Θα πληρώνατε 120 δολάρια για 12 πάνες, αν είχαν την υπογραφή της Γκουίνεθ Πάλτροου;

Μη βιαστείτε να απαντήσετε…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η Goop, η επιχείρηση της Γκουίνεθ Πάλτροου, δημοσίευσε μια διαφήμιση που προωθούσε ένα προϊόν, το The Diapér, που κόστιζε 120 δολάρια. Επρόκειτο για ένα πακέτο που περιείχε 12 πάνες μιας χρήσης, «μπεμπιλίνο» που τα λέγαμε παλιά. Σύμφωνα με την ανάρτηση του brand, οι πάνες ήταν αρωματισμένες με άρωμα γιασεμιού και περγαμόντου, διέθεταν πολύτιμους λίθους κεχριμπαριού («γνωστές για την αρχέγονη ιδιότητά τους να προσφέρουν συναισθηματική κάθαρση») και είχαν επένδυση από παρθένο μαλλί αλπακά.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by goop (@goop)


Οι χρήστες των social media, που δεν θέλουν και πολύ να τα πάρουν κράνα με την Γκουίνεθ και τις ακριβές εκκεντρικότητες που πουλάει (βλέπε κερί με άρωμα αιδοίου), εξοργίστηκαν και ξεκίνησε η αποδόμηση και ο χαβαλές. Λίγοι κατάλαβαν ότι επρόκειτο για τρολάρισμα.

Η Γουίνεθ Πάλτροου είχε πετύχει τον στόχο της, κι αυτός δεν ήταν εμπορικός, να γίνει δηλαδή ντόρος για το προϊόν της, το οποίο άλλωστε είναι fake, δεν διατίθεται στο εμπόριο. Στόχος της ήταν να επισημάνει μια κοινωνική και κρατική αδικία.

Με hashtag #changethediapertax (αλλάξτε τη φορολόγηση της πάνας), βγήκε στην επίθεση σε βίντεό της στο instagram: «Αν σας εξοργίζει η αντιμετώπιση μιας πάνας ως προϊόν πολυτελείας, το ίδιο θα έπρεπε να κάνει και η φορολόγησή της. Παρά την απόλυτη ανάγκη για πάνες, 33 πολιτείες δεν τις αντιμετωπίζουν ως βασικό είδος πρώτης ανάγκης. Τη φορολογούν ως είδος πολυτελείας. (Τιμολογήσαμε τις φανταστικές μας πάνες 120 δολάρια, γιατί τόσο θα μπορούσε να επιβαρύνει τις οικογένειες ετησίως ο φόρος τους). Αυτή τη στιγμή, πολλές οικογένειες που βρίσκονται σε δυσχερή οικονομική κατάσταση παλεύουν επίσης λόγω της έλλειψης βρεφικού γάλατος σε εθνικό επίπεδο. Κάντε τις δωρεές σας στο Baby2Baby για να βοηθήσετε και να παρέχετε πάνες, γάλα και άλλα απαραίτητα σε οικογένειες που έχουν ανάγκη».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by goop (@goop)


Οι πάνες, ακόμα και αυτές που δεν έχουν πάνω τους πολύτιμες πέτρες ή επένδυση από αλπακά, είναι ακριβές. Ανάλογα με την πολιτεία, ο αμερικανικός ΦΠΑ κυμαίνεται από 1,5 μέχρι 7 τοις εκατό επί της αξίας του προϊόντος. Ένας χαμηλότερος φορολογικός συντελεστής δεν θα λύσει το πρόβλημα, παραδέχεται η ηθοποιός, ωστόσο θα ήταν μια καλή αρχή. Στην προσπάθειά της να ευαισθητοποιήσει τους κυβερνώντες αλλά και να ανακουφίσει τις οικογένειες με οικονομικά προβλήματα, η Goop συνεργάζεται με τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Baby2Baby, που παρέχει αγαθά για νεογέννητα σε όσους έχουν ανάγκη αλλά και πάνες που κατασκευάζονται με ελάχιστο κόστος. Παρεμπτιπτόντως και για την ιστορία, στην Ελλάδα ο ΦΠΑ στις πάνες είναι 13%. 

Top Reads