H Swatch στην Baselworld 2013
Ένας θαυμαστός κόσμος γεμάτος γρανάζια, πολύτιμα μέταλλα και ρουμπίνια
Η Baselworld είναι η ετήσια μεγάλη έκθεση ωρολογοποιίας και κοσμηματοποιίας που διοργανώνεται κάθε χρόνο την Άνοιξη, στη Βασιλεία (Basel) της Ελβετίας, υπό την αιγίδα της Ελβετικής Ομοσπονδίας Βιομηχανίας Ρολογιών. Απευθύνεται σε εμπορικούς αντιπροσώπους αλλά συγκεντρώνει και το ενδιαφέρον του μεγάλου κοινού, αφού πρόκειται όχι μόνο για ένα event που κρατάει την πόλη της Βασιλείας σε εγρήγορση για αρκετές ημέρες, αλλά και για ένα πραγματικό υπερθέαμα λάμψης, πολύτιμων υλικών και τεχνολογίας με φουτουρολογικές διαθέσεις.
Η ιστορία της μεγάλης αυτής έκθεσης πάει πίσω στο 1917 όταν ξεκίνησε με τοπικό, αρχικά χαρακτήρα, για να μαζέψει σιγά σιγά μέσα στα χρόνια εταιρίες ρολογιών και κοσμημάτων από τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία (το 1972), να γιγαντωθεί με εταιρίες και εκτός Ευρώπης (το 1983), να φτάσει σε παγκόσμια κλίμακα (το 1995) και να επεκταθεί σε έναν χώρο 160.000 τ.μ. από το 2004.
Στο φετινό, ανανεωμένο Baselworld Watch and Jewellery Show, που διαρκεί από τις 25 Απριλίου μέχρι τις 2 Μαΐου 2013, 1460 από τις μεγαλύτερες εταιρίες του κόσμου στην ωρολογοποιία και την κοσμηματοποιία και εταιρίες εμπορίας πολύτιμων λίθων από περισσότερες από 40 χώρες, στήνουν ένα εμπορικό πανηγύρι με θεαματικά, υπερσύγχρονα περίπτερα πραγματικά κομψοτεχνήματα αρχιτεκτονικής και τεχνολογίας, που συγκεντρώνει περισσότερους από 100.000 επισκέπτες επαγγελματίες του χώρου και 3.500 δημοσιογράφους από 100 χώρες.
Δεν θα μπορούσε να είναι και αλλιώς. Η Baselworld στηρίζεται σε μία βιομηχανία που βρίσκεται στην ακμή της.
Πώς άλλαξαν όλα
Στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η ελβετική ωρολογοποιία ήταν στη χειρότερη θέση που είχε βρεθεί ποτέ: ο κόσμος θεωρούσε το ρολόι ένα εφάπαξ αντικείμενο που αγοράζει κάποιος στη ζωή του, οι κοσμηματοπώλες το θεωρούσαν ένα πανάκριβο κόσμημα και οι νεαρές ηλικίες είχαν στραφεί στα ιαπωνικά ψηφιακά ρολόγια. Το ’83, όλα αυτά άλλαξαν. Εμφανίστηκε το ρολόι που κανείς δεν πίστευε ότι μπορεί να υπάρξει: πλαστικό, με 51 μόνο εξαρτήματα και σε τιμή κάτω από 50 ελβετικά φράγκα. Το Swatch. Η αγορά άλλαξε αυτόματα. Η έκπληξη ήρθε, η τέχνη, το χρώμα, το κέφι και οι ιδέες έγιναν θέματα με καμβά το καντράν και ολόκληρη την επιφάνεια των ρολογιών. Όλοι αγόραζαν Swatch, ήταν το νέο pop – cult αντικείμενο. Το ρολόι έγινε αξεσουάρ, άλλαζε ανάλογα με τη διάθεση της ημέρας, τις υποχρεώσεις της ατζέντας, τα χρώματα στο ντύσιμο. Όλοι είχαν τουλάχιστον ένα δεύτερο ρολόι – αυτό ακριβώς που σημαίνει και η ονομασία του Swatch: Second Watch.
Μέχρι το 1999 η τεχνολογία και η δημιουργικότητα στα σχέδια είχαν γίνει τα κύρια, νέα χαρακτηριστικά της ελβετικής ωρολογοποιίας. Από εκείνη τη χρονιά, η βιομηχανία κατασκευής και πώλησης ρολογιών διπλασίασε τις εξαγωγές της και μέχρι το 2012 είχε σπάσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ.
