Fefé by Dolce & Gabbana: Το νέο άρωμα για σκύλους κοστίζει $100
©instagram @dolce&gabnana_beauty
Lifestyle

Fefé by Dolce & Gabbana - Άρωμα για σκύλους: Μια χαριτωμένη εκκεντρικότητα ή ένα βάσανο για το pet;

Τι λένε οι κτηνίατροι και η Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals;

Fefé by Dolce & Gabbana: Είναι το νέο άρωμα για σκύλους του Οίκου ένα αστείο για πλούσιους ή μια βασανιστική για το ζώο εκκεντρικότητα;

Θα πίστευε κανείς πως η φράση «σκυλίσια ζωή» με την παλιά της σημασία, ότι δηλαδή ο αδέσποτος τετράποδος φίλος του ανθρώπου ζει έναν βίο γεμάτο πείνα, κακουχίες και κακομεταχείριση, σε έναν μεγάλο βαθμό έπαψε να υφίσταται χάρη στην αυξανόμενη φιλοζωία, την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων και την αυστηροποίηση των νόμων σε σχέση με την κακοποίηση των ζώων. Είναι όμως κακοποίηση μόνο η καταφανής κακομεταχείριση ενός τετράποδου; Με το λανσάρισμα του αρώματος για σκύλους Fefé του Οίκου Dolce & Gabbana αξίας 100 δολαρίων έχει ανοίξει μια σχετική συζήτηση για τις υπερβολές και τον αχρείαστο «εξανθρωπισμό» των κατοικίδιων. 

Περίληψη προηγουμένων: Το brand μόδας Dolce & Gabbana τροφοδότησε πριν λίγες μέρες την αγορά με ένα νέο προϊόν που ενδεχομένως δεν είχε συνειδητοποιήσει κανείς ότι χρειαζόταν. Σίγουρα δεν το είχαν συνειδητοποιήσει τα πλάσματα στα οποία απευθύνεται: τα σκυλάκια. Κι εδώ μπαίνει το ερώτημα: Όντως απευθύνεται στα σκυλάκια το Fefé ή απλώς στα πλούσια αφεντικά τους; Όλοι γνωρίζουμε την απάντηση, δε χρειάζεται ιδιαίτερη σκέψη. 

Το Fefé λανσάρεται σαν ένα «απαλό και λεπτό» άρωμα που φτιάχτηκε για να μπαίνει στη γούνα του ζώου και να του δίνει μια αίσθηση φρεσκάδας και περιποίησης. Έχουν συναίσθηση φρεσκάδας και περιποίησης τα ζώα ή τα αφεντικά τους;

@dolcegabbana

Introducing DGFefé, the first fragrance mist for dogs by DolceGabbana. No animals were mistreated