Οι πρωταγωνίστριες της σειράς Sex and the city
Getty Images/ Ideal Image/ Ray Tamarra

Sex and the city: Η ιστορία συνεχίζεται

Όλα άλλαξαν με αυτό το σίριαλ: ακούστηκαν δυνατά τα θέλω μιας γυναίκας, το δικαίωμά της στον έρωτα, στη φιλία, στον οργασμό, στην απιστία
  • A-
  • A+
H θρυλική σειρά Sex and the City επιστρέφει μέσα στο 2021 χωρίς την Samantha. Το τρέιλερ στο Ιnstagram της Sarah Jessica Parker που έγινε viral.

Το 1998 όλοι καπνίζαμε. Παντού. Στο σινεμά, στα εστιατόρια, στα αεροπλάνα – μετρό δεν υπήρχε. Πιθανότατα η ομάδα που διαχειριζόταν την καμπάνια του τότε ολοκαίνουριου «Sex and the City» να κάπνιζε πακέτα ολόκληρα για να καταστρώσει το σχέδιο δημοσιότητας. Αφίσες, αποκλειστικότητες, συνεντεύξεις, junkets και παρασκήνια σε glossy περιοδικά. Σήμερα, γυρίζοντας ένα generic τρέιλερ και ρίχοντάς το στο Instagram της πρωταγωνίστριας Sarah Jessica Parker, εγένετο viral. Η συνέχεια του «Sex and the City» έρχεται στη συνδρομητική streaming πλατφόρμα της Warner, ΗΒΟ Max, που μαζί με τον νέο κύκλο του «Gossip Girl», του «True Blood» και των «Friends», φιλοδοξεί να ανέβει στο πάνθεον των επιδραστικών παραγωγών. 

Η πρωταγωνίστρια Carrie κάπνιζε στον δρόμο ή άνοιγε το παράθυρο στο μικρό διαμέρισμα που ζούσε. Σταμάτησε να καπνίζει, κάπνιζε για λίγο στα κρυφά, μέχρι που το έκοψε. Στον τελευταίο κύκλο είδε μια φίλης της να σκοτώνεται πέφτοντας από το παράθυρο του διαμερίσματος της διευθύντριας της Vogue σε ουρανοξύστη, το οποίο άνοιξε για να καπνίσει. Το γκλίτερ θάμπωσε, η ζωή δεν ήταν μόνο πάρτι. Ήταν πια 2004, πολύ μακριά από την κατάρρευση της Leeman Brothers αλλά η πτώση των Δίδυμων Πύργων είχε κάνει την πόλη πιο σκοτεινή.

Σύγυζοι, μητέρες, ερωμένες και γυναίκες

Το μόνο που γνωρίζουμε για τον νέο κύκλο είναι ότι η Samantha, η γυναίκα-σύμβολο της πρώτης εποχής δεν θα συμμετέχει, το είχε διαμηνύσει σε κάθε τόνο σε κάθε συνέντευξη τα τελευταία χρόνια. Στο Τwitter ήδη απαιτούν από την παραγωγή να μην ξεπαστρέψουν τον ρόλο της. «Την αγαπήσαμε πολύ», απάντησε στο Instagram η SJP σε κάποια follower που έγραψε ότι θα της λείψει η Samantha. «Δεν είπα ποτέ ότι δεν μου άρεσε, δεν θα μπορούσα ποτέ να το πω. Η Samantha δεν θα είναι μέρος της ιστορίας αλλά θα είναι πάντα κομμάτι μας, όπου κι αν είμαστε, ό,τι κι αν κάνουμε», έγραψε σε κάποια άλλη follower της, απαντώντας σε 100άδες από τα χιλιάδες σχόλια του post με το τρέιλερ.

Έτσι, μένει να δούμε τις ιστορίες που αφορούν τις ζωές της Sarah Jessica Parker, της Cynthia Nixon και της Kristin Davis, δηλαδή της Carrie Bradshaw, της Miranda Hobbes και της Charlotte York σε δέκα ημίωρα επεισόδια. Μετά το τέλος των τηλεοπτικών επεισοδίων, παρακολουθήσαμε στις ταινίες την Carrie να παντρεύεται τον Mr. Big, τη Miranda να μένει με τον Steve και το παιδί τους και τη Charlotte να ζει με τον Harry και τα δυο τους παιδιά, Lilly και Rose. 

Όλα άλλαξαν με αυτό το σίριαλ: ακούστηκαν δυνατά τα θέλω μιας γυναίκας, το δικαίωμά της στον έρωτα, στη φιλία, στον οργασμό, στην απιστία, στην αμφιβολία. Το στιλ των πρωταγωνιστριών ξεπέρασε κάθε δεδομένο, με την πρωτοποριακή δουλειά της Patricia Field. Άλλαξε όμως και την αγορά: η μόδα έγινε ακόμη περισσότερο της μόδας, το dressing up και τα mix and match απελευθέρωσαν το στιλ των γυναικών σε όλον τον κόσμο και άνοιξαν ντουλάπες για να γίνει το vintage δομικό κομμάτι της γκαρνταρόμπας, τα γεύματα κοριτσιών και τα cocktails με φίλες έγιναν καθημερινότητα. Άλλαξε τον κώδικα επικοινωνίας των γυναικών: ανεξάρτητες, σίγουρες γυναίκες που αρθρώνουν λόγο και ανάστημα στις ανδρικές δουλειές, στην ανδρική πίεση, στην ανδροκρατούμενη κοινωνία που επιβράβευε τον άνδρα και κοιτούσε πάντα δύσπιστα τη γυναίκα. Κατάφερε να συνδυάσει την αλητεία με το Upper East Side, τη γυαλάδα με τη βρωμιά μιας μητρόπολης που αναπνέει και γίνεται χωνευτήρι τάσεων, πολιτισμών και φιλοδοξιών, τα Manolo Blahnik με τζιν. 

Το «Sex and the City» σε όλο τον κόσμο

Το σίριαλ ολοκληρώθηκε το 2004, η Ελλάδα ζούσε μια ανέφελη εποχής ευμάρειας και αίσθησης ότι όλα είναι πιθανά. Προβαλλόταν τότε στο Alter. Η Μία Κόλλια, lifestyle δημοσιογράφος της καλής εποχής των περιοδικών, θυμάται: «Η σειρά αυτή ήταν η ζωή μου. Δεν μπορώ καν να ορίσω αν προηγήθηκε ή προηγηθήκαμε. Πάντως με τη Σόφη και τη Λιάνα –και κάποιες ακόμη που μπαινόβγαιναν– τα κάναμε ήδη όλα αυτά προτού τα δούμε στην οθόνη. Νομίζω πως περισσότερο τους άνδρες βοήθησε να χωνέψουν τις γυναικείες παρέες.

Μετά το Rock ’n Roll ήρθε το Guru. Δίπλα στην Πάρο και τη Μύκονο, προστέθηκαν η Μήλος, η Σέριφος, η Σίφνος (πάντα Κυκλάδες). Μαζί με το Free Shop, μπαινοβγαίναμε στο Mohnblumchen και τη Μαγεία. Τα μεσημέρια, θα τσιμπούσαμε κάτι στο Κολωνάκι – Ciao (ποτέ DaCapo), στο Καφενείο ή στο Πρυτανείο μέχρι να αρχίσουμε να κατεβαίνουμε πιο χαμηλά στο κέντρο. Προφανώς, όλα όσα έκανε η Carrie και η παρέα της –και έκανε και η δική μου η παρέα– αφορούσαν κατ’ αρχάς μια ομάδα γυναικών που είχε τη μεγάλη τύχη να έχει μεγαλώσει σε συγκεκριμένο περιβάλλον, με συγκεκριμένες προσλαμβάνουσες και να έχει ταξιδέψει πολύ. Ήμασταν εκείνη η παρέα της κάπως χειραφέτησης, με την ευρύτερη έννοια του όρου. Ας πούμε, όλα τα γκομενικά θέματα ήταν στο τραπέζι, χωρίς ντροπές και επιφυλάξεις, χωρίς ταμπού. Ακόμη και αν υπήρχαν, η Samantha τα πέταξε όλα σαν μυρμηγκάκια στον ώμο. Έτσι, είχα υλικό για να γράφω στην καθημερινή μου στήλη στην εφημερίδα και τα περιοδικά. Πραγματικά ζούσαμε και έπειτα γράφαμε. 

Η Αθήνα των 90s και των αρχών των 00s τα είχε όλα ανοιχτά και σε υπερπροσφορά. Η δική μου παρέα ήταν πάντα πιο κυριλέ από άλλες που είχα δίπλα μου στα περιοδικά, όπως της Μαργαρίτας Μιχελάκου, για παράδειγμα, που είχε άποψη και για την πιο underground σκηνή της πόλης, τα οποία και κατέγραφε στη στήλη της στην Athens Voice. Έχω ακούσει και διαβάσει τόσα κατά του Sex&TheCity, για τη βιτρίνα του πράγματος και τα κλισέ. Και πολλά ισχύουν. Όμως καμία σημασία δεν έχουν μπροστά στα όσα έδωσε σαν εικόνα στη μόδα και σαν ουσία στα τόσα κοινωνικά θέματα που δεν τολμούσε κανείς να θίξει σε ένα τόσο μαζικό μέσο όπως η τηλεόραση: υιοθεσία, εκτρώσεις, ομοφυλοφιλία, παρτούζες, αυνανισμός – όλα όσα πολλές οικογένειες έκρυβαν και κρύβουν, οι τέσσερις φίλες τα μοιράστηκαν μεταξύ τους και με εμάς. Χωρίς διδακτισμό, αλλά και πάλι επειδή ταυτίστηκα πολύ, μπορεί να το έβλεπα αλλιώς». Ούτε η Μία καπνίζει πια. 

Η τηλεόραση της νέας εποχής 

Το 2018, μέσα στη θελκτική ραστώνη του Αυγούστου, κυκλοφόρησε το πρώτο καλογυρισμένο τρέιλερ του νέου κύκλου του «Λόγω Τιμής» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, γεγονός που κατέκλυσε το ίντερνετ και δημιούργησε αδιανόητη αδημονία για τα νέα επεισόδια. Όταν προβλήθηκε στον ΣΚΑΙ, τα νούμερα τηλεθέασης ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών, όμως στα social media η απήχηση ήταν τεράστια. Το νέο κοινό παρακολουθεί από το tablet ενώ τουιτάρει, on demand, ετεροχρονισμένα, από torrent ή από το ΥouTube. Ο τρόπος θέασης έχει αλλάξει για τα καλά.

Δεν γνωρίζω πότε θα ξεκινήσει το «Sex and the City», τα γυρίσματα δεν γίνεται να περάσουν απαρατήρητα (όλοι πια είμαστε ρεπόρτερ μ’ ένα smartphone). Μια πανδημία, έναν επικίνδυνο Trump, ένα κίνημα MeToo και Black lives matters, για να κάνω σούμα της τελευταίας μόνο χρονιάς, θα περιμένουμε να δούμε πώς θα βρει τις ηρωίδες η νέα εποχή. Πειράματα όπως το «Beverly Hills», το «Melrose Place» ή η «Δυναστεία» που χρησιμοποίησαν τα τεράστια αυτά brand names της pop κουλτούρας αλλά με άλλους πρωταγωνιστές, χάθηκαν. Φοβάμαι ότι 10 ημίωρα επεισόδια, δηλαδή 300 λεπτά «Sex and the City», θα χαθούν απλώς στη θάλασσα του ατέλειωτου content από Netflix, Apple, Hulu, Prime – ελπίζω όχι και του politicaly correct. 

ΙNFO: Ο τίτλος της σειράς θα είναι «And Just Like That…» και προς το παρόν έχουν προγραμματιστεί να γυριστούν 10 ημίωρα επεισόδια προς το τέλος της άνοιξης στη Νέα Υόρκη

 

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

O Rege-Jean Page ως Δούκας του Χέιστιγκς στην τηλεοπτική σειρά του Netflix «Bridgerton»
Rege-Jean Page: Πριν το Bridgerton ήταν κομπάρσος στο Χάρι Πότερ
Η κόρη του Ντέιβιντ Μπόουι θυμάται τον πατέρα της
Η κόρη του Ντέιβιντ Μπόουι θυμάται τον πατέρα της
Back to top