E-girl: κορίτσια που υπάρχουν μόνο στο διαδίκτυο

Είναι το smartphone η πασαρέλα της Gen Z;

E-girl: Μια υποκουλτούρα που ζει στο διαδίκτυο και το TikTok. Τα χαρακτηριστικά και η αισθητική τους πρόταση.

Ως όρος, τo E-girl εμφανίστηκε στο Urban Dictionary το 2009, όμως έγινε κανονικό κίνημα με την πανδημία και το TikTok. Η Gen Z ενηλικιώνεται εξ ανάγκης μπροστά σε μια οθόνη. «Φτιάχνεται», στολίζεται, βάφεται, εκφράζει διαθέσεις και απόψεις μέσα από το τηλέφωνο, άρα χρειάζεται και το ανάλογο look. Και όταν είναι να βγει στην πραγματική ζωή, ξεβάφεται και ξεστολίζεται.

Το e-girl είναι για την ώρα μια hip υποκουλτούρα, που ωστόσο κερδίζει όλο και περισσότερο διαδικτυακό έδαφος. Αισθητικά κλέβει στοιχεία από την K-Pop, τα 00s και την κουλτούρα του rave. Καρό μίνι φουστίτσες, ριγέ πουκαμισάκια, διχτυωτά καλτσόν, καρδούλες και αστεράκια κάτω από τα μάτια, βαρύ αϊλάινερ, οξυζεναρισμένο μαλλί, διαστημικοί κότσοι είναι μερικοί από τους κωδικούς αναγνώρισης μεταξύ των μελών της φυλής. Το ροζ μπαίνει στη μύτη και το κραγιόν είναι πολύ σκούρο, σχεδόν μαύρο.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @_gothaesthetics_

Ένα e-girl μοιάζει αρκετά με τα emo κορίτσια των 00s ή τα grunge των 90s και τα goth των 80s. Θλιμμένος αχταρμάς δηλαδή με κάτι από Λολίτα. Eπιδεικνύει την geek, σκοτεινή αλλά και σέξι προσωπικότητά του με μερικούς πολύ συγκεκριμένους τρόπους: ενδιαφέρεται για τα manga και το skate, παίζει βιντεοπαιχνίδια, διαβάζει τα πάντα για την ιαπωνική μόδα, ακούει φανατικά Billie Eilish και παίρνει σέξι πόζες.

@egirl POV: When you wake up and choose ✨goddess.✨ @bean.jpeg #outfitcheck #egirlstyle #egirlaesthetic #foryou ♬ original sound - Hydrea

Τα e-girls διαφέρουν σημαντικά από τους παραδοσιακούς influencers. Άλλωστε το influencing αφορά τους Millennials. Δεν έχουν καμιά φιλοδοξία να περάσουν το στιλ τους στην πραγματική ζωή, ούτε καν στο σχολείο, ακόμα λιγότερο να βιοποριστούν από αυτό. Τους αρκεί το υπνοδωμάτιό τους, μια οθόνη, ένας λογαριασμός στο instagram ή το TikTok, μερικά gigabytes. Και τους ενδιαφέρει η αποδοχή ενός απρόσωπου κοινού, τα πολλά views και τα likes.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ♡I'm baby♡ (@himebunni)

 

@egirl

An absolute stunning outfit! 🖤⛓ @aeroplvnes ##egirls ##egirlstyle ##ootd ##style ##fyp ##foryou

♬ bubble POP - Piper

 

Όταν ο Ντικ Χέμπντιτζ έγραφε το «Νόημα του στιλ» το 1988, συνέδεε τις υποκουλτούρες, τα περίεργα κουρέματα των mods ή τα «κουρέλια» των πανκς, συνδυασμένα με την αντίστοιχη μουσική, με την ανάγκη μιας πολιτικής ανατροπής και μιας κοινωνικής εξέγερσης. Μελετώντας τις υποκουλτούρες που προκύπτουν κάθε τρεις και λίγο στο TikTok ή το instagram, η ανάλυση του Χέμπντιτζ φαντάζει πασέ. Τα ρούχα, το μακιγιάζ, ακόμα και οι μουσικές επιλογές δε δείχνει να συνδέονται με την κοινωνικοοικονομική φάση, ούτε καν με την πραγματική ζωή. Μοιάζει να γεννήθηκαν αποκλειστικά για τον κυβερνοχώρο και να μένουν για πάντα εκεί.