Τι έχω μάθει μέχρι τώρα από τη φετινή μόδα

Τα trends μίας τρελής χρονιάς

Ιδέες, τάσεις, αξεσουάρ, καλλυντικά που γνώρισαν επιτυχία στα social media μέσα στο 2021.

Κάποτε οι μόδες περίμεναν τις επιδείξεις των σχεδιαστών δύο φορές το χρόνο, για να διαμορφωθούν και να φανούν οι τάσεις. Μετά, τη δουλειά την ανέλαβαν τα περιοδικά. Με editorial μόδας, μία στρατιά από στιλίστες, φωτογράφους, μοντέλα, art directors και βοηθούς πιστολάκι, κατέγραφαν και δημιουργούσαν τάσεις με αποκορύφωμα το “τεύχος Σεπτεμβρίου” της Vogue που, υποτίθεται ότι, ήταν η Βίβλος της χρονιάς (μπορεί να είναι και ακόμα) και σφάζονταν οι designers για να συμπεριληφθούν στις σελίδες της... Αλλά σήμερα πια, σίγουρα δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς έναν ολόκληρο χρόνο για να καταλάβει τι είναι αυτό που παίζει “τώρα”. Οι ταχύτητες άλλαξαν, ακόμα και οι παραγωγές των fashionistas στο Youtube που υπήρξαν η “γρήγορη μόδα” ξεπεράστηκαν από την “ακαριαία μόδα” του TikTok και του Instagram.

Οι τάσεις πλέον δεν χρειάζονται καν ανάλυση και στήσιμο παραγωγής, απλά συμβαίνουν μπροστά σε μία κάμερα smartphone και ανεβαίνουν την ίδια στιγμή που συμβαίνουν, έχοντας δε και την άμεση αντίδραση του κοινού, το ναι ή το όχι τους. Με αυτό τον τρόπο βέβαια, οποιαδήποτε τεχνική λεπτομέρεια και “ποιοτική ανάλυση” ενός ρούχου, ενός αξεσουάρ ή ακόμα και ενός ρεύματος, εκμηδενίζεται. Τα trends μετριούνται πια ανάλογα με τα likes ενώ το κοινό της παγκόσμιας κυκλοφορίας της μόδας γίνεται ολοένα και πιο μικρό ηλικιακά. Υπάρχει η high fashion μόδα, υπάρχει η casual μόδα της καθημερινότητας και υπάρχει και η teenager μόδα των εφαρμογών, που φαίνεται να το διασκεδάζει περισσότερο από όλες.

Μέσα σε αυτό το παιχνίδι των ταχυτήτων, ξεχωρίσαμε μερικά πράγματα, ρούχα, τάσεις και διαθέσεις που φαίνεται να ξεχώρισαν μέσα στη χρονιά που τελειώνει – ή, τουλάχιστον, έτσι μας φάνηκε εμάς:

Glossy lips
© Photo by Nojan Namdar on Unsplash

Χείλια που γυαλίζουν. Κάποτε στο Youtube στριμώχνονταν οι “καθηγήτριες”, ποιά θα δώσει τις τέλειες οδηγίες για τα πιο ματ χείλη ενώ η Kylie Jenner μετρούσε τα δολάρια να μπαίνουν στον λογαριασμό της. Ξαφνικά όμως φέτος έλαμψαν τα glossy χείλια, ίσως γιατί γράφουν καλύτερα στην κάμερα ή ίσως γιατί τα πειραγμένα χείλη χρειάζονται κάτι για να τα κρατάει υγρά και πελώρια.

 

 

Σκούρο περίγραμμα χειλιών. Το περίγραμμα επέστρεψε και μάλιστα όσο πιο δραματικό τόσο το καλύτερο. Παχιά, σκούρα, τεράστια γραμμή που όχι απλώς τονίζει τα χείλη αλλά τα κάνει και τρισδιάστατα, σαν να είναι έτοιμα να σηκωθούν και να φύγουν.

Blush
© Photo by Kamaji Ogino from Pexels

Έντονο blush. Το βαρύ, σκούρο blush με το μεγάλο βουρτσάκι μοιάζει να επανέρχεται κάθε 20 χρόνια. Έγινε τεράστια μόδα στα ‘80ς, επέστρεψε στα ‘00ς και τώρα που ξαναγυρίσαμε στα ‘80ς ήρθαν και τα έντονα ζυγωματικά με τέλειες, σκληρές ευθείες. Ίσως επειδή οι drag queens και το μακιγιάζ τους είναι ό,τι πιο hot φέτος.

Coloured eye shadows
© Photo by Юлиана Маринина from Pexels

Eyeliner και σκιές στα χρώματα του ουράνιου τόξου. Μία έκρηξη χρωμάτων που, ενώ μέχρι τώρα, συνέβαινε κυρίως στις πασαρέλες, τώρα φαίνεται κυριολεκτικά να έχει περάσει στην καθημερινότητα και στο δρόμο. Κάθε είδους χρώμα -κυρίως τα παστέλ και τα φλούο χρώματα παιδικής τούρτας- για τα μάτια, που δίνουν θεατρικότητα, παιχνίδι και ύφος fairy. Σε αυτά προσθέστε και τις χρωματιστές βλεφαρίδες που κάνουν τα μάτια σαν πεταλούδες σε ψυχεδελικό κήπο.

Euphoria look
© Photo by Dazzle Jam from Pexels

Το look “Ευφορία”. Οι σειρές που αποκτούν τεράστια τηλεθέαση στις πλατφόρμες είναι εκείνες οι νεανικές που βάζουν στις σωστές αναλογίες ρομαντισμό με νεανικό στρες, ψυχολογικά προβλήματα με ψυχεδελικά ναρκωτικά και σεξ με ουτοπικά όνειρα. Η ευδαιμονία/ευφορία είναι όχι μόνο μία σέξι, μοντέρνα κατάσταση μυαλού αλλά και ένα ύφος που ταιριάζει απόλυτα με την πολυχρωμία των φετινών look. Γκλίτερ βλεφαρίδες και χείλια, έντονες σκιές, γυαλιστερό πρόσωπο.

Bleached eyebrows
© Photo by KoolShooters from Pexels

Λεύκανση φρυδιών. Κάποτε η Madonna ξύρισε τα φρύδια της (είχε όμορφα, έντονα, εκφραστικά φρύδια) γιατί ήθελε να μοιάζει με την Μάρλεν Ντίτριχ και έκανε μόδα τα αόρατα ή λεπτά φρύδια. Εδώ και χρόνια όμως, τα φρύδια παραμένουν φυσικά και μεγάλα, μάλιστα με τονισμένες με βουρτσάκι τις τρίχες (βλέπε Lily Collins). Και επειδή πάντα τα φρύδια είναι χρήσιμα, τα διατηρούμε ως έχουν. Απλώς φέτος έγινε μεγάλο trend η λεύκανσή τους που, σε συνδυασμό με τις πολύχρωμες σκιές και eyeliner τονίζουν ακόμα περισσότερο την εξωγήινη ομορφιά σε όσες έχουν έρθει από άλλο πλανήτη.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Morgan 🔔 Bell (@sk8rbell1)

 

Μαλλιά κεφτεδάκια του διαστήματος. Ιδέα που, για τις μεγαλύτερες, παραπέμπει στην Χάιντι, αλλά για τις μικρότερες σε διαστημικά anime και γενικότερα, κοριτσίστικο look. Τα κεφτεδάκια δεξιά και αριστερά στο κεφάλι ψηλά ή πιο χοντρουλά χαμηλά δεξιά κι αριστερά στον σβέρκο, φοριούνται κατά προτίμηση με μερικά τσουλούφια να περισσεύουν. Μεγάλη επιτυχία γνώρισε το look αυτό από τότε που το έκανε η Chiara Ferragni.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by DAVIDA (@davida.athens)

 

Η στέκα. Δοξασμένο αξεσουάρ που σε βοηθάει να κρατάς τα μαλλιά τραβηγμένα πίσω όταν δουλεύεις, όταν γράφεις, όταν κάνεις φασίνα, όταν διαβάζεις, όταν βάφεσαι ή απλώς όταν έχεις νεύρα και δεν θέλεις τσουλούφια πάνω στο πρόσωπό σου. Φέτος έπαιξε και σε κάθε άλλη στιγμή της ημέρας και της νύχτας.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Philip Treacy (@philiptreacy)

 


Head gear – πράγματα να βάζεις στο κεφάλι σου. Όχι ακριβώς και μόνο καπέλα αλλά κατασκευές που μπορεί να σημαίνουν κάτι για σένα ή απλώς να νοιώθεις τόσο σπέσιαλ εκείνη τη στιγμή. Και πάλι, η βασική επίδραση είναι οι drag queens που φορούν από πολυελαίους μέχρι κοκοφοίνικες στο κεφάλι τους, αλλά τα trends στο TikTok και το Instagram δίνουν και άλλες απλούστερες ιδέες όπως τιάρες από πλαστικό, φουσκωτά φλαμίνγκο, φιλόδοξες κατασκευές α λα Philip Treacy ή για πιο Factory εμφανίσεις, σκέτο αλουμινόχαρτο.

 

 

 

 

Μακριά νύχια. Ακρυλικά και μυτερά, έφτασαν φέτος σε απίστευτα μήκη ξεπερνώντας και το μανικιούρ κάθε διάσημης μάγισσας ή τέλος πάντων μίας μέσης φαν των Καρντάσιανς (last year). Η επιτομή είναι ότι εμφανίστηκαν και μακριά νύχια για μωρά. Οι θεοί μαζί σας.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Moschino (@moschino)

 

Τσάντες – αντικείμενα. Όσο μικραίνει ή εξαφανίζεται το χρήμα που κουβαλάμε επάνω μας, άλλο τόσο μεγαλώνουν τα smartphones. Οι τσάντες που είχαν το μέγεθος τσάντας-Barbie ευτυχώς πέρασαν στην ιστορία της μόδας και τώρα ήρθαν οι τσάντες-αντικείμενα. Κυρίως από μεγάλες φίρμες που, πάντως, έχουν προσιτές τιμές για καταναλωτές, οι τσάντες είναι πια πράγματα που δεν το περίμενες να ανοίγουν για να κουβαλήσουν μία πιστωτική, ένα λιπ-γκλος και ένα κινητό όπως η περίφημη πια, τσάντα-δερμάτινο τζάκετ του Moschino. Ένα τζάκετ με τρουκς, φερμουάρ, τσέπες, γιακά, αλυσίδες και σε όλους τους χρωματικούς συνδυασμούς.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Moschino (@moschino)

 

Παντού λουλούδια. Έκρηξη στο ανθοπωλείο. Τυπωμένα, κεντημένα, απλικαρισμένα, με χάντρες, με ψηφίδες, ανάγλυφα ή όχι, από σατέν ή τούλι, πλαστικό ή λατέξ, σιλικόνη, χαρτί, ζωγραφισμένα, τα λουλούδια υπάρχουν παντού και ιδιαίτερα σε nude φόντο.

Fullface sunglasses
© Glasses by S-SNAIL-OO- στο Amazon

Full face μάσκες. Η αρχή έγινε με τις διάφανες πλαστικές μάσκες που εμφανίστηκαν στην αρχή της πανδημίας αλλά γρήγορα έγιναν αξεσουάρ των ανθρώπων στο σέρβις μαγαζιών, οπότε η κοινότητα των ψηφιακών trends έφεραν το νέο αξεσουάρ-να-έχεις, τις μάσκες που καλύπτουν όλο το πρόσωπο, από χρώμιο α λα Cobra Commander. Απόλυτα διαστημική εποχή και μάλιστα με μία ανατριχίλα γιατί στο πρόσωπο του άλλου βλέπεις το δικό σου. Παραλλαγή 1: τα full face polarized γυαλιά για τον ήλιο. Παραλλαγή 2: disco mirrorball.

Mens' skincare
© Photo by cottonbro from Pexels

Άντρες: οι νέοι φανατικοί καταναλωτές προϊόντων περιποίησης δέρματος. Δεν έχει να κάνει τόσο με τη διαφορετικότητα όσο με την απενοχοποίηση. Οι έρευνες αγοράς δείχνουν ότι τα προϊόντα αντρικής περιποίησης μέχρι το 2022 θα έχουν φτάσει στο ποσό περίπου των 166 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα νέα αγόρια φυσικά θεωρούν απόλυτα φυσικό να περιποιηθούν το δέρμα τους. Πιο δυσκίνητες είναι οι μεγαλύτερες ηλικίες αλλά και εκείνες οι εταιρείες καλλυντικών που έχουν προσηλωθεί επίμονα σε ένα γυναικείο image που, τώρα, είναι δύσκολο να του προσάψουν και ένα παραδοσιακό αντρικό προφίλ.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jadé Marie (@jadeywadey180)

 

Οι skinfluencers είναι τα νέα hot accounts. Μία ολόκληρη στρατιά από δερματολόγους, αισθητικούς και ενθουσιώδη κορίτσια και αγόρια της περιποίησης δέρματος συντηρούν αυτά τα προφίλ με την τεράστια δημοτικότητα, όπως είναι της @jadeywadey180 με 1,2 εκατομμύρια followers ή το SkinTok που έχει 11 δισεκατομμύρια επισκέψεις και -μαντέψτε, η πιο συνηθισμένη λέξη που αναζητούν οι χρήστες είναι η “ακμή” με 2,5 δισεκατομμύρια views.

 

 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice