Ποιος χρειάζεται παντελόνια;
Ελένη Μενεγάκη, πάλι και πάντα
Επιστρέφει μετά από σύντομη απουσία. Λαμπερότερη από κάθε άλλη φορά
Η Μανίνα Ζουμπουλάκη σχολιάζει την επιστροφή της Ελένης Μενεγάκη στην ελληνική τηλεόραση.
Αρχίζω με ΔΕΝ: Δεν είναι φίλη μου, δεν κάνουμε παρέα, δεν είμαι στο επιτελείο των οπαδών της, δεν πήγα στην συνέντευξη Τύπου που έδωσε νομίζω στο Χαϊδάρι με πολλή επιτυχία – δεν πήγα επειδή δεν είμαι τηλεοπτική συντάκτρια και δεν πάω έτσι κι αλλιώς σε μέρη με πολύ κόσμο-, τέλος, δεν βλέπω τηλεόραση. Βλέπω ταινίες δηλαδή και τίποτε ντοκιμαντέρ, και τα πάντα σε ύπνωση όταν είμαι άρρωστη, όπως όλος ο κόσμος. Επι βασιλείας των βιντεοκλάμπ νοίκιαζα πέντε-πέντε τις κασέτες και έβλεπα με μανία (ταινίες) αλλά πάνε αυτά, τώρα βολεύομαι όπως όλος ο κόσμος με ό,τι έχουν οι πλατφόρμες και μάλιστα χωρίς παράπονο…
Άρα, με τόσα πολλά ΔΕΝ, γιατί χάρηκα που ξαναβγαίνει στις μικρές οθόνες η Μενεγάκη; Η οποία με κάλεσε μια φορά στην εκπομπή της – για την ακρίβεια, η Κάλλια Καστάνη με κάλεσε, σούπερ δημοσιογράφος και συνεργάτης της Ελένης, μάλιστα η Κάλλια είχε στήσει ένα βιντεάκι με έργα και ημέρες (μου) πάρα πολύ κολακευτικό, και η Ελένη μετά έκανε τις σωστές ερωτήσεις, και γενικά είχα περάσει ωραία. Ήταν ένα φιλικό, κόζυ πλατό, όχι χαλαρό γιατί ποτέ τα τηλεοπτικά πλατό δεν είναι χαλαρά, έχουν ένα πρόγραμμα οι άνθρωποι, έχουν καλεσμένους, ακροατές να σκεφτούν, και σπόνσορες, έχουν θεματολογία που αλλάζει από μέρα σε μέρα, έχουν στανταράκια που πρέπει να αναφερθούν, και δεν ξέρω τι άλλο μιας και όπως είπα, δεν βλέπω τηλεόραση.
Η Μενεγάκη βέβαια είναι τόσα χρόνια στην ελληνική τηλεόραση που όσο και αν δεν την βλέπεις τη ρημάδα την τηλεόραση, δεν μπορεί, όλο και κάπου θα την έχεις πετύχει. Την πέτυχα πρώτη φορά να παρουσιάζει κάτι μαζί με τον Γιώργο Πολυχρονίου πολλά χρόνια πριν, ρώτησα «Ποια είναι αυτή η λαμπερή κοπέλα;» επειδή έλαμπε πραγματικά, σκόνη τον έκανε τον Τζι-Πόλυ, και προς τιμήν του που δεν προσπαθούσε καν να την καπελώσει τότε. Γέννησα το ’94 και στην άδεια λοχείας θήλαζα με μάτι θολό από την αϋπνία μπροστά στην ανοιχτή τηλεόραση, πότε χαζεύοντας, πότε ροχαλίζοντας – έτσι είσαι στο πρώτο παιδί, πριν ρυθμίσεις τον ύπνο σου πάνω στο δικό του… Ήταν στο Μέγκα τότε η Μενεγάκη, και αμέσως μετά στον Αντένα, το ΄95, που ακόμα δεν κοιμότανε σαν άνθρωπος ο μπέμπης, ακόμα με πετύχαινε η Μενεγάκη στον καναπέ με τρεις ώρες ύπνο. Περίμενα να την τσεκάρω δέκα λεπτά πριν φύγω για δουλειά, ή πριν κοιμηθώ, ανάλογα. Στο άσχετο, επειδή είμαι καταθλιπτικός άνθρωπος και είχε μια εξωστρέφεια που μου έφτιαχνε τη μέρα. Μερικές φορές την είχε την εξωστρέφεια, όχι πάντα: μερικές, άλλες φορές, μου φαινότανε ότι έβγαζε δουλίτσα χωρίς εξωστρέφεια, χωρίς πολλή διάθεση… και αυτό είναι που την κάνει τόσο δημοφιλή τελικά. Ή αυτό μου γυάλισε και μου γυαλίζει πάντα στην συγκεκριμένη παρουσιάστρια: δεν προσπαθεί να δείξει κάτι διαφορετικό από αυτό που αισθάνεται, και τις λίγες φορές που προσπαθεί, το κάνει με επαγγελματισμό, χωρίς φιγουρασιόν, με ένα είδος αυτοσυγκράτησης, ακόμα και σεμνότητας, που δεν συνηθίζεται στην τηλεόραση.
Ήταν στον Αντένα λοιπόν από το 1995 ως το 2005, μια δεκαετία που κύλησε λες και δεν υπήρξε ποτέ, κι έπειτα στον Άλφα από το 2005 ως το 2020, πολλά χρόνια, το ίδιο νερουλά και γρήγορα. Σίγουρα πέρασε από σαράντα κύματα η Ελενίτσα όλα αυτά τα χρόνια, γάμοι, μωρά, παιδιά, χωρισμοί, διαζύγια, συγκρούσεις, ζόρια – λέμε τώρα, δεν τα ξέρω κι από μέσα, ό,τι παίρνει το μάτι μου στα εξώφυλλα των περιπτέρων, στα μπλογκ, στα σάιτ, στα ένθετα των εφημερίδων. Όλες οι γυναίκες περνάμε από σαράντα κύματα μεγαλώνοντας, πόσο μάλλον αυτές που μεγαλώνουν σε κοινή θέα, στις οθόνες των τηλεοράσεων.
Η Μενεγάκη έκανε τη διαδρομή της με τα σαράντα κύματα σε τηλεοπτική βιτρίνα, χωρίς να γίνει ποτέ ρόμπα, και επιπλέον χωρίς να αποκαλύψει κανένα της μυστικό – όλα όσα αποκαλύπτει είναι ντεγκραντέ, μετρημένα, και από επιλογή της. Είναι η πρώτη και καλύτερη influencer, ακόμα και τώρα, που έχουνε γίνει πέντε-τον-παρά οι influencers, οι tik-tokers, όλοι αυτοί που δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς κάνουν (επειδή είμαι από άλλη γενιά κι επειδή βαριέμαι λίγο). Η τηλεοπτική πιάτσα ξέρει ότι αν η Ελένη φορέσει ένα βρακί στο κεφάλι, θα γίνει μόδα το βρακί στο κεφάλι. Αν αρχίσει να κολλάει μπρίκια, θα ξαναβγούν τα μπρίκια στη μόδα, και το κόλλημά τους. Αναρωτιέμαι όταν βγει όπου να 'ναι στο Μέγκα, τι θα πει, κατά πόσο θα πει κάτι για τα εμβόλια, που μας καίνε αυτή την περίοδο ως θέμα.
Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο το ότι η Ελένη Μενεγάκη ως τηλεοπτική παρουσία συνόδευσε πολλά χρόνια της ζωής μου, και κυρίως της ζωής μου ως μαμά. Δεν ξέρω αν παίζει ρόλο το ότι είναι πολύ καλή στη δουλειά της, τελικά, και λαμπερή, και ανεβαστική, και γεμάτη ζωντάνια. Δεν ξέρω αν όλα αυτά μαζί παίζουν ρόλο στο ότι της βγάζω το καπέλο, εγώ μαζί με ένα μεγάαααααλο κομμάτι κοινού… πάντως της το βγάζω. Μαζί με το μεγάααααλο κομμάτι του κοινού. Ακόμα κι αν το καπέλο είναι βρακί, και η Ελένη το λανσάρει να φοριέται από δω και μπρος στο κεφάλι.