5 δοκιμασμένοι τρόποι να αισθανθείς καλύτερα μετά από κρίση πανικού
Τρόποι να διαχειριστείς τον πανικό σου

5 δοκιμασμένοι τρόποι να αισθανθείς καλύτερα μετά από κρίση πανικού

Μην αγχώνεσαι επειδή αγχώνεσαι
  • A-
  • A+
5 αποτελεσματικοί τρόποι να αισθανθείς καλύτερα μετά από κρίση πανικού

Όσο και να προσπαθούμε να διαχειριστούμε σωστά την τρέχουσα κατάσταση, η πραγματικότητα είναι αρκετά τρομακτική, πρωτόγνωρη και δύσκολη. Αν είσαι άτομο που αγχώνεται εύκολα υπό φυσιολογικές συνθήκες, τότε η καραντίνα και όλες οι προκλήσεις της μπορεί να σου φαντάζουν σαν ένας τεράστιος αντίπαλος. Ο οποίος μάλλον νικάει αυτήν την στιγμή. Αν λοιπόν φοβάσαι την επόμενη φορά που θα «λυγίσεις» υποκύπτοντας στον πανικό και δεν έχεις ιδέα πώς θα μπορέσεις να ανακάμψεις μένοντας στο σπίτι, ορίστε μερικοί δοκιμασμένοι τρόποι που προσφέρουν γρήγορη ανακούφιση. Αλήθεια, δουλεύουν.

Illustration της Little Miss Grumpy

1. Καθάρισε/τακτοποίησε κάτι
Όντως το να σηκωθείς από το κρεβάτι και να αρχίσεις να κάνεις δουλειές δεν ακούγεται καθόλου δελεαστικό, όμως βοηθάει αφάνταστα όταν έχεις βρεθεί σε ψυχολογικό αδιέξοδο. Υπάρχουν αμέτρητες έρευνες που αποδεικνύουν ότι ένα ακατάστατο σπίτι προσθέτει άγχος και νεύρα σε εκείνον που το κατοικεί, ενώ αντίθετα το συμμάζεμα και η καθαριότητα βοηθούν στο να διαχειριστείς την κακή σου διάθεση και να ξεχαστείς. Δεν χρειάζεται να κάνεις γενική. Αν στρώσεις καινούργια σεντόνια στο κρεβάτι ή πλύνεις τα πιάτα αρκεί.

2. Κάνε ένα ζεστό μπάνιο
«Eίμαι σίγουρη πως υπάρχουν πράγματα στην ζωή που δεν μπορούν να γιατρευτούν με ένα ζεστό μπάνιο, όμως δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο,» είχε γράψει κάποτε η Sylvia Plath. Η ίδια έπασχε από κατάθλιψη. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ανακουφιστικό και αναζωογονητικό από την αίσθηση του ζεστού νερού στο δέρμα μας. Το καθημερινό μπάνιο βοηθάει στην ενδυνάμωση και τον συγχρονισμό των κιρκαδικών ρυθμών και ταυτόχρονα ρυθμίζει τις διακυμάνσεις τόσο της συμπεριφοράς όσο και της βιοχημείας μας. Αυτό επηρεάζει όλα τα όργανα του σώματος, μαζί και τον εγκέφαλο.

3. Άκουσε μουσική
Απλό αλλά θαυματουργό. Μάλιστα για να είσαι επιπλέον προετοιμασμένος, μπορείς να δημιουργήσεις μία playlist γεμάτη με μουσικά κομμάτια και τραγούδια που σε ηρεμούν, έτσι ώστε να μην χάσεις καθόλου χρόνο ψάχνοντάς τα. Το συγκεκριμένο βήμα γίνεται ακόμα πιο αποτελεσματικό αν βάλεις τα ακουστικά σου, ξαπλώσεις σε μία αναπαυτική επιφάνεια και κλείσεις τα μάτια.

4. Κάνε την άσκηση των τεσσάρων δευτερολέπτων
Ονομάζεται Four Square και βοηθάει ιδιαιτέρως σε περιπτώσεις που αισθάνεσαι υπερβολικό πανικό. Τα βήματα είναι τα εξής:
-Πάρε μία βαθιά ανάσα και μέτρα έως το τέσσερα.
-Κράτα την αναπνοή σου και μέτρα έως το τέσσερα.
- Κάνε εκπνοή από την μύτη και μέτρα έως το τέσσερα.
- Ξεκουράσου για τέσσερα δευτερόλεπτα.
- Πάρε δύο κανονικές ανάσες.
-Ξεκίνα από την αρχή.

Grounding Technique for Anxiety #10: Square Breathing

5. Πιες νερό
Ίσως δεν το συνειδητοποιείς, όμως το να στερείς στον οργανισμό σου το νερό μπορεί να κάνει τα συμπτώματα άγχους ακόμα χειρότερα. Η έλλειψη σωστής ενυδάτωσης συχνά οδηγεί σε καρδιακές αρρυθμίες, αίσθηση πανικού και μόνιμης ανησυχίας. Φρόντισε να έχεις ένα μπουκάλι ή ποτήρι νερού κοντά σου μέσα στην ημέρα και να το ανανεώνεις συχνά. Tip: το ζεστό τσάι επίσης βοηθάει πολύ.

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Η ηθοποιός Millie Bobby Brown
Η Millie Bobby Brown δεν είναι πια παιδί αλλά το επόμενο It girl
Back to top