Γιατί οι Millennials δείχνουν νεότεροι από τους Gen Z;
Ή γιατί οι νέες γενιές δείχνουν πιο γερασμένες από τις προηγούμενες
Λόγοι, ψυχολογικοί και άλλοι, που οι Gen Z δείχνουν πιο γερασμένοι από τους Millennials. Η διατροφή, τα social media και η λατρεία της εικόνας, η χαμένη παιδικότητα.
Όχι που να το παινευτούμε αλλά οι Millennials μοιάζουμε πιο μικροί από τους Gen Zers – Sorry, ε! Σκρολάροντας στο TikTok τις προάλλες πέτυχα ένα βίντεο στο οποίο ο δημοφιλής TikToker, Jordan_The _Stallion8, αποκαλύπτει πως ανήκει στη γενιά Ζ. Το περίεργο είναι ότι μοιάζει μεγαλύτερος – όπως εξηγεί και ο ίδιος στο βίντεό του. Μάλιστα, το ερώτημα γιατί οι Gen Zers μοιάζουν μεγαλύτεροι από τους Millennials έχει γίνει trend και στην αναζήτηση εμφανίζονται διάφορα βίντεο τα οποία δεν δίνουν και πολύ συγκεκριμένες απαντήσεις. Είναι κάτι που ίσως έχεις παρατηρήσει κι εσύ: οι 30άρες μοιάζουν 25άρες και οι 25άρες 30+. Γιατί όμως η Gen Z μεγαλώνει διαφορετικά από τους Millennials;
Kαι φυσικά, εάν σου πει κάποιος, «έλα, ρε συ, δεν σου φαίνεται ότι είσαι 30!», μπορείς να το πάρεις και σαν κομπλιμέντο κι ας έχουν περάσει 12 χρόνια που τέλειωσες το σχολείο, έχεις πάρει πτυχία, μεταπτυχιακά και τους δρόμους και τα βουνά από τότε!
Γιατί οι νέες γενιές γερνούν όλο και πιο γρήγορα;
Για αρχή, η διατροφή, το skin care routine, το μακιγιάζ διαδραματίζουν τεράστιο ρόλο στο πώς θα αρχίσει να γερνάει κάποιος. Αυτό σημαίνει πολύ απλά πως όσο πιο νωρίς αρχίσεις να τρως junk food, να βάζεις κρέμες, serum κι άλλα ξόρκια στο πρόσωπό σου και κυρίως να βάφεσαι με make up και πούδρες, τόσο πιο πολύ επιταχύνεις τη διαδικασία της γήρανσης. Αυτό που δεν σου λένε, όταν για παράδειγμα πουλάνε στις έφηβες ολοκληρωμένες σειρές περιποίησης προσώπου, είναι πως όσο πιο νωρίς ξεκινήσεις τόσο πιο εξαρτημένο θα είναι το δέρμα σου από προϊόντα που ακόμα δεν χρειάζεται.
Οι Μillennials ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν προϊόντα ολοκληρωμένης περιποίησης προσώπου προς το τέλος της εφηβείας τους, ενώ η γενιά Ζ ξεκίνησε να χρησιμοποιεί προϊόντα από την παιδική ηλικία, φυσικά επηρεασμένη από influencers, οι οποίοι πουλάνε προϊόντα αβέρτα χωρίς να εξηγούν, για παράδειγμα, πως σε κάθε τύπο δέρματος αντιστοιχεί και διαφορετικό προϊόν ή πως στα προϊόντα που βάζουμε στο πρόσωπό μας, δεν έχει σημασία τόσο η τιμή όσο η ποιότητα.
Σε αυτό προστίθεται και η νέα μόδα του ατμίσματος ή οι αισθητικές επεμβάσεις. Ειδικοί εξηγούν πως το άτμισμα που ξεκινά από τα προ-εφηβικά χρόνια κιόλας, η έκθεση στο μπλε φως, είναι επίσης ένας λόγος που τα νέα παιδιά φαίνονται μεγαλύτερα από ό,τι είναι. Influencers 20 χρονών φαίνονται έως και 10 χρόνια μεγαλύτεροι.
«H άσκοπη χρήση fillers και τοξινών σε νεαρή ηλικία μπορεί να επηρεάσει τη φυσική ανάπτυξη του προσώπου με αποτέλεσμα οι νεότεροι ασθενείς να φαίνονται μεγαλύτεροι από ό,τι είναι», δήλωσε στη DailyMail ο πλαστικός χειρουργός διασημοτήτων Dr Rasha Rakhshani-Moghadam. «Οι Millennials είναι ευαισθητοποιημένοι σε θέματα που αφορούν στην περιποίηση του δέρματος και τη διατροφή, σε σύγκριση με προηγούμενες και επόμενες γενιές, συχνά ενστερνιζόμενοι μια πιο ολιστική προσέγγιση για την ευεξία. Αυτή η αλλαγή συνεπάγεται μεγαλύτερη έμφαση στις προληπτικές πρακτικές περιποίησης του δέρματος και εστίαση σε ισορροπημένες δίαιτες».
Το φαινόμενο δεν έχει περάσει απαρατήρητο από τους δημιουργούς του Tik Tok οι οποίοι ποστάρουν συχνά βίντεο με αυτό το θέμα. Η αναζήτηση «Γιατί δεν γερνούν οι Millennials» έχει πάνω από 20.000.000 προβολές στην πλατφόρμα. Το Quora και το Reddit είναι γεμάτα θεωρίες συνωμοσίας που προσπαθούν να εξηγήσουν το φαινόμενο (Gen Zers, sorry, απλά είμαστε ωραιότεροι – deal with it!)…
Πολλοί αστειεύονται λέγοντας ότι οι Millennials έχουν κατάθλιψη με αποτέλεσμα να περνούν περισσότερες ώρες στο σπίτι τους, που σημαίνει ότι δεν εκτίθενται στον ήλιο και την εξωτερική μόλυνση (μπορεί να παθαίνουμε υπαρξιακές κρίσεις αλλά έχουμε δέρμα φράπα). Επιπλέον, οι Millennials ήρθαν σε επαφή με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αργότερα, σε μια σχετικά μεγάλη ηλικία, κι έτσι δεν έχουν εκτεθεί σε βίντεο με περιεχόμενο που βασίζεται στον καλλωπισμό από μικρή ηλικία.
Οι λόγοι δυστυχώς δεν περιορίζονται αποκλειστικά στα προϊόντα καλλωπισμού, ή στο υπερβολικό άτμισμα - κάπνισμα αλλά και σε ψυχολογικούς παράγοντες. Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky νέοι ηλικίας 13 έως 23 ετών είναι η πιο αγχωμένη γενιά μέχρι σήμερα.
Ζώντας σε έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η εικόνα η οποία προωθείται μέσω των social media, σχεδόν οι μισοί ερωτηθέντες δηλώνουν ότι αισθάνονται περισσότερο ανήσυχοι για την εμφάνισή τους παρά για τη σταδιοδρομία τους, τα χρήματα, την τρομοκρατία ή για το να πέσουν θύματα εκφοβισμού.
«Σε όλο τον κόσμο, οι Gen Zers αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει ένα στίγμα γύρω από το πώς αυτή η γενιά μοιράζεται τα συναισθήματά της και για τον ανοιχτό διάλογο για την ψυχική υγεία. Το αίσθημα ανησυχίας ή άγχους μπορεί να οδηγήσει σε απομονωτισμό τους νέους, αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλοί που αγωνίζονται για την ψυχική τους υγεία και τα πράγματα βελτιώνονται», σχολιάζει ο Κρις Μάρτιν, διευθύνων σύμβουλος της ψηφιακής νεανικής φιλανθρωπικής οργάνωσης The Mix.
Το άγχος είναι γνωστός γηραντικός παράγοντας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Συνδέεται με τα επίπεδα της φλεγμονής (inflammation) στον οργανισμό και η φλεγμονή συνδέεται με τη γήρανση (aging). Ο όρος που παράγεται από αυτές τις δύο λέξεις και χρησιμοποιούν τα τελευταία χρόνια οι ειδικοί είναι Inflammaging.
Σε αυτό το μείγμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι φεμινιστικές θεωρίες καθώς όλοι γνωρίζουμε πλέον ότι η ρίζα του κακού είναι οι ΑΝΤΡΕΣ. Εννοείται λοιπόν πως στις αιτίες της πρόωρης γήρανσης των Gen Zers προστίθεται και η πατριαρχία, σύμφωνα με την influencer Jesse Greenwood, η οποία είναι 40 και θεωρεί πως η «φυσιολογική ή μη γήρανση» είναι αποτέλεσμα της πατριαρχικής καταπίεσης και οι millennial γυναίκες έχουν προστατέψει περισσότερο την ενέργειά τους…
Η θλιβερή «σούμα» σε όλα αυτά είναι πως παιδιά 10-12 ετών δεν παίζουν πλέον με τα παιχνίδια τους αλλά με τα καλλυντικά της μαμάς τους. Βγάζουν βίντεο τους εαυτούς τους να βάζουν κρέμες και να βάφονται για να πάνε σχολείο. Η ελευθερία της αυτοέκφρασης στα παιδιά που μεταφράζεται στο να κάνουν αυτό που θέλουν, να φορούν ό,τι θέλουν, να καλλωπίζονται και να βάφουν τα νύχια τους «όπως οι μεγάλοι», μείωσε κατά πολύ το χρονικό διάστημα που απλά ζουν ως παιδιά. Ως γενιές, πάντως, που προσπαθούμε τόσο πολύ να ελέγξουμε τη λατρεία της εικόνας, το μόνο που καταφέραμε, είναι να κάνουμε την κατάσταση χειρότερη. Δώσαμε αυτή τη μάχη και χάσαμε γιατί ο άνθρωπος δεν θα πάψει ποτέ να αγαπά το είδωλό του στον καθρέφτη.