Online shopping: Πόσο ασφαλή είναι τα δέματα που λαμβάνουμε;

Οι αγορές online εν μέσω πανδημίας δημιουργούν έξτρα «αγωνίες»

Κορωνοϊός και καραντίνα: Ψωνίζεις online, πόσο ασφαλές είναι;

Τα εμπορικά καταστήματα είναι κλειστά κι εσύ «κλεισμένη» στο σπίτι. Χαζεύεις άπειρες ώρες στο ίντερνετ και βρίσκεις την τέλεια δικαιολογία να επιδοθείς σε ένα ξέφρενο online shopping -αν μη τι άλλο, σου φτιάχνει τη διάθεση. Στοιχεία της αμερικανικής εταιρείας Quantum Metric δείχνουν ότι τα έσοδα από online αγορές ειδών ένδυσης αυξήθηκαν κατά 43% στις Η.Π.Α., ενώ η μέση αξία παραγγελιών αυξήθηκε κατά 26%.

Οι αγορές online εν μέσω πανδημίας, ωστόσο, δημιουργούν έξτρα «αγωνίες» και θέτουν επιπλέον ερωτήματα:

Πόσο ασφαλή είναι τα δέματα που λαμβάνουμε; Τι γίνεται με τα secondhand είδη; Θα μπορούσε το ηλεκτρονικό εμπόριο να προκαλέσει μια νέα αλυσίδα κινδύνου εξάπλωσης του COVID-19, καθώς εμπλέκονται πολλοί άνθρωποι, εργαζόμενοι στη συσκευασία, τη μεταφορά, την παράδοση των προϊόντων; Μήπως πιέζουμε ακόμη περισσότερο τις υπηρεσίες courier, τις ήδη επιβαρυμένες με τη μεταφορά προϊόντων που καλύπτουν βασικές ανάγκες, όταν εσύ περιμένεις να σου παραδοθεί εγκαίρως το καινούργιο σου gadget ή ρούχο; Που βρίσκεται η χρυσή τομή όταν η πιθανότητα - χωρίς τη δυνατότητα online αγορών - να μην επιβιώσουν κάποια από τα αγαπημένα σου εμπορικά σήματα και επιχειρήσεις σε αυτή την κρίση, είναι ορατή; Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να υποστηρίξεις αυτά τα αγαπημένα σου brand;

Προσωπική ασφάλεια και προστασία

Αν το δεις από αυτή την πλευρά, σίγουρα ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος παραγγέλνοντας ρούχα online και λαμβάνοντας την παραγγελία σου, έχοντας βέβαια και την πεποίθηση πως οι άνθρωποι που χηρίζονται την παραγγελία σου λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και για τους ίδιους. Από τη στιγμή που ολοκληρώνεις την παραγγελία σου μέχρι αυτή να συσκευαστεί και να ταξιδέψει μέχρι την πόρτα σου, ο ιός - που φοβάσαι ότι μπορεί να μεταφέρεται ως “extra bonus” στο δέμα και τα προϊόντα που έλαβες - έχει μάλλον πεθάνει. Για να είσαι πιο σίγουρη όμως, καλό θα ήταν να πλύνεις τα χέρια σου καλά αφού ανοίξεις το δέμα, ακόμη και να απολυμάνεις το δέμα σου πριν το ανοίξεις, ψεκάζοντάς το με ένα απολυμαντικό προϊόν. Σε κάθε περίπτωση, πλένεις τα χέρια σου πριν και μετά. Τέλος, πλένεις το ρούχο που μόλις παρέλαβες πριν το φυλάξεις στη ντουλάπα σου ή το φορέσεις (αυτό θα έπρεπε να κάνεις και υπό «φυσιολογικές» συνθήκες, προ κορωνοϊού). Καθαρίζεις το αντικείμενο ή μια συσκευασία προϊόντος που μόλις παρέλαβες. Το ίδιο ισχύει και για αγορές secondhand ρούχων και αντικειμένων. Πλένεις τα ρούχα ή καθαρίζεις σχολαστικά τα αντικείμενα.

Είναι όμως η προσωπική προστασία το θέμα σου στο online shopping αυτή την περίοδο ή υπάρχει και κάτι άλλο; Περιορίζω τις αγορές μου σε προϊόντα που μου είναι απαραίτητα για τη δουλειά μου και τη ζωή στο σπίτι; Χρειάζομαι οπωσδήποτε τώρα αυτό το υπέροχο μαγιώ που είδα;

Προτεραιότητες

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να σκεφτείς τι χρειάζεσαι περισσότερο αυτή την περίοδο και μπροστά σε αυτή την οθόνη, τη γεμάτη σχέδια και χρώματα, ίσως σκεφτείς και την «αλυσίδα» των ανθρώπων που εξακολουθούν να εργάζονται για να έχεις, αρχικά, τα απαραίτητα, όχι μόνο εσύ, αλλά και όλοι οι υπόλοιποι.

Κανείς δεν λέει να σταματήσουμε εντελώς τις online αγορές ειδών που δεν χαρακτηρίζονται «πρώτης ανάγκης». Οι ίδιοι αυτοί άνθρωποι που εργάζονται στις αλυσίδες συσκευασίας, μεταφοράς και αποστολής οποιοδήποτε προϊόντος ή αγαθού, εξασφαλίζουν τη θέση τους σε μια εταιρεία που επιβιώνει, χάρη σε σένα. Αν αγοράσεις τελικά αυτό το μαγιώ, κάποιος θα το πάρει από τα ράφια, κάποιος θα το συσκευάσει, κάποιος θα το στείλει, κάποιος θα το παραδώσει. Και όλοι αυτοί θα πληρωθούν στο «τέλος της μέρας». Το βασικότερο ίσως είναι να σκεφτείς ποια επιχείρηση έχει σήμερα ανάγκη τη δική σου υποστήριξη. Ένας κολοσσός ηλεκρονικών αγορών, για παράδειγμα, δύσκολα θα βρεθεί σε δεινή οικονομική θέση, ακόμη κι αν μειωθούν τα ποσοστά τζίρου. Αυτό όμως δεν ισχύει και για μικρότερα ή τοπικά, αξιόλογα brand, εκείνα που γνώρισες και αγάπησες στις online «περιηγήσεις» σου και που μπορεί να μην υπάρχουν μετά από τέσσερις μήνες.

Επιλέγοντας τις μικρότερες επιχειρήσεις επιλέγεις να βοηθήσεις έναν μικρότερο, πιθανότατα, αριθμό εργαζομένων που εξαρτώνται από την καλή πορεία αυτής της επιχείρησης. Χωρίς πωλήσεις, τέτοιες επιχειρήσεις δεν θα ανταπεξέλθουν σε βάθος χρόνου χωρίς τζίρο.

Εκτός, λοιπόν, από το αν κινδυνεύει η υγεία σου από online αγορές, αναρωτήσου που θα κάνουν τη μεγαλύτερη διαφορά τα χρήματά σου, αλλά και η κατανόηση και η υπομονή σου στις υπηρεσίες παράδοσης. Αυτό που θα σου φτιάξει τη διάθεση δεν είναι το καινούργιο ρούχο που μόλις έβαλες στο ηλεκτρονικό σου καλάθι, είναι πολλά παραπάνω. Γιατί, μπορεί να έχεις τη δυνατότητα να παραγγείλεις κομμάτια από τη νέα καλοκαιρινή συλλογή της Chanel, αλλά μήπως αυτή δεν είναι η ιδανικότερη περίοδος;