Η Μπρουκ Σιλντς σε διαφημιστική καμπάνια για την Calvin Klein τη δεκαετία του 1980
Η Μπρουκ Σιλντς στη διαφημιστική καμπάνια της Calvin Klein
Lifestyle

Μπρουκ Σιλντς: Ο ντόρος για την Calvin Klein διαφήμιση του 1980

Εκείνη την εποχή η ίδια δεν καταλάβαινε το tagline που χρησιμοποιούταν στον έντυπο τύπο και στην τηλεόραση. Κανείς στο πλατό δεν της εξήγησε τι σήμαινε

Μπρουκ Σιλντς: Η διαφημιστική καμπάνια για τα τζιν της Calvin Klein τη δεκαετία του 1980, η έντονη κριτική για το σεξουαλικό μήνυμα και η απάντησή της τώρα.

Κατά τη διάρκεια μιας εμφάνισης στο podcast του Dax Shepard «Armchair Expert» πριν λίγες μέρες, η Μπρουκ Σιλντς συλλογίστηκε τη διαφημιστική καμπάνια τζιν Calvin Klein από τη δεκαετία του 1980 — και την επακόλουθη αντίδραση των μέσων ενημέρωσης στην οποία υπέστη η τότε έφηβη. Δεν είχε πολλά θετικά πράγματα να πει.

Η Σιλντς ήταν 15 ετών όταν σε μία τηλεοπτική συνέντευξη το 1981 η Barbara Walters τη ρώτησε για τις μετρήσεις του σώματός της, αν κρατούσε μυστικά από τη μητέρα της (η οποία κάθονταν δίπλα της) και αν ένιωθε ότι «δεν είχε παιδική ηλικία».

Στην πιο δημοφιλή φωτογραφία εκείνης της καμπάνιας, η Σιλντς φοράει ένα πουκάμισο, με τα βίας κουμπωμένο, και ένα τζιν, έχοντας ένα πόδι στον αέρα, σε μια άβολη, αφύσικη στάση, ισορροπώντας στα χέρια της. Εκείνη την εποχή, η ίδια δεν καταλάβαινε το tagline (φράση που συνόδευε τις διαφημίσεις) που χρησιμοποιούνταν τόσο στον έντυπο τύπο όσο και στην τηλεόραση «You want to know what comes between me and my Calvins? Nothing» («Θέλεις να μάθεις τι υπάρχει ανάμεσα σε εμένα και τα Calvins μου; Τίποτα») ότι ήταν δηλαδή ένα υπονοούμενο ότι το ανήλικο μοντέλο δεν φορούσε εσώρουχα.

Brooke Shields Tells the Story Behind Her 80's Calvin Klein Jeans Campaign | Vogue

«Δεν πίστευα ότι είχε να κάνει με εσώρουχα, δεν πίστευα ότι ήταν σεξουαλικής φύσης», είπε η Shields. «ήταν κάτι που θα έλεγα και για την αδερφή μου, «Κανείς δεν μπορεί να μπει ανάμεσα σε μένα και την αδερφή μου».

Κανείς στο πλατό δεν της εξήγησε τι σήμαινε. Και η Walters –όπως και άλλες εμφανίσεις στα μέσα ενημέρωσης που έκανε η Σιλντς ως έφηβη, και όπως παρόμοιες, παρεμβατικές συνεντεύξεις που έλαβαν χώρα στις δεκαετίες του '80, του '90 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 με γυναίκες-παιδιά σταρ όπως η Britney Spears – δεν φάνηκε να υποστηρίζει τη Σιλντς. Ο Shepard περιέγραψε τη ντροπιαστική συνέντευξη της Shields στην εκπομπή της Walters ως «εξοργιστική».

Η Σιλντς υποβλήθηκε σε έντονη κριτική για τις διαφημίσεις, λες και αυτή –και όχι οι ενήλικες που δημιούργησαν την καμπάνια– ήταν υπεύθυνη για το σεξουαλικό μήνυμα. «Νομίζω ότι όλοι υποθέτουν ότι ήμουν πολύ πιο έξυπνη απ’ ότι πραγματικά ήμουν», είπε η Shields στη Vogue.

Οι διαφημίσεις της Calvin Klein ήταν τεράστια επιτυχία για την επωνυμία… ίσως και υπερβολική επιτυχία. Η εταιρία «έσπασε» το συμβόλαιο με το νεαρό μοντέλο πριν από τον προγραμματισμένο δεύτερο χρόνο της καμπάνιας, υποτιθέμενα επειδή οι καταναλωτές συνέδεαν το όνομα του μοντέλου και όχι την εταιρία Calvin Klein με τα τζιν.

Η Σιλντς, η οποία είναι τώρα 56 ετών, μεταγενέστερα ξεκίνησε μια καριέρα στην υποκριτική η οποία τώρα περιλαμβάνει δύο υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες, και η γιορτινή της ταινία «A Castle for Christmas» προβάλλεται στο Netflix.


*Με στοιχεία από το Slate

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice