.
— bryanboy (@bryanboy) September 26, 2016
Firstly let's not pretend that editors and stylists are not beholden to brands in one way or another, getting salaries at publications...
— susiebubble (@susiebubble) September 26, 2016
... that are stuffed full of credits that are tied to paid advertising but not explicitly stated as such.
— susiebubble (@susiebubble) September 26, 2016
Secondly, bloggers who wear paid-for outfits or borrowed clothes are merely doing the more overt equivalent of that editorial-credit system.
— susiebubble (@susiebubble) September 26, 2016
Αιχμηρά σχόλια προς τη Vogue έγιναν και για το γεγονός ότι το περιοδικό έχει φιλοξενήσει σε εξώφυλλό του διάσημους fashion bloggers όπως η Chiara Ferragni προκειμένου όπως σχολίασαν οι χρήστες «να αυξήσει τις πωλήσεις του».
Το συμπέρασμα είναι ένα: Η διαμάχη μεταξύ των fashion bloggers και των fashion περιοδικών μόλις ξεκίνησε. Ο νικητής από αυτό τον «αιματηρό εμφύλιο» θα πρέπει να παλέψει πολύ για να νικήσει.