Ο Γιάννης Νένες γράφει για τις τάσεις του 2020 που θα καθορίσουν το νέο lifestyle.
Οι τάσεις φαίνονται από την κίνηση στα social media, τις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι άνθρωποι, το pinterest, τις αναζητήσεις στο internet. Οι τάσεις στην καθημερινότητά μας, έτσι όπως φαίνεται ότι θα διαμορφωθούν μέσα στη νέα χρονιά.
- Το ουδέτερο γένος φαίνεται ότι είναι ο νέος ηθικός κώδικας ακόμα και στα παιχνίδια. Η Mattel μόλις κατασκεύασε τον Creatable κόσμο, όπου οι κούκλες και οι κούκλοι είναι ουδετέρου γένους και απόλυτα προσαρμόσιμοι στο στιλ, στο φύλο, στο χρώμα δέρματος και στην εικόνα που θέλει το κάθε παιδί. Όσο για τα χρώματα δεν χαρακτηρίζουν πια το ροζ-κοριτσάκι και το γαλάζιο-αγοράκι. Η παλέτα άνοιξε σε κάθε είδους χρώμα και απόχρωση.
- Ονόματα μωρών gender neutral. Όσο πιο ουδέτερο το όνομα, τόσο πιο απελευθερωτικό. Π.χ. Alex, Angel, Taylor κλπ. Η ελληνική εκδοχή ίσως είναι λίγο πιο δύσκολη στην εφαρμογή της, ευτυχώς όμως έχουμε την ευκολία του ουδέτερου άρθρου που διαθετει η γλώσσα μας: π.χ. το Τζέισον-Αντιγόνη.
- Τέχνη από τα σκουπίδια των Ωκεανών. Έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια, μέρος της αφύπνισης για τη ρύπανση των θαλασσών. Το ότι καθαρίζεις τη θάλασσα από τα σκουπίδια, δεν σημαίνει βέβαια ότι είσαι και καλλιτέχνης. Στο όνομα αυτής της τέχνης έχουν γίνει και τέρατα. Αλλά η πρόθεση μετράει.
- Ο,τιδήποτε Friends. To 2019 η δημοφιλής pop τηλεοπτική σειρά «Friends» συμπλήρωσε 25 χρόνια ζωής (κάτι σαν το «Κωνσταντίνου και Ελένης»). Το revival έφερε μία φρενίτιδα κυρίως σε παραφερνάλια που έχουν να κάνουν με το σόου: από έπιπλα πανομοιότυπα με εκείνα που υπήρχαν στα σκηνικά της σειράς, μαξιλάρια, κούπες κλπ., μέχρι σειρές αυθεντικών vintage ρούχων του Ralph Lauren που «θα είχε διαλέξει για να φοράει η Ρέιτσελ». Και φυσικά, το παντοτινό χιτ: τα μαλλιά της Τζένιφερ Άνιστον ακόμα και άλουστα, πατικωμένα από το μαξιλάρι.
- Σαφέστερες συμβουλές ανακύκλωσης και λεπτομερείς οδηγίες στις συσκευασίες προϊόντων. Τόσο απλό και τόσο απαραίτητο όσο ακούγεται. Σε μερικούς, αν δεν τους το ζωγραφίσεις δεν μπορούν να το καταλάβουν.
- Μικρές στιγμές έντονης φυσικής άσκησης στην καθημερινότητά σου. Επειδή «το κάθισμα πολλές ώρες θεωρείται το νέο κάπνισμα», η νέα εποχή θέλει έντονη φυσική δραστηριότητα, έστω και για λίγο, σαν μέρος της καθημερινότητάς μας. Κίνηση και επιτόπια άσκηση, γιόγκα μπροστά στην τηλεόραση, κινήσεις που θα ανεβάσουν για λίγο τον ρυθμό της καρδιάς.
- Βγάλε τις πυτζάμες. Όλο και περισσότερο πια, δουλεύουμε από το σπίτι. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ένα δυσάρεστο συναίσθημα ιδρυματισμού. Ακόμα κι αν θα περάσουμε όλη μας τη μέρα μπροστά σε ένα λάπτοπ, καλό θα είναι να ντυθούμε λίγο καλύτερα από το πιτζάμα - παντόφλα.
- Αγάπη για τα κουνέλια και τα γαϊδουράκια. Θεωρήθηκαν λίγο παραμελημένα αν και γλυκύτατα ζωάκια που υπάρχουν στις μνήμες και στην καθημερινότητα πολλών. Τα media, οι ταινίες, οι σειρές, άρχισαν να γεμίζουν με εικόνες τους, π.χ. το πρόσφατο φιλμ «Jojo Rabbit» ή η Εγκύκλιος για την προστασία των οικόσιτων ιπποειδών εργασίας.
- Κατοικίδια -μέλη της οικογένειας. Όσο περισσότερο τα κατοικίδια αποκτούν όλο και πιο εμφανή παρηγορητικό ρόλο, τόσο περισσότερο γίνονται αναπόδραστα μέλη της ζωής μας. Αυτά τα «ενισχυμένης σημασίας και φροντίδας» pets γίνονται πια μέλη της οικογένειάς μας. Παράδειγμα: Στην Ιαπωνία υπάρχει το Pet Loss Cafe, κάτι σαν καφενείο για μνημόσυνα -αλλά με πιο χαρούμενα χρώματα. Η συντριβή από την απώλεια κατοικίδιου όμως δεν είναι τόσο pop όσο ακούγεται. Η ψυχολογική συμπαράσταση σε τέτοιες περιπτώσεις είναι σημαντική, ακόμα καλύτερα αν είναι από κάποιον που σε καταλαβαίνει.
- Προϊόντα για κατοικίδια. Όπως: «Φωτοστέφανο»- προφυλακτήρας για να μην τρακάρουν στους τοίχους τα τυφλά σκυλάκια. Μικρές αυλές για να κάνουν τσίσα τα σκυλάκια σας. Τουριστικές εταιρείες που αναλαμβάνουν να βρίσκουν ταξίδια με ενδιαφέρον και για τα ίδια τα κατοικίδια, όπως και μεταφορικά μέσα, ξενοδοχεία κλπ. Κέικ για σκυλάκια (τρελαίνονται). Παγωτά για σκυλάκια. Παιχνιδότοποι για γάτες. Μνήματα για τα πεθαμένα κατοικίδια παντός είδους. «Πάρκινγκ αναψυχής» για ζωάκια, έξω από καταστήματα. Είναι μία τεράστια αγορά.