Το υπερθέαμα της ωρολογοποιίας λοιπόν, μία «εθνική υπόθεση» για τη χώρα, όχι μόνο έχει την –με ψήφισμα, μάλιστα- υποστήριξη των ελβετικών καντονίων αλλά δεν θα μπορούσε παρά να είναι και μία αστραφτερή «μητρόπολη» που κοιτάζει προς το μέλλον με αισιοδοξία. Και, για να είμαστε ακριβείς όπως ένα ελβετικό ρολόι, κοιτάζει και προς την τεράστια αγορά της Ασίας με βλέμμα που γυαλίζει.
Βέβαια, στη Baselworld δεν γυαλίζει μόνο ο χρυσός. Η Ελβετία την Άνοιξη είναι ένας παράδεισος.
Η Βασιλεία και οι επισκέπτες της
Η Βασιλεία βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο της Ευρώπης και είναι το ιδανικό σημείο για ένα τέτοιο διεθνές ραντεβού, ευπρόσιτο από παντού, μία πόλη επάνω στο Ρήνο, περήφανη για τα μουσεία της (όπως το Fondation Beyeler και το Μουσείο Tinguely) και τη διεθνή της ταυτότητα. Η γλώσσα της είναι η γερμανική, με παρεκκλίνουσες γαλλικής και αρκετούς να ομιλούν την ιταλική, ενώ η κουζίνα της είναι σαφώς γερμανική με αρκετές ιταλικές πιτσαρίες και «τουριστικές» γαλλικές επιρροές. Ό,τι πρέπει δηλαδή για έναν μπίζνεσμαν, πολίτη του κόσμου με αρκετά χρήματα στην πιστωτική του κάρτα – αλλά όλα σε εταιρικό budget.
Στη Βασιλεία όλοι βιάζονται αλλά με έναν περίεργο ρυθμό, σαν slow motion, σαν ακριβέστατο ρολόι. Οι κάτοικοι είναι ντυμένοι με ένα αδιάφορα casual στυλ, δεν γελούν πολύ και δείχνουν ήρεμοι. Κάθονται στα café μελετώντας την ταμπλέτα τους, ξαπλώνουν στο γρασίδι στο lunch break, περπατούν σε ευθεία, δεν μιλούν δυνατά στο τραμ και αν χρειαστεί είναι όσο αγενείς το επιτρέπει η ευγένεια του μέσου Ελβετού. Θα μπορούσαν να έχουν πεθάνει από πλήξη αν αυτό δεν ήταν τόσο ανατρεπτικό για τη ζωή στο καντόνι τους.
Ακόμα και οι πιο ανατρεπτικές τους πράξεις είναι επακριβώς ρυθμισμένες:
Για παράδειγμα, μία γκαρσόνα με κούρεμα πανκ μπορεί να ρίχνει έναν δίσκο φορτωμένο ποτήρια μπύρας αλλά την τελευταία στιγμή τον πιάνει στον αέρα, χωρίς απώλειες.
Ή μία ομάδα ακτιβιστών μπορεί να συγκεντρωθεί έξω από το τεράστιο εκθεσιακό κέντρο του Baselworld για να διαμαρτυρηθεί για το εμπόριο του «βρώμικου χρυσού» αλλά θα το κάνει σιωπηλά και σαν οργανωμένη παράσταση. Για την ακρίβεια, αυτό συνέβη την ημέρα των εγκαινίων, στη φετινή Baselworld – κρέμασαν στο απέναντι τεράστιο κτίριο ένα γιγαντιαίο πανό που έγραφε «Stop dirty gold» και έμειναν κρεμασμένοι από τα γερά συρματόσκοινα (με κράνος βέβαια) περίπου μία ώρα σαν εναερίτες της ΔΕΗ. Ήταν το φωτογραφικό θέμα της στιγμής, εκατοντάδες κανάλια, φωτογράφοι, δημοσιογράφοι και Κινέζοι που είχαν μαζευτεί για την έκθεση τους φωτογράφιζαν. Μετά μάζεψαν το πανό και έφυγαν χωρίς να ανοίξει ούτε ρουθούνι.
Ήταν ένας τρόπος επικοινωνίας, απόλυτα εναρμονισμένος στο πνεύμα της έκθεσης.
Θα μπορούσαμε να πούμε ότι από την εποχή του 1999, εκτός από τις προσδοκίες και τα προϊόντα, αυτό που πραγματικά έχει αλλάξει –και είναι το πιο εντυπωσιακό πράγμα στην Baselworld- είναι η νοοτροπία της επικοινωνίας. Για τη βιομηχανία, για τους πελάτες, για τους επισκέπτες, ακόμα και για τους αντιρρησίες.
Επικοινωνία με το μέλλον
Μέσα στα υπέροχα, αστραφτερά pavilions της κάθε φίρμας, κορίτσια με μικρά μαύρα ταγιέρ σε υποδέχονταν για να σε οδηγήσουν στα μικρά booths των επάνω ορόφων. Εκεί, σε χαμηλές θερμοκρασίες –για τη συντήρηση των ακριβών μηχανισμών- και κάτω από μικρά, καρφωτά σποτ, άντρες με sharp γκρι κοστούμια, φορώντας λευκά γάντια, κρατούν απαλά μα στιβαρά τις προθήκες με τα νέα μοντέλα της επόμενης χρονιάς και τα δειγματίζουν στους επισκέπτες των καθορισμένων ραντεβού περιγράφοντας με φωνή γεμάτη σιγουριά τις νέες καινοτομίες.
Η εμπορική συναλλαγή είναι το κύριο ενδιαφέρον αλλά το πνεύμα αυτών των κομψών, τεχνολογικών meetings είναι η επικοινωνία του Επόμενου Βήματος. Μία αισιόδοξη εκδοχή της αυριανής σχέσης του ανθρώπου με τη μηχανή. Άψογες high tech ιδέες, εφαρμοσμένες σε τέλεια δεμένα υλικά, εξαιρετική μικροτεχνική συναρμολόγησης, κράματα συμβολισμών και η σιγουριά για έναν λαμπρό νέο κόσμο όπου ο άνθρωπος συνυπάρχει τόσο αρμονικά με τη μηχανή όσο ο αυτοματισμός της λειτουργίας της, καθώς αυτός κινεί το χέρι του.
Η λέξη – κλειδί για τη βιομηχανία της ωρολογοποιίας λοιπόν, είναι ο «αυτοματισμός».
1984 - H Swatch "έδινε τον τόνο" στη Φρανκφούρτη, με το δικό της τρόπο
30 χρόνια Swatch
Η Swatch, δεν είναι απλώς το ρολόι-μοχλός αυτής της θεαματικής ανάκαμψης της ελβετικής βιομηχανίας ωρολογοποιίας. Είναι πλέον ένας όμιλος εταιριών που περιλαμβάνει στην ομπρέλα του αρκετές από τις μεγαλύτερες φίρμες στον κόσμο (όπως η Omega, η Tissot, η Longines, η Breguet κ.α.) αλλά πιστές στο τοπικό τους location, τις μικρές ελβετικές κωμοπόλεις στις καταπράσινες κοιλάδες. Μέχρι το 2012 οι εταιρίες της συμμετείχαν στην Baselworld με τα μεγαθήρια περίπτερά τους, αλλά όχι «η μικρή, πλαστική μαμά» τους.
Φέτος όμως, τα πράγματα άλλαξαν. Η Swatch αποφάσισε να γιορτάσει τα 30 χρόνια ζωής της, με δυναμικό τρόπο. Συστεγάσθηκε με την Baselworld αλλά παίρνοντας το τεράστιο εκθεσιακό κτίριο (στο οποίο μέχρι τώρα, συνήθιζαν να εκθέτουν οι Κινέζοι κατασκευαστές), ακριβώς απέναντι από το αυτό με τις «ακριβές φίρμες».
Και αφού διαμόρφωσε το κτίριο σαν μία τυπική κάσα ρολογιού (Gent) Swatch γιγαντιαίων διαστάσεων, εκεί μέσα έστησε τον «Πλανήτη Swatch»: ένα πολύχρωμο space με 11 τεράστιες σφαίρες να πλανώνται στον αέρα αλλάζοντας χρώματα, με προθήκες με περισσότερα από 5000 ρολόγια, όλα ανεξαιρέτως τα μοντέλα της που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα (ακόμα και τα πιο σπάνια και συλλεκτικά κομμάτια), με διαφορετικό θέμα και happenings κάθε μέρα και πολλούς σπέσιαλ καλεσμένους – καλλιτέχνες, αθλητές, ανθρώπους από τον κόσμο της μόδας, του design και των media. H λεπτομέρεια όμως που έκανε τη διαφορά ήταν μία: τα επίσημα εγκαίνια της Baselworld 2013 έγιναν στο περίπτερο της Swatch.
Ο «Πλανήτης», όπως και ο κόσμος που ζούμε, αλλάζει κάθε μέρα. Τα τεράστια φεγγάρια στον Planet Swatch έδιναν το σύνθημα για τα διαφορετικά αφιερώματα: Καινοτομία, Τέχνη, Μόδα, Αθλητισμός, οι Γυναίκες και τα Χρώματα.
Η πρώτη μέρα των εγκαινίων, με παρόντες ακόμα και τους τοπικούς εκπροσώπους των καντονίων με τις παραδοσιακές τους φορεσιές και χιλιάδες κόσμου, άνοιξε τις πύλες του Πλανήτη της Καινοτομίας. Μαζί με το ειδικό επετειακό, χρυσαφί-διάφανο ρολόι για τα 30 χρόνια, παρουσιάστηκαν και πρωτοποριακά κομμάτια που άφησαν ιστορία, αρχίζοντας από το πρώτο μικρό τεχνολογικό θαύμα, το πρώτο Swatch, ένα απλό ρολόι της σειράς Gent συναρμολογημένο με τεχνογνωσία, με 51 μόνο εξαρτήματα. Το νούμερο αυτό επρόκειτο να γίνει ένα παντοτινό σημείο αναφοράς για την Swatch, ακόμα και σήμερα.
Κυριολεκτικά «σήμερα», αφού η συνέντευξη τύπου που ακολούθησε μετά από τα εγκαίνια, με τον υιό και νέο Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρίας Nick Hayek, αποκάλυψε μία νέα καινοτομία βασισμένη στο «51».
Μέχρι εκείνη την ώρα, το κοινό θαύμαζε τα κομμάτια όπως το αξέχαστο Swatch .beat με την ψηφιακή οθόνη και τη διεθνή, παγκόσμια «ώρα του Internet» που έδειχνε, τα pagers, τα «δίδυμα τηλέφωνα» με τα φωσφοριζέ χρώματα TwinPhones, τα σέξι, ολόλεπτα, με πάχος χιλιοστών Skin, τα γεμάτα δυναμικές καμπύλες Scuba, τις οθόνες που άναβαν στα Loomi, τα heavy metal Irony, τα διάφανα αυτόματα Diaphane, τα Touch με μεγάλη οθόνη αφής και δυναμικά χρώματα, τα Alarm ξυπνητηράκια με μελωδίες που ήταν συνθέσεις ειδικά για την Swatch μουσικών όπως ο Midge Ure, o Jean Michel Jarre, ο Peter Gabriel, ο Philip Glass κ.α.
Και όταν έφτασε η ώρα, δημοσιογράφοι, κάμερες, φωτογράφοι και «φανατικοί» απ’ όλο τον κόσμο κάθισαν στις θέσεις με τα ειδικά μαξιλαράκια (τα οποία μετά τους προσφέρθηκαν ως δώρο) φτιαγμένα από ανακύκλωση υλικών που έχει χρησιμοποιήσει η Swatch για διακόσμηση στα καταστήματά της, και υποδέχθηκαν τη νέα «ιερή τριάδα» της εταιρίας: τον Mastermind στη μέση, αριστερά του το Δημιουργικό Μυαλό και δεξιά του τον Τεχνολόγο Genius, δηλαδή αντίστοιχα τον CEO του Swatch Group Nick Hayek, τον Creative Director Carlo Giordanetti, ένα από τα πιο ευφάνταστα και καλλιτεχνικά μυαλά που έχουν περάσει από την εταιρία και τον Thierry Conus, επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού της ΕΤΑ για το νέο επίτευγμα της Swatch.
Nick Hayek, Planet Swatch, BaselWorld, 25/4/2013
Το «Σύστημα 51»
Το «SWATCH SISTEM51», είναι ένα μηχανικό ρολόι quartz με αυτόματο κούρδισμα που ανοίγει τη νέα προϊοντική σειρά της Swatch και πρόκειται να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2013. Ο πλήρης αυτοματισμός ενός ρολογιού 51 μόνο εξαρτημάτων, με απόθεμα ενέργειας 90 ωρών (ή σχεδόν 4 ημερών), ακρίβεια laser και 100% ελβετικής κατασκευής, θεωρείται μία πρωτοποριακή κίνηση προωθημένης τεχνολογίας που δικαιολογημένα έκανε τον Nick Hayek υπερήφανο.
Η δημιουργία του νέου αυτού ρολογιού, ειδικά σε μία αγορά που θεωρεί ότι είναι «πολύ ακριβό» να κατασκευάσεις προσιτά στην τιμή ελβετικά ρολόγια, είναι ένας άθλος που σχεδιάστηκε από τη Swatch με τη συμμετοχή πολλών από τις άλλες εταιρίες του Ομίλου. Οι καινοτομίες του είναι όχι μόνο στο σχεδιασμό αλλά και στα υλικά, και στη συναρμολόγηση (σε ερώτηση δημοσιογράφου πόσο γρήγορα μπορεί να συναρμολογηθεί –από ρομπότ- ένα τέτοιο ρολόι, ο Thierry Conus απάντησε «ένα κομμάτι κάθε 20 λεπτά, με προοπτική να γίνει πιο γρήγορη η διαδικασία»).
Ο μηχανισμός του SISTEM51 αποτελείται από 51 εξαρτήματα που συγκροτούν 5 συστήματα με ρουμπίνια, ενοποιημένα σε μία και μοναδική βίδα. Το σχέδιο που παρουσίασε ο Δημιουργικός Διευθυντής της Swatch Carlo Giordanetti θύμιζε τις γραμμές που σχεδίαζε ο Κοπέρνικος, απογειώνοντας το σχήμα του μηχανισμού σε μία φαντασία γραφιστικών και χρωματικών παραλλαγών, τονίζοντας τη γοητεία της κίνησης ενός τέτοιου μηχανήματος. Το SISTEM51 συγκεντρώνει στην τεχνολογία του 17 νέες πατέντες, κάτι που αναμένεται να αποτελέσει τη βάση για ακόμα περισσότερες καινοτομίες στους μηχανισμούς ελβετικής κατασκευής.
Και η λεπτομέρεια που έκανε τη διαφορά: η τιμή του SISTEM51 θα κυμαίνεται «στα συνηθισμένα πλαίσια της Swatch». Εδώ χειροκρότησε όλος ο Planet Swatch. «Γιατί θέλουμε να πουλήσουμε εκατομμύρια κομμάτια σε όλο τον κόσμο» πρόσθεσε ο Nick Hayek.
System51, ένα από τα τρία μοντέλα που παρουσιάστηκαν. Έρχεται τον Οκτώβριο.
Πλανήτης Τέχνη
Η Swatch με την Τέχνη. Μία ιστορία κεραυνοβόλου έρωτα που διατηρείται άσβεστος τόσα χρόνια. Ο «μικρός καμβάς» είναι μία πρόκληση για κάθε είδους καλλιτέχνη που απολαμβάνει το παιχνίδι που του προτείνει η Swatch και δημιουργεί κομμάτια που θυμούνται όλοι και στέκουν άνετα από τις προθήκες ενός μουσείου μοντέρνας τέχνης μέχρι το χέρι κάθε trend setter σε κάθε μητρόπολη του κόσμου. Ζωγράφοι, γλύπτες, σκηνοθέτες, κινηματογραφιστές, μουσικοί, αρχιτέκτονες και φωτογράφοι. Μία συναρπαστική λίστα ονομάτων με απίστευτες ιδέες που ξεκινούν από το καντράν και φτάνουν μέχρι τη συσκευασία και το λανσάρισμα κάθε ρολογιού.
Τη δεύτερη μέρα του Planet Swatch, τέσσερις καλλιτέχνες από τη μεγάλη λίστα των συνεργασιών της Swatch βρίσκονταν στον Πλανήτη και ζωγράφιζαν ζωντανά από ένα έργο μεγάλων διαστάσεων, μπροστά στα μάτια του κόσμου. Ο Ted Scapa, ο Ugo Nespolo, η Ellen Shang και η Orianne Zanone. Παράλληλα είχαν εκτεθεί όλα τα Art Swatch ρολόγια. Μερικά από αυτά ήταν:
Το ιστορικό (πρώτο Art Swatch) του Γάλλου καλλιτέχνη Kiki Picasso (Christian Chapiron) που κυκλοφόρησε σε 140 κομμάτια, το καθένα με διαφορετικού χρώματος καντράν.
Μία από τις πιο διάσημες καλλιτεχνικές συμπράξεις της Swatch, τα ρολόγια που σχεδίασε ο Αμερικάνος street artist Keith Haring και έφεραν τα αεικίνητα, γραμμικά του ανθρωπάκια και σύμβολα από τους τοίχους της Νέας Υόρκης στα χέρια όσων φανατικών Swatchers πρόλαβαν να αγοράσουν την περιορισμένη σειρά.
Τα ρολόγια – οφθαλμαπάτες ενός breakfast, σαν γλυπτά οπωροκηπευτικών που σχεδίασε ο Ελβετός καλλιτέχνης Alfred Hofkunst και λανσαρίστηκαν στη λαχαναγορά του Μιλάνου: ένα ρολόι – φλούδα από αγγούρι, ένα ρολόι – κόκκινη πιπεριά και ένα ρολόι – μπέικον με ένα αυγό μάτι στη θέση του καντράν!
Και πολλά άλλα ακόμα, από ονόματα όπως οι Ji Weiyu και Song Tao, ο Sam Francis, ο Mimmo Paladino, ο Mimmo Rotella, που σχεδίασαν ρολόγια καλύτερα για να τα βλέπει κανείς παρά να διαβάζει περιγραφές τους.
Ted Scapa
Ugo Nespolo
Ellen Shang
Orianne Zanone
Πλανήτης Μόδα
Ένας ξεχωριστός κόσμος μέσα στον Πλανήτη Swatch. Με γοητευτικά, εξωγήινα πλάσματα που τον κατοικούν, μορφές με χρώματα, διαθέσεις και σχήμα διαφορετικά από τα συνηθισμένα.
Η τρίτη μέρα στην Swatch της Baselworld ήταν αφιερωμένη στη Μόδα με σπέσιαλ guest την ισπανίδα Agatha Ruiz de la Prada που παρουσίασε τέσσερα ρούχα με έντονα, χαρούμενα χρώματα από την καινούργια της σειρά, δίπλα σε ρολόγια σχεδιασμένα από «ιερά τέρατα» τη βιομηχανίας της μόδας όπως η Vivienne Westwood, ο Jeremy Scott, ο Jean-Charles de Castelbajac και η Uma Wang. Ρολόγια που έκαναν την Swatch να σταθεί με το δικό της στυλ στις μεγαλύτερες λεωφόρους της μόδας στον κόσμο – Μιλάνο, Via della Spiga, Παρίσι, Place Vendôme, Νέα Υόρκη.
Εκτός από την Agatha Ruiz de la Prada, νέα ρούχα εμπνευσμένα από τα ρολόγια που είχαν σχεδιάσει στο παρελθόν για τη Swatch, παρουσίασαν και η Uma Wang (δύο φορέματα – ένα μαύρο δερμάτινο συνδυασμένο με μαύρο μάλλινο και το άλλο πλεκτό με υφασμάτινη μπορντούρα), ο Jeremy Scott (ένα μαύρο φόρεμα με μία κατακίτρινη αστραπή στη μέση και κίτρινη κάπα σούπερ-ήρωα και ένα άλλο μαύρο με κίτρινο πόντσο), ο Jean-Charles de Castelbajac (με ένα ευρηματικό και γεμάτο χιούμορ ως συνήθως κομμάτι βασισμένο στο ρολόι "Space People" που σχεδίασε για τη Swatch το 1993) και η γνωστή φίρμα μόδας από το Μιλάνο Corso Como 10 (παρουσίασαν δύο ασπρόμαυρα screen-print σχέδια σε βαμβακερά t-shirts).
Agatha Ruiz de la Prada
Πλανήτης των Σπορ
Άλλη μία σχέση της Swatch με πολύ ισχυρό δεσμό – αυτή με τον κόσμο των σπορ όπου απαιτείται ακρίβεια και άψογη λειτουργία σε αθλητές και χρονόμετρα. Από τη χορηγία παγκόσμιων μεγάλων αθλητικών διοργανώσεων σκι και του αθλήματος του snowboard από τις πρώτες μέρες της εμφάνισής του, μέχρι το ρόλο του Επίσημου Χρονομέτρη όλων των αγωνισμάτων στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Atlanta το 1996, του Sydney το 2000 και της Αθήνας το 2004, η Swatch παραμένει πιστή στο πνεύμα και τη στήριξη του αθλητισμού.
Η ομάδα της Swatch Proteam έχει αναδείξει εξαιρετικούς αθλητές στο beach volleyball, στο freestyle motocross, στο ποδηλατικό motocross και στο surfing – πολλοί από τους οποίους ήταν παρόντες στην τέταρτη μέρα της έκθεσης στο Planet Swatch.
Ανάμεσά τους, σαν τρόπαια μέσα στις φωτισμένες τους προθήκες, όλα τα «αθλητικά» ρολόγια της εταιρίας, όπως οι διάσημες Ολυμπιακές Συλλογές, η σειρά αφιερωμένη σε 10 θρύλους των Αγώνων και Χρυσών Ολυμπιονικών, το πρώτο Swatch Access-Scuba (του Shaun Palmer) με λουρί Velcro που δένει σε κάθε τύπο χεριού και πολλά άλλα.
Πλανήτης αφιερωμένος στις Γυναίκες
Πέμπτη μέρα και ιδιαίτερη μνεία σε όλες αυτές τις Κυρίες που έχουν συνεργαστεί με τη Swatch δημιουργώντας αξέχαστα κομμάτια αλλά και σε όλες εκείνες που, χωρίς να είναι γνωστές στο μεγάλο κοινό, έχουν σχεδιάσει, μελετήσει, προωθήσει τα ρολόγια και φυσικά σε όλες τις γυναίκες που έχουν φορέσει στο χέρι τους ένα ρολόι Swatch (ή και περισσότερα ταυτόχρονα).
Από τα κομψά, υπέρ-λεπτα μοντέλα Skin μέχρι τα τεράστια, glamorous σχέδια των Pop Swatch όπως το “Pompadour”, το “Sky Fly” ή το “White Wedding” και το θρυλικό “Hollywood Dream”.
Ανάμεσα στα ρολόγια της έκθεσης ήταν και αυτό με τις 10 φωτογραφίες αθλητών στην επιφάνειά του, τραβηγμένες από τη διάσημη φωτογράφο Annie Leibovitz, το “Hands” της video artist Irit Batsry, το σούπερ σέξι “Once Again, Again” (ένα ρολόι διπλοτυπωμένο, σαν διχασμένη προσωπικότητα) της μοντέρνας Ιταλίδας καλλιτέχνιδας Norma JeanE και πολλά άλλα.
Πλανήτης των Χρωμάτων
Από την πρώτη στιγμή που εμφανίστηκε η Swatch μέχρι τώρα, αντιμετωπίζει το χρώμα σαν την κινητήρια δύναμή της, αυτήν που δίνει τη χαρά της ζωής όχι μόνο σε αυτούς που φοράνε τα ρολόγια της αλλά και σαν πρωταρχική έμπνευση σε όσους τα σχεδιάζουν.
Παιχνίδι με τα χρώματα, εκατομμύρια χρώματα που αλλάζουν συνέχεια, κινούνται, μεταμορφώνουν επιφάνειες και δίνουν άλλες εικόνες, αντανακλούν στο φως, περιγράφουν τη φύση και απογειώνουν τη φαντασία. Το συναίσθημα των χρωμάτων είναι στο DNA της Swatch. Δεν χρειάζεται τίποτα, παρά να δει κάποιος όλα τα σχέδια των ρολογιών.
Ακόμα κι αν δεν βρεθήκατε στην Baselworld, ακόμα κι αν δεν έχετε φορέσει ποτέ σας ένα ρολόι Swatch στο χέρι σας, αξίζει να κάνετε ένα ταξίδι στον θαυμάσιο, εντυπωσιακό κόσμο των 30 χρόνων της εταιρίας για να απολαύσετε τη χαρά της έμπνευσης και την υπέροχη ελαφρότητα της τέχνης, όταν γίνεται καθημερινό αξεσουάρ.
Περισσότερα: