4 τρόποι να μειώσεις το άγχος που σου προκαλούν τα social media
Γυναίκα καθισμένη σε γραφείο, γράφει σε υπολογιστή

4 τρόποι να μειώσεις το άγχος που σου προκαλούν τα social media

Το κινητό σου μπορεί να σε βλάπτει
  • A-
  • A+
4 τρόποι να μειώσεις το άγχος των social media όσο Μένουμε Σπίτι

Ίσως αυτές τις ημέρες να αισθάνεσαι πως κάθε κουδουνάκι από το κινητό σου είναι μία επιπλέον δόση άγχους και πανικού. Σε καταλαβαίνουμε απολύτως. Ο κόσμος των social media είναι από μόνος του μία μόνιμη πηγή στρες για ποικίλους λόγους, πόσο μάλλον σε εποχές σαν αυτή όπου οι ειδήσεις ακούγονται τρομακτικές και εσύ χρειάζεται να βρίσκεσαι μακριά από τα αγαπημένα σου πρόσωπα. Από την άλλη έχεις ανάγκη να παρακολουθείς τις εξελίξεις και να μαθαίνεις τι συμβαίνει στις ζωές των υπολοίπων που βρίσκονται σε καραντίνα όπως εσύ. Και κάπως έτσι έχει φύγει ολόκληρη η ημέρα.

Σε περίπτωση, λοιπόν, που επιθυμείς ορισμένα διαλείμματα από την περίεργη πραγματικότητα και θέλεις να έχεις μία πιο ισορροπημένη σχέση με τα μέσα μαζικής δικτύωσης, υπάρχουν ορισμένα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις.

Το block και το mute είναι φίλοι μας

Το πιο γρήγορο και αποτελεσματικό από όλα είναι αυτό το θαυματουργό κουμπάκι που στέλνει όλους εκείνους τους λογαριασμούς που σε αγχώνουν στη μαύρη τρύπα του κυβερνοχώρου. Αν λοιπόν το Facebook σου έχει γεμίσει με συνωμοσιολογους, πεσιμιστές, παντογνώστες ή εκείνους τους ωραίους τύπους που λένε να «διαβάστε και κανένα βιβλίο», τότε είναι μία καλή ευκαιρία να τους αφαιρέσεις από την κεντρική σου σελίδα μια και καλή. Είναι σίγουρο ότι δεν θα σου λείψουν.

Βάλε χρονόμετρο
Μία καλή ιδέα είναι να περιορίζεις τον χρόνο που ασχολείσαι με τα social media όσο πιο αυστηρά μπορείς. Ίσως σε αυτό μπορεί να βοηθήσει και η ύπαρξη ενός χρονομέτρου, το οποίο θα αρχίσει να χτυπάει μετά από κάποια συγκεκριμένη ώρα, υπενθυμίζοντάς σου πως μάλλον φτάνει το σκρολάρισμα και η καινούργια πληροφορία για σήμερα. Άφησε κάτω το κινητό και ασχολήσου με κάτι τελείως διαφορετικό, το οποίο σε χαλαρώνει και σου φτιάχνει τη διάθεση.

Ακολούθησε περισσότερους λογαριασμούς με θετικό περιεχόμενο
Ιδού μία δημιουργική πρόκληση για τις επόμενες ημέρες: αναλογίσου τι είναι αυτό που σε κάνει χαρούμενο και αναζήτησε λογαριασμούς και προφίλ που το παρέχουν. Θα γεμίσεις έτσι τη διαδικτυακή σου εμπειρία με χιούμορ, συνταγές, μόδα ή χαρούμενα ζωάκια, τα οποία θα πηγαίνουν κόντρα με την αρνητική ενέργεια που συχνά επικρατεί. Και έτσι, αν νιώσεις πανικό, θα ξέρεις πού να απευθυνθείς για να ηρεμήσεις.

Άφησε το κινητό σου σε άλλον χώρο όταν ξαπλώνεις
Θέσε το ως κανόνα στον εαυτό σου πως θα σταματήσεις να ασχολείσαι με οποιαδήποτε οθόνη, τουλάχιστον μία ώρα πριν τον ύπνο. Όχι μόνο είναι ο πιο σίγουρος τρόπος να αποστασιοποιηθείς από τις ειδήσεις και τις άπειρες συζητήσεις που αυτές που προκαλούν, αλλά το αντίθετο μπορεί να βλάψει σημαντικά και τον ύπνο σου: το σκληρό μπλε φως της οθόνης του κινητού σου αναστέλλει τη λειτουργία της μελατονίνης (ορμόνης του ύπνου) και δημιουργεί διαταραχές στον κιρκαδικό ρυθμό σου. Κάνε log out, πάρε βαθιές ανάσες και κλείσε τα μάτια.

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μάθημα ευτυχίας από το Yale
Το Yale μας διδάσκει δωρεάν την ευτυχία online
Η Ανθή Σαλαγκούδη ξεκίνησε να γράφει ημερολόγιο
Back to top