Η ηθοποιός Isabella Rossellini ©Getty Images/ Carlo Allegri
©Getty Images/ Carlo Allegri
Lifestyle

Η Isabella Rossellini μιλάει για τη ζωή της

Το Χόλιγουντ, οι άντρες, το μόντελινγκ, η Νέα Υόρκη και η ερωτική ζωή των ζώων.

Η ζωή της Isabella Rossellini, οι σχέσεις με τον πατέρα της και τους άντρες, το συμβόλαιο με τη Lancome, το Χόλιγουντ και η ερωτική ζωή των ζώων.

H Isabella Rossellini, με πατέρα τον μεγάλο ιταλό σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσελίνι και μητέρα την κινηματογραφική σταρ Ίνγκριντ Μπέργκμαν, θα περίμενε κανείς να έχει γίνει και η ίδια μία μεγάλη σταρ του σινεμά – αλλά όχι. Η ζωή της είναι μία ενδιαφέρουσα περιήγηση από τον σινεμά βέβαια, αλλά και από το μόντελινγκ, τη βιολογία, τη σκηνοθεσία πειραματικών φιλμ και, τώρα, την εκτροφή ζώων στην αγαπημένη της φάρμα, τη Mama Farm, στο Long Island, έξω από τη Νέα Υόρκη. Από πρόσωπο της Lancôme μέχρι η γυναίκα στο πλευρό του Μάρτιν Σκορτσέζε και του Ντέιβιντ Λιντς, μούσα αλλά και έντονη, επιβλητική παρουσία, απολαμβάνει την ωριμότητά της, γεμάτη χαρά της ζωής.

Το 2018 η Isabella Rossellini είχε βρεθεί στην Αθήνα για την παράστασή της “Link link” στο Μέγαρο Μουσικής, αποτέλεσμα της ενασχόλησής της με τα ζώα, τη σεξουαλική τους ζωή, τη σχέση τους με τους ανθρώπους, τις συμπεριφορές, τα ένστικτα και την εξέλιξή τους.

Με εκείνη την ευκαιρία, είχε μιλήσει στην ATHENS VOICE για την επιστροφή της, το 2008, στα πανεπιστημιακά έδρανα για να ολοκληρώσει τις σπουδές της στη βιολογία και να συνεχίσει με διατριβή στο αγαπημένο της θέμα, τις συμπεριφορές του ζωικού βασιλείου. Με την παρότρυνση του Ρόμπερτ Ρέντφορντ μαλιστα, η Isabella δημιούργησε μία σειρά ταινιών για το κανάλι του, το Sundance TV που, αργότερα, μεταφέρθηκαν στη σκηνή, σε μία παράσταση με τίτλο “Green Porno”, ένα κωμικό ταξίδι με εντυπωσιακά κοστούμια και μεταμφιέσεις, στον θαυμαστό κόσμο του έρωτα των ζώων. Η επιτυχία και των δύο παραστάσεων ήταν μεγάλη, σε πολλές χώρες και στην Ελλάδα.

Η Isabella Rossellini στην παράσταση Link link ©Courtesy of Megaron Mousikis
Η Isabella Rossellini στην παράσταση Link link ©Courtesy of Megaron Mousikis

Τώρα, φέρνει το καινούργιο της σόου, με τίτλο «Σεξ και Συνέπειες» (Sex and Consequences) σε τέσσερις online (εξαιτίας της πανδημίας) παραστάσεις που αρχίζουν από την Παρασκευή 16 Οκτωβρίου και φθάνουν μέχρι την Κυριακή 25/10 (μετά από κάθε παράσταση θα ακολουθεί και συζήτηση με το κοινό) τις οποίες μπορείτε να τις παρακολουθήσετε εδώ.

Στην παράσταση πρωταγωνιστεί η ίδια με αστεία κοστούμια και μερικά από τα ζώα της φάρμας της - πρόβατα, κατσίκες, κοτόπουλα και σκυλιά. Η Isabella μιλάει για τη χαρά του σεξ αλλά και την ικανότητά του να ελέγξει, να εκμεταλλευτεί και να σκοτώσει - θα μπορούσαμε να πούμε ότι μοιάζει λίγο με αυτά που μπορεί να κάνει το Χόλιγουντ ή και ο αδηφάγος κόσμος της μόδας σε ένα κορίτσι. Τα έχει ζήσει αυτά η Isabella. Και χαίρεται να μιλάει, ακομπεξάριστη, για αυτά, με ένα ζωντανό, γάργαρο γέλιο.

Η Ingrid Bergman με τις δίδυμες κόρες της Isabella (δεξιά) και Isotta Ingrid (αριστερά), Λονδίνο 1971. ©Getty Images/  P. Felix
Η Ingrid Bergman με τις δίδυμες κόρες της Isabella (δεξιά) και Isotta Ingrid (αριστερά), Λονδίνο 1971. ©Getty Images/ P. Felix

Οι διάσημοι γονείς και το διάσημο μοντέλο

Η Isabella είναι 68 χρονών. Έχει πάντα τα μαλλιά της κοντά «σαν ξωτικό», της αρέσει να φοράει μαύρα και έντονο, κόκκινο κραγιόν, ακόμα και όταν είναι ντυμένη με τα κοστούμια της παράστασης, όταν κανείς δεν βλέπει το πρόσωπό της. «Όλα τα κοστούμια του σόου, στο μέσα μέρος του κεφαλιού είναι λεκιασμένα από κόκκινο κραγιόν» λἐει. «Οι άντρες πρέπει να καταλάβουν ότι δεν βαφόμαστε απαραίτητα γι’αυτούς. Βαφόμαστε γιατί μας αρέσει, έχει πλάκα, διασκεδάζουμε».

Αυτό το πνεύμα που πρεσβεύει η Isabella είναι που αναγνώρισε και η Lancôme και την έχρισε και πάλι «πρόσωπο της φίρμας» της, ενώ της είχε ακυρώσει το συμβόλαιό της τόσο άκαρδα όταν είχε γίνει 43 ετών. Ήταν «πολύ μεγάλη» για τα δεδομένα των ανδρών executives που διηύθυναν την εταιρεία τότε. Χρειάστηκε να αναλάβει τη διεύθυνση γυναίκα για να καταλάβει ότι οι καιροί έχουν αλλάξει, όπως και οι ηλικίες. Η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη από την Isabella και έθεσε και πάλι σε ισχύ το συμβόλαιό της, το οποίο συνεχίζει μέχρι σήμερα.

Η Rossellini μεγάλωσε μεταξύ Γαλλίας και Ιταλίας, παιδί δύο κινηματογραφικών θρύλων των οποίων, ένα μέρος του μύθου τους αποτελούνταν και από «σκανδαλώδη» προσωπική ζωή. Κατά τα δεδομένα της εποχής τουλάχιστον. Η Ingrid Bergman ήταν ακόμα παντρεμένη με τον πρώτο της άντρα όταν γέννησε το πρώτο της παιδί με τον Ιταλό σκηνοθέτη, ένα αγοράκι. Η ηθοποιός καταδικάστηκε από τη Γερουσία των ΗΠΑ ως «ανεπιθύμητη καλλιτέχνης - οπαδός του ελεύθερου έρωτα» και έκανε πολλά χρόνια να ξαναδουλέψει στην Αμερική. Η μικρή Isabella ήταν μόνο πέντε χρονών όταν, μαζί με τη δίδυμη αδερφή της Isotta και τον μεγαλύτερό αδερφό τους Robertino, πήγαν να ζήσουν σε ένα ξενοδοχείο στη Ρώμη για δύο χρόνια, όπου τους επισκέπτονταν οι γονείς τους, οι οποίοι έτσι κι αλλιώς είχαν μία τρικυμισμένη σχέση.

Στο πειραματικό ντοκιμαντέρ “My father is 100 years old” (Ο πατέρας μου είναι 100 ετών), που σκηνοθέτησε η Isabella πολλά χρόνια αργότερα, φαίνεται αρκετά η σχέση της με τους γονείς της καθώς και ένα, ίσως, σύνδρομο της Ηλέκτρας που είχε, γοητευμένη από μία εικόνα του πατέρα της.

«Ναι, έκανα αυτό το φιλμ το 2006, τη χρονιά που ο πατέρας μου θα γινόταν 100 χρονών. Ήξερα ότι αρκετά μουσεία θα έκαναν ρετροσπεκτίβες για τη δουλειά του, μια και ήταν ένας πολύ αναγνωρισμένος κινηματογραφικός σκηνοθέτης. Ήξερα ότι τα μουσεία θα μου ζητούσαν να κάνω συνεντεύξεις για να προωθήσω τις εκθέσεις. Πολύ συχνά μου λένε για τη λαμπερή ζωή, τους διάσημους, το κόκκινο χαλί. Εγώ όμως ήθελα να κάνω κάτι που θα ήταν πιο κοντά στην καρδιά των αναζητήσεών του σαν καλλιτέχνη, για το τι ήταν σημαντικό γι’ αυτόν κάνοντας μία ταινία».

Guy Maddin: My Dad is 100 Years Old (full film)

Στην ταινία, ο μπαμπάς Rossellini φαντάζει σαν μία μεγάλη, κινούμενη κοιλιά στα μάτια του μικρού κοριτσιού (κάτι που είχε θεωρήσει προσβλητικό η δίδυμη αδερφή της), ενώ σε άλλες σκηνές η ίδια η Isabella υποδύεται τη μητέρα της, με την οποία άλλωστε έχει μεγάλη ομοιότητα. Εκεί κάπου, σε αυτές τις ασπρόμαυρες φλού εικόνες, φαίνεται και η πρώτη σχέση της Isabella με τη ζωολογία. Όταν ήταν 14 ετών, λέει, ο πατέρας της τής είχε χαρίσει ένα βιβλίο με τίτλο «Το δαχτυλίδι του βασιλιά Σολομώντα», του Κόνραντ Λόρεντζ ο οποίος ήταν ένας από τους ιδρυτές της επιστήμης της μελέτης της συμπεριφοράς των ζώων. «Αυτό θέλω να κάνω», ήταν το πρώτο πράγμα που σκέφτηκε η μικρή.

Ήταν όμως πολύ όμορφη για να την αφήσει η μυθολογία της οικογένειάς της και ο κόσμος της μόδας να γίνει βιολόγος. Κι έτσι, μπήκε στην οικογενειακή επιχείρηση: έγινε ηθοποιός και μοντέλο.

H Isabella, όταν ήταν μικρή ήταν λίγο στρουμπουλή και είχε μία δυσμορφία στη σπονδυλική της στήλη. Στα 12 της έκανε εγχείρηση για σκολίωση και πέρασε σχεδόν δύο χρόνια στο γύψο. Μετά από τέτοια ταλαιπωρία, δεν την ένοιαζε καθόλου να είναι όμορφη, ήταν ευχαριστημένη και μόνο που απλώς περπατούσε.

Μεγαλώνοντας, θαύμαζε τη λάμψη και τη φήμη της μαμάς και το κύρος και το έργο του μπαμπά. Στα 20 της αποφάσισε να γίνει ηθοποιός γνωρίζοντας ότι όσες πόρτες κι αν της άνοιγαν τα ονόματα των διάσημων γονιών, άλλο τόσο αυστηρή κριτική θα έπρεπε να υποστεί από τους πάντες: από το Χόλιγουντ, από τους κριτικούς και από το κοινό. Όταν ακούς σχόλια όπως «είναι όμορφη όσο η μητέρα της αλλά δεν έχει το ίδιο ταλέντο», είναι αρκετά σκληρό. «Όταν όμως έχεις μεγαλώσει πια, δεν σε ενδιαφέρει» λέει τώρα.

Το 1982 ήταν ήδη το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο του κόσμου, με την Lancôme να την έχει κλείσει με συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας. Το πρόσωπό της υπήρχε στα μεγάλα περιοδικά όλου του κόσμου εκπέμποντας ερωτισμό, επιθυμία αλλά και τη σνομπ απόσταση, ίδια με τη γοητεία της μαμάς Ingrid. Παρά το ψυχρό, τέλειο image, στις ταινίες που γύριζε ήταν γεμάτη πάθος, έτοιμη να κατακτηθεί και να κατακτήσει, σαγηνευτική, αμαρτωλή και μοιραία.

Μερικές χαρακτηριστικές κινηματογραφικές της εικόνες: Σαν τραγουδίστρια σε νάιτ-κλαμπ που ήταν θύμα κακοποίησης, στο “Blue Velvet” του Ντέιβιντ Λιντς, ενώ στο “Wild at heart” ήταν σαρδόνια και εγκληματική. Στο “Ο θάνατος σου πάει πολύ” (Death becomes her) ήταν μία διαβολική, πανέμορφη μάγισσα που κατέχει το ελιξήριο της νεότητας και το δίνει στην Μέριλ Στριπ και στην Γκόλντι Χον για να μείνουν για πάντα νέες.

Στην πραγματική ζωή όμως, η ίδια δεν είχε αυτό το ελιξήριο. Η Lancôme την έδιωξε και την ξαναδέχτηκε, μετά από χρόνια και πολλές συγγνώμες, στην αγκαλιά της. Αλλά δεν ήταν η μόνη. «Το έχω δει να συμβαίνει σε πολλά μοντέλα» έλεγε η Isabella. Δεν ξαναπαίρνουν όμως όλες το συμβόλαιο πίσω. «Σήμερα, για την Lancôme αντιπροσωπεύω τη χαρά της ζωής».

Την προηγούμενη μέρα της συνέντευξης, η Isabella Rossellini βρισκόταν στο Μιλάνο, όπου περπάτησε στην επίδειξη των Dolce Gabbana, μαζί με την κόρη της Elettra Rossellini Wiedemann, τον χαριτωμένο εγγονό της Ronin, τον μπαμπά του Ronin, Caleb Lane, και τον γιο της Roberto Rossellini. Με παιδική χαρούμενη διάθεση μπαινοβγαίνει στον κόσμο της μόδας, γνωρίζοντας πια τα κατατόπια και διασκεδάζοντας με την πλήρη έλλειψη άγχους για την εικόνα της: «Ήταν πολύ όμορφα» μας είπε. «Ένιωθα πολύ χαρούμενη! Τα παιδιά μου είναι μοντέλα και βρεθήκαμε όλοι μαζί στο Μιλάνο για το σόου των Dolce & Gabbana. O Domenico Dolce γίνεται 60 χρονών φέτος (το 2018) και ήθελε να το γιορτάσει με μία επίδειξη με όλους τους φίλους του. Εκτός από εμάς περπάτησαν στην πασαρέλα και η Carla Bruni, η Monica Bellucci, η Eva Herzigova, η Helena Christensen…»

Αυτή η πληθωρική της προσωπικότητα αναγνωρίζεται από πολλούς. Κάποτε, μία φίλη της τής είπε: «Eσύ παιδί μου, δεν είσαι η κόρη της Ingrid Bergman και του Roberto Rossellini. Είσαι το αποτέλεσμα ενός τρίο, ανάμεσα στην πορνοστάρ Τσιτσιολίνα, τον Ζακ Κουστό και τον Λουί Μπουνιουέλ». Είναι ακριβώς η σωστή δόση κωμωδίας, σουρεαλισμού και ερωτισμού που χαρακτηρίζουν την Isabella και ίσως αυτά ήταν που γοήτευσαν και τον Ντέιβιντ Λιντς -και την έχρισε μούσα του.

Οι άντρες

Με τον ίδιο σκληρό τρόπο την με την Lancôme, την ξέχασε και το Χόλιγουντ και εκεί ήταν που η Isabella ξέθαψε τις παλιές της αγάπες και υποσχέσεις. Άρχισε να γράφει βιβλία και σενάρια, στα 50+ της γράφτηκε στο πανεπιστήμιο και πήρε το διδακτορικό της με θέμα τη συμπεριφορά των ζώων, έκανε τις μικρές πειραματικές της ταινίες απλά και μόνο για τη δική της αυτοέκφραση, αγόρασε τη φάρμα της, τη Mama Farm όπως την έχει ονομάσει γιατί είναι μία γυναικεία υπόθεση. «Έχουμε πάρα πολλές κότες, έχουμε προβατίνες, το 90% των μελισσών μας είναι θηλυκές. Εγώ είμαι μία μαμά έτσι κι αλλώς. Στο διπλανό σπίτι ζει η κόρη μου μαζί με τον μικρό της γιο, η οποία δουλεύει μαζί μου στη φάρμα, καθώς και πολλές γυναίκες της περιοχής. Είμαστε όλες εκεί ήρεμες, δουλεύοντας, τα ζώα κυκλοφορούν ανάμεσά μας, αν έβλεπα και έναν άντρα και μία γυναίκα, γυμνούς, να περπατούν θα έλεγα ότι βρίσκομαι στον Παράδεισο».

Η Isabella Rossellini με τον πρώτο της σύζυγο, τον σκηνοθέτη Martin Scorsese, 1979 ©GEtty Images/ Keystone
Η Isabella Rossellini με τον πρώτο της σύζυγο, τον σκηνοθέτη Martin Scorsese, 1979 ©GEtty Images/ Keystone

Δηλώνει ότι έχει πάρει το χιούμορ από τον πατέρα της ο οποίος, παρά τις σκοτεινές, σοβαρές, δραματικές ταινίες που έκανε, ήταν ένας άνθρωπος που λάτρευε να γελάει. «Γελούσα τόσο μαζί του που, πολύ συχνά, κοβόταν η ανάσα μου. Έτσι είναι και ο Μάρτι» λέει, εννοώντας τον Σκορτσέζε. «Κάνει όλες αυτές τις ταινίες με τους πυροβολισμούς και τα κεφάλια που ανατινάζονται και αν καθίσεις μαζί του να μιλήσεις θα σκάσεις στα γέλια».

Ο Σκορτσέζε ήταν ο πρώτος σύζυγος της Isabella και, παραδόξως, έμοιαζε να έχει και αυτός το ίδιο σύνδρομο μαζί της: λατρεία για τον πεθερό του. Παντρεύτηκαν το 1979 και χώρισαν μετά από τέσσερα χρόνια. Μετά το διαζύγιο της εκμυστηρεύτηκε ότι ήταν πιο σημαντικό για αυτόν να ξέρει ότι είναι παντρεμένος «με την κόρη του Roberto Rossellini». Εκείνη ακριβώς την περίοδο, η Isabella ήταν έγκυος με το παιδί ενός άλλου άντρα – του πρώην μοντέλου Jonathan Wiedemann, με τον οποίο ο γάμος της κράτησε επίσης τέσσερα χρόνια.

Επόμενος άντρας στη ζωή της, για έξι χρόνια, ο Ντέιβιντ Λιντς, με ένα μικρό διάλειμμα ενδιάμεσα, όταν έβγαινε με τον Γκάρι Όλντμαν. Ο χωρισμός της με τον Λιντς και η ιστορία της Lancôme ήταν αυτά που την ώθησαν να πάρει τις αποφάσεις της, να μελετήσει, να αφοσιωθεί στα παιδιά της και τη φάρμα.

Το 1993, ελεύθερη πια, αποφάσισε να υιοθετήσει ένα μικρό μαύρο αγόρι, τον Roberto, τον οποίο λατρεύει. «Δεν νομίζω να έκανα όλα αυτά τα πράγματα στη ζωή μου, αν ήμουν παντρεμένη. Οι άντρες σου τρώνε τόσο πολύ χρόνο…», λέει.

«Η φάρμα είναι το καταφύγιό μου από την τοξικότητα που κυριαρχεί σήμερα στην Αμερική. Είναι τρομαχτική η σκέψη ότι μπορεί να ξαναβγεί νικητής ο Τραμπ στις εκλογές. Πάντα ρωτούσα τους γονείς μου, πώς ήταν δυνατό η Ιταλία να είχε γίνει φασιστική χώρα και η Γερμανία ναζιστική; Δεν θέλω να πω ότι ο Τραμπ είναι φασίστας ή ναζί αλλά είναι απολυταρχικός – και αυτό είναι μία απειλή στη δημοκρατία».

Με τον ίδιο τρόπο την αφορά και το κίνημα Black Lives Matter αφού και ο γιός της είναι μαύρος. «Από τότε που ήταν μικρός τον δασκάλευα, αν σε σταματήσει κάποιος αστυνομικός να του απαντήσεις ήρεμα, χωρίς να βάλεις τα χέρια σου στις τσέπες σου και να τον κοιτάς κατάματα. Αν έχεις πρόβλημα, ζήτα να τηλεφωνήσεις στον θείο σου -ο άντρας της αδελφής μου είναι δικηγόρος».

Από τη Νέα Υόρκη στη φάρμα

Η Isabella συνεργάζεται με κάποιους σεφ και τους τροφοδοτεί με προϊόντα γιατί η φάρμα της έχει καλής ποιότητας χώμα. Κυρίως παράγει λαχανικά, αυγά και μέλι και από ζώα έχει γαλοπούλες και πρόβατα. Η ζωή της Νέας Υόρκης είναι γεμάτη πειρασμούς, όπως λέει. Έχεις τόσα πράγματα να κάνεις όλη την ώρα, πάντα έχεις κάποια πρεμιέρα να πας, πάντα έχεις να πας για δείπνο «με αυτόν τον καταπληκτικό άνθρωπο», με όλα αυτά δεν μπορείς να συγκεντρωθείς. «Αντίθετα, στην εξοχή, μπόρεσα να διαβάσω, να μελετήσω, να γράψω – αυτό ήθελα να κάνω. Η Νέα Υόρκη έχει γίνει πολύ χαοτική, δεν ξέρω αν φαίνεται έτσι λόγω του ότι μεγαλώνω ή όντως η πόλη έχει χειροτερέψει, μάλλον είναι ένας συνδυασμός των δύο. Έχει γίνει πολύ δύσκολο να ζεις εκεί. Δεν με πειράζει καθόλου να πηγαίνω μία ή δύο φορές την εβδομάδα, να βλέπω παραστάσεις, να βλέπω τους φίλους μου. Κυρίως πηγαίνω στην πόλη για να δω θέατρο. Αλλά το να ζεις εκεί, να βγαίνεις για ψώνια στο μπακάλη ή για να πας στο ταχυδρομείο, έχει γίνει πολύ δύσκολο».
Στην ερώτηση αν είναι vegetarian, απαντάει γελώντας «Όχι, δεν είμαι. Πρέπει να ομολογήσω ότι μου είναι δύσκολο να τρώω τα δικά μου ζώα, οπότε τρώω κοτόπουλα που αγοράζω από το σούπερ μάρκετ. Τα δικά μου κοτόπουλα τα εκτρέφω για τα αυγά τους, όχι για το κρέας τους».

Όσο για το σεξ, «αυτό είναι ευχάριστο» απαντάει. «Κάνει τους ανθρώπους να γελούν».

Η Isabella Rossellini στην παράσταση Link link ©Courtesy of Megaron Mousikis
Η Isabella Rossellini στην παράσταση Link link ©Courtesy of Megaron Mousikis

Τι μάθαμε από την Isabella για την ερωτική ζωή των ζώων

  • Η θηλυκή ακρίδα, κατά τη διάρκεια του σεξ, αρχίζει να τρώει το κεφάλι του αρσενικού. Είναι τόσο μεγάλη η προσπάθειά του για την εισχώρηση ώστε όλα τα νεύρα να συγκεντρώνονται σε ένα σημείο και το κεφάλι να μένει αδρανές.
  • Οι κότες εξαπολύουν σπέρμα όταν δεν θέλουν να ζευγαρώσουν με τον κόκορα.
  • Τα τόσο χαρούμενα δελφίνια προσπαθούν συνέχεια να εισχωρήσουν σε κάθε στόμιο που υπάρχει διαθέσιμο.
  • Ένα μικρό πουλάκι, ο θαμνοψάλτης, είναι πολυερωτικό και ζευγαρώνει με πολλά αρσενικά για οικονομία δυνάμεων και χρόνου.
  • Υπάρχουν αρσενικά φίδια που διαθέτουν δύο πέη. Το δεύτερο χρησιμοποιείται για να παράγει μία ζελατινώδη ουσία η οποία χρησιμεύει στην είσοδο του επόμενου ερωτικού συντρόφου.
  • Ο σολομός του Ειρηνικού γεννά τα αυγά του λίγο πριν πεθάνει.
  • Τα σκουλήκια και οι πεταλίδες είναι ερμαφρόδιτα και αυτόνομα.
  • Οι θηλυκοί χιμπατζήδες κάνουν σεξ με όσο το δυνατό περισσότερα αρσενικά για να προστατεύσουν τα μωρά τους από βρεφοκτονία.
  • Οι κηφήνες αιμορραγούν μέχρι θανάτου, μετά από ρήξη του πέους τους ενώ ζευγαρώνουν με μια βασίλισσα.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice