Η Teen Vogue κυκλοφορεί με τριπλό εξώφυλλο αφιερωμένο στα άτομα με ειδικές ανάγκες

Και εξηγεί πώς είναι να είσαι «διαφορετικός» στη βιομηχανία της μόδας

«Είμαι 26 χρονών και έχω εγκεφαλική παράλυση. Είμαι επίσης συγγραφέας, δημοσιογράφος, ακτιβίστρια και ταξιδεύω στον κόσμο μιλώντας για την αναπηρία και την αντιπροσώπευση». Έτσι ξεκινάει το άρθρο της η Keah Brown στην Teen Vogue, όπου παρουσιάζει τρία μοντέλα με ειδικές ανάγκες τα οποία δεν άφησαν τη διαφορετικότητά τους να σταθεί εμπόδιο στα όνειρά τους.

«Σε κανέναν δεν αρέσει να κρίνεται άδικα. Είναι απάνθρωπο και σε πληγώνει. Όταν είσαι άτομο με ειδικές ανάγκες, νιώθεις ότι το να σε κοιτάνε οι άνθρωποι και να σε κρίνουν είναι μια από τις πιο τρομακτικές εμπειρίες. Επομένως τι κάνεις όταν είναι η δουλειά σου να σε κοιτάζουν οι άλλοι;», αναφέρει η Keah.

H Chelsea Werner είναι γυμνάστρια και μοντέλο με σύνδρομο Down, η Jillian Mercado είναι μοντέλο με σπαστική μυϊκή δυστροφία και η Mama Cax είναι blogger, μοντέλο, ακρωτηριασμένη και υποστηρίκτρια των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Όλες τους γνωρίζουν από πρώτη χέρι αυτή την εμπειρία. Το μόντελινγκ βασίζεται σε μια παραδοσιακή αίσθηση ικανότητας: τα μοντέλα έχουν κορμιά που σε εμπνέουν και κυριαρχούν στην πασαρέλα με το περπάτημά τους. Αυτό κάνει την επιτυχία των μοντέλων με ειδικές ανάγκες επαναστατική, αφού αμφισβητούν μια αποδεκτή φόρμα διακρίσεων στην βιομηχανία της μόδας. Η Jillian, η Chelsea, και η Mama Cax, όσο περισσότερο βλέπουν τα αστέρια τους να λάμπουν, τόσο πιο συχνά βρίσκονται μπροστά σε μάτια που τις κρίνουν καθώς εισχωρούν σε μια βιομηχανία που δεν ξέρει τι ακριβώς να κάνει με μια διασημότητα με ειδικές ανάγκες.

Το τεύχος Σεπτεμβρίου της Teen Vogue κυκλοφορεί με τίτλο «The New Faces of Fashion» και τρία διαφορετικά εξώφυλλα στα οποία πρωταγωνιστούν αυτές οι μοναδικές γυναίκες.

Η Chelsea

Η μητέρα της Chelsea, Lisa, θυμάται να την απορρίπτουν όλοι όταν ξεκίνησε να ψάχνει πρακτορεία μοντέλων για την Chelsea. «Επικοινωνήσαμε με όλων των ειδών τα πρακτορεία στο Σαν Φρανσίσκο και το Λος Άντζελες και όλοι μας έλεγαν ότι δεν υπάρχει αγορά για ένα μοντέλο με ειδικές ανάγκες».

Η παρολυμπιονίκης και γυμνάστρια που άρχισε να προπονείται όταν ήταν 5 χρονών, μπήκε στο διαγωνισμό του brand Aerie στα social media ανεβάζοντας ένα βίντεο. Ο διαγωνισμός ρωτούσε τους συμμετέχοντες γιατί πρέπει να συμπεριληφθούν στις διαφημίσεις. Η απάντηση της Chelsea ήταν «γιατί είμαι δυνατή, περήφανη και όμορφη». Η καμπάνια έκανε χαμό και πολλοί χρήστες των social media επαίνεσαν το brand για την επιλογή του.

Μοντέλο πλέον του πρακτορείου We Speak, η Chelsea περπάτησε στην εβδομάδα μόδας της Νέας Υόρκης και πρωταγωνίστησε στην καμπάνια του H&M. Έχει πάνω από 142.000 ακόλουθους στο Instagram και η μητέρα της εξηγεί ότι πολλοί από αυτούς είναι γονείς παιδιών με σύνδρομο Down.

Η Jillian

Μεγαλώνοντας η Jillian θυμάται ότι δεν είχε δει ποτέ μοντέλα με ειδικές ανάγκες στη μόδα ή τη διασκέδαση. «Δεν υπήρχε κανείς που να μοιάζει με εμένα ούτε στα περιοδικά, ούτε στα μέσα ενημέρωσης, την τηλεόραση, πουθενά. Με απέκλειαν από κάτι για το οποίο είχα πάθος. Με μπέρδευε πολύ αυτό γιατί ήξερα τι αξίζω. Ξέρω ότι υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι σαν εμένα εκεί έξω, αλλά δεν συμπεριλαμβάνονται ποτέ σε καμία συζήτηση».

Η Jillian ξέρει τις επιπτώσεις που έχει η εκπροσώπηση στην ψυχολογία σου. Μεγαλώνοντας, ένιωθε απογοητευμένη από την έλλειψη μοντέλων με ειδικές ανάγκες στις διαφημίσεις μόδας και τις πασαρέλες. «Ακόμη και ως κορίτσι και έφηβη, πάντα ήξερα ότι υπάρχει μια τρύπα στη βιομηχανία της μόδας και ότι δεν ήταν δίκαιο να μη βλέπω τον εαυτό μου να καθρεφτίζεται εκεί. Ήθελα να νιώσω μέλος όλου αυτού αλλά δεν υπήρχε τίποτα που να με ενθαρρύνει».

Εσωτερίκευσε ένα αίσθημα ντροπής για την εμφάνισή της και έκρυβε τον εαυτό της εξαιτίας αυτού. «Όταν ήμουν μικρή έδειχνα μόνο το πρόσωπό μου στα social media. Υπήρχε μια εποχή που ένιωθα μεγάλη ντροπή για το ποια είμαι, όχι μόνο γιατί δεν έβλεπα να εκπροσωπούμαι πουθενά, αλλά και γιατί με τοποθετούσαν σε μια κατηγορία όπου δεν ήμουν αρκετή, όπου δεν μπορούσα να νιώσω καλά με τον εαυτό μου. Ώσπου μια μέρα είπα "φτάνει". Θα αποδεχτώ τον εαυτό μου».

Η Mama Cax

Η Mama Cax επίσης καταλαβαίνει την αποκλειστικότητα της βιομηχανίας της. Κυκλοφόρησε την πρώτη της καμπάνια το 2017 με το Wet n Wild και η ποικιλία του καστ την ενέπνευσε να συνεχίσει το μόντελινγκ ως βιώσιμη καριέρα. Τώρα εκπροσωπείται από το πρακτορείο Jag Models και έχει πρωταγωνιστήσει σε καμπάνιες για τα brand Tommy Adaptive, ASOS και Chromat.

Η Mama Cax ανέκαθεν αγαπούσε τη μόδα αλλά αυτή η αγάπη άνθισε όταν άρχισε να ντύνει το προσθετικό της πόδι, διαλέγοντας διαφορετικά χρώματα και καλύμματα. Το αγαπημένο της είναι εκείνο που αγόρασε στο Alleles και για συναισθηματικούς λόγους αλλά και χάρη στα φθινοπωρινά καφέ και χρυσά χρώματά του. Η απόφασή της να κάνει styling στο προσθετικό της μέλος και να το φοράει περήφανα ενέπνευσε κι άλλους ακρωτηριασμένους ανθρώπους.

«Όταν ξεκίνησα το blogging, πολλές ακρωτηριασμένες γυναίκες άρχισαν να μου στέλνουν μηνύματα πως δεν είχαν δει ποτέ κάποιο ακρωτηριασμένο στα social media να δείχνει το προσθετικό του μέλος. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να δείχνεις κάτι τέτοιο στους ανθρώπους που έχουν κινητικά προβλήματα, γιατί υπάρχουν πολλοί άνθρωποι εκεί έξω που έχουν τέτοια προβλήματα και εξακολουθούν να αγοράζουν προϊόντα και δεν έχουν δει ποτέ τους εαυτούς τους να εκπροσωπούνται με οποιοδήποτε τρόπο ή μορφή.