V for Vote: οι influencers ψηφίζουν στις ΗΠΑ

Ολοκληρώνεται ο εκλογικός μαραθώνιος των ΗΠΑ, fashionistas και brands ρίχνουν τη δική τους ψήφο

Αμερικανικές προεδρικές εκλογές: brands, influencers, celebrities ψηφίζουν και παροτρύνουν μέσω Instagram τον κόσμο να ψηφίσει επίσης.

Ας το παραδεχτούμε: έχουμε δει εκατοντάδες αμερικανικές τηλεοπτικές σειρές, από το House of Cards στο Veep κι από το Homeland στο πρόσφατο The Politician κι ακόμη δεν έχουμε χαμπάρι πώς παίζεται το παιχνίδι. Τι είναι ο εκλέκτορας, τι είναι ο γερουσιαστής, ποια εκλογική δύναμη κρύβει η Γιούτα, η Πενσιλβάνια και η Φλόριντα. Γνωρίζουμε με σιγουριά ότι οι εφετινές είναι εξαιρετικά κρίσιμες. Φαίνεται ότι το αντιλαμβάνεται και το σταρ σίστεμ, τα megabrands του πλανήτη τούτου και οι influencers. Κάλλιο αργά παρά ποτέ.

H Ariana Grande αναρτά τις ημερομηνίες για early vote ανά Πολιτεία (α, ναι, στις Η.Π.Α μπορείς να ψηφίσεις μέρες πριν), η Katy Perry έριξε μια ψήφο και της άρεσε, η Τaylor Swift στο εξώφυλλο του περιοδικού V, ζητά από τους αναγνώστες να ψηφίσουν. Η Cindy Crawford με hoodie του brand Mother στο οποίο αναγράφεται «I am a voter», η Blake Lively ποστάρει φωτό αλά μπρατσέτα με τον σύζυγο Ryan Reynolds, ο οποίος ψήφισε πρώτη φορά ενώ η Karlie Kloss, φορώντας μάσκα Biden δείχνει την επιστολική της ψήφο πριν πάρει το δρόμο της κάλπης. Η Rosario Dawson, μέσα από μια σειρά posts και με χορηγία μιας βότκας προσπαθεί να πείσει τη νεολαία, τους Gen Z, να σηκωθούν και να ψηφίσουν.

Γιατί αυτές οι εκλογές έχουν τόση μεγάλη σημασία; Γιατί στις προηγούμενες εκλογές η αποχή ήταν τεράστια, μεγαλύτερη από 55% στο εκλογικό σώμα. Με άλλα λόγια, οι λίγοι αποφασίζουν για τους πολλούς. Η Crystal Carson, υπεύθυνη επικοινωνίας του μη κερδοσκοπικού οργανισμού When We All Vote (με μέλη του συμβουλίου τη Michelle Obama, τον Tom Hanks και την Kerry Washington) θεωρεί ότι πρέπει να βρουν τους ψηφοφόρους εκεί που συχνάζουν. Αν είναι το TikTok, το Instagram ή το YouTube, εκεί θα τους βρουν για να τους πείσουν να ψηφίσουν. Επειδή πολλοί, όπως η Selena Gomez δεν ψήφισε. Επειδή οι Gen Z δεν είχε δικαίωμα ψήφου και τώρα είναι η πρώτη τους φορά. Μάλιστα, ο ηθικός χάρτης των gen z, της γενιάς των 23 εκατομμυρίων ψηφοφόρων, σταθμίζει τα πράγματα αλλιώς.

«Παλιότερα τα fashion brands απέφευγαν με κάθε τρόπο να πάρουν πολιτική θέση. Τώρα πια, τρέμουν μήπως κατηγορηθούν ότι εφησυχάζουν», αναφέρει στη Vogue Business ο σύμβουλος Robert Burke. Η νέα γενιά συνδέεται με τα brands που έχουν κοινωνικό πρόσημο, που παίρνουν θέση, που σέβονται τον άνθρωπο, την ισότητα των φύλων και των φυλών, τα δικαιώματα των LGBTQ, που δρουν ενάντια στην κλιματική, που έχουν ηθικές αξίες. «Φοβούνται το κράξιμο από το Diet Prada αν δεν πάρουν θέση», συνεχίζει.

Η Gap, συνεργάστηκε με νεαρούς ακτιβιστές για να προάγουν το μήνυμα «for youth, led by youth» ενώ το Nordstrom έτρεξε μέσα στον Σεπτέμβριο την καμπάνια «Make Your Voice Heard». Η εταιρεία Ralph Lauren αποφάσισε να είναι πληρωμένη αργία η ημέρα που θα ψηφίσουν οι υπάλληλοί της ενώ το active wear brand Patagonia μέσα από το website και τα social media της ζητά από τους καταναλωτές της να ψηφίσουν. Η Nike, η L’ Oreal, o Michael Kors, ο Prabal Gurung, εκατοντάδες εταιρείες στις ΗΠΑ ζητούν από το κοινό να ψηφίσει. Και όταν πλησιάζει το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου δολαρίων: «ποιον να ψηφίσω;», άλλα brands υποστηρίζουν εξώφθαλμα τον Biden άλλα απλώς υπογραμμίζουν την ανάγκη της ψήφου, της δημοκρατικής εκπροσώπησης, της εξάσκησης του δικαιώματος και του προνομίου να μπορείς να ψηφίζεις.