Peter Lindbergh, Azzedine Alaïa: Αγάπη σε «μαύρο» φόντο
Oι εκδόσεις Taschen καταγράφουν τον «διάλογο» μεταξύ δυο τεράστιων καλλιτεχνών, αχώριστων φίλων και στενών συνεργατώ
«Azzedine Alaïa, Peter Lindbergh»: Οι εκδόσεις Taschen κυκλοφορούν ένα βιβλίο-σπουδή στο «μαύρο» για τη φιλία και τη συνεργασίατων δύο τεράστιων καλλιτεχνών.
Σκοτεινό, μυστήριο, σαγηνευτικό, εξωτικό, το μαύρο χρώμα έχει ξεχωριστή δύναμη. Προκαλεί τα κρυμμένα ένστικτα και πλημμυρίζει τη φαντασία με συναρπαστικές εικόνες. Ο φωτογράφος Peter Lindbergh και ο σχεδιαστής Azzedine Alaïa είχαν πάθος με το «μαύρο» και αυτό το πάθος, το οποίο υπηρέτησαν πιστά ο καθένας με την τέχνη του, ήταν ο κρίκος που τους ένωσε σε μια φιλία ζωής και μια μυθική συνεργασία που κάποτε ο Lindbergh είχε περιγράψει «σαν το χέρι με το γάντι».
Ο Lindbergh αναζητούσε στο ασπρόμαυρο φιλμ την αυθεντικότητα και την «αλήθεια» των προσώπων που φωτογράφιζε και ο Alaïa έβλεπε στα πολυτελή μαύρα υφάσματα ευφάνταστους συνειρμούς ανάμεσα στη μόδα, την αρχιτεκτονική –που επίσης θαύμαζε– και τη γλυπτική, για να σχεδιάσει ρούχα στο «αιώνιο» χρώμα που θεοποιούσαν το γυναικείο κορμί. Οι δημιουργίες του μεγάλου μόδιστρου λατρεύτηκαν από τον φακό του κορυφαίου νατουραλιστή φωτογράφου. Tο ανήσυχο και δημιουργικό πνεύμα τους, οι ορίζοντές τους που μονίμως συνέκλιναν, η κοινή εκλεπτυσμένη τους ματιά για το φυσικά ωραίο και κομψό, κληροδότησε ένα ασπρόμαυρο αριστουργηματικό κολάζ, μια εμβληματική φωτογραφική αποτύπωση των χρυσών δεκαετιών των περιοδικών μόδας, των 80s και 90s.
Σε ένα βιβλίο-σπουδή στο «μαύρο», οι εκδόσεις Taschen (www.taschen.com) καταγράφουν τον «διάλογο» μεταξύ δυο τεράστιων καλλιτεχνών, αχώριστων φίλων και στενών συνεργατών, έναν διάλογο που οι δυο τους εμπλούτιζαν διαρκώς και για χρόνια με συναρπαστικά και ενδιαφέροντα «νέα» μέχρι το τέλος της ζωής τους. Τις 240 σελίδες του βιβλίου γεμίζουν οι εντυπωσιακότερες γυναίκες που πόζαραν στον φακό του Lindbergh (Nadja Auermann, Naomi Campbell, Helene Fischer, Pia Frithiof, Jade Jagger, Milla Jovovich, Yasmin Le Bon, Madonna, Kristen McMenamy, Tatjana Patitz, Tina Turner, Marie-Sophie Wilson, Lindsey Wixson κ.α.), φορώντας τις ανεπανάληπτες δημιουργίες του Alaia, αλλά και φωτογραφίες από τα back stage μεγάλων επιδείξεων, στιγμές με φίλους από τις κοινές, διάσημες, παρέες τους, στιγμές από τη φιλική «εκτός δουλειάς» σχέση τους.
Ο Alaïa ήταν γνωστός για τη ζεστή φιλοξενία και τη γενναιοδωρία του ως οικοδεσπότης. Γύρω από το τραπέζι της κουζίνας στο σπίτι του, στη rue de la Verrerie, στο κτίριο που στεγάζει σήμερα το ομώνυμο ίδρυμα, κάθισαν διάσημοι φίλοι και αγαπημένα πρόσωπα. «Ίσως ο καλύτερος τρόπος να αφηγηθεί κανείς την ιστορία αυτών των δυο αξέχαστων φίλων είναι περιγράφοντας απλά εκείνα τα θρυλικά δείπνα: το μεγάλο τραπέζι όπου όλοι ήταν ευπρόσδεκτοι, τα αμέτρητα τσουγκρίσματα και τις προπόσεις, τις καυτερές πιπεριές τσίλι του Azzedine και τις σπιτικές λιχουδιές της Petra, τον Grigolo να τραγουδά το «happy birthday» στη Franca Sozzani, τον Didine, τον μεγάλο σκύλο Αγίου Βερνάρδου να μπερδεύεται στα πόδια των καλεσμένων κουνώντας την ουρά του, τις παθιασμένες συζητήσεις για την τέχνη, τη μόδα και τη φωτογραφία, τα γέλια και τις ιστορίες που έβαζαν φωτιά στη φαντασία μας», γράφει στο βιβλίο ο φωτογράφος Paolo Roversi. «Ελεύθεροι, γενναιόδωροι και φιλόξενοι: ο Azzedine και ο Peter είναι αυτό ακριβώς», λέει ο Roversi. Το ίδιο και η τέχνη τους.
Το βιβλίο κυκλοφόρησε παράλληλα με την έκθεση «Azzedine Alaïa, Peter Lindbergh», που φιλοξενήθηκε πρόσφατα στο Fondation Azzedine Alaïa, στο Παρίσι.