Μπάρμπι με σύνδρομο Down δημιουργήθηκε για να επιτρέπει σε περισσότερα παιδιά να δουν τον εαυτό τους μέσα από το παιχνίδι σε έναν συμπεριληπτικό κόσμο.
Η Μπάρμπι λανσάρει την πρώτη της κούκλα με σύνδρομο Down, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει περισσότερα παιδιά να βρουν ένα παιχνίδι που να τα αντιπροσωπεύει.
Τα αφεντικά της Mattel είπαν ότι ήθελαν να βγάλουν την κούκλα για να «επιτρέψουν σε όλα τα παιδιά να δουν τον εαυτό τους στη Μπάρμπι». Συνεργάστηκαν με την National Down Syndrome Society (NDSS) στις ΗΠΑ για να φέρουν το προϊόν στην αγορά.
Η κίνηση χαιρετίστηκε από φιλανθρωπικές οργανώσεις, με την Carol Boys, διευθύνουσα σύμβουλο του UK Down's Syndrome Association, να λέει: «Τα παιδιά στην κοινότητά μας θα μπορούν να παίζουν με μια κούκλα που τα αντιπροσωπεύει».
Η Ellie Goldstein, μοντέλο με σύνδρομο Down από τη Βρετανία που εμφανίστηκε σε μια καμπάνια με τη νέα Barbie, είπε ότι ήταν «τόσο χαρούμενη» που είδε τη νέα κούκλα. Και πρόσθεσε: «Η διαφορετικότητα είναι σημαντική για μένα, καθώς οι άνθρωποι πρέπει να βλέπουν περισσότερους ανθρώπους σαν εμένα εκεί έξω στον κόσμο και να μην κρύβονται».
View this post on Instagram
Η Mattel είπε ότι συμβουλεύτηκε το NDSS και τους ιατρικούς επαγγελματίες για να ενημερώσει τη διαδικασία σχεδιασμού, παρουσιάζοντας μια νέα γλυπτική προσώπου και σώματος για να είναι πιο ενδεικτική των γυναικών με σύνδρομο Down.
Με οδηγό το NDSS, το ροζ κρεμαστό κολιέ της κούκλας με τρία ανοδικά σιρίτια αντιπροσωπεύει τα τρία αντίγραφα του 21ου χρωμοσώματος, το οποίο είναι το γενετικό υλικό που προκαλεί τα χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την πάθηση.
Η Lisa McKnight από την πλευρά της Mattel δήλωσε: «Το παιχνίδι με κούκλες μπορεί να διδάξει κατανόηση και να αναπτύξει ενσυναίσθηση, οδηγώντας σε έναν πιο αποδεκτό κόσμο. Είμαστε περήφανοι που παρουσιάζουμε την κούκλα Μπάρμπι με σύνδρομο Down, η οποία αντικατοπτρίζει καλύτερα τον κόσμο γύρω μας και προάγει τη διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη και την ισότητα μέσω του παιχνιδιού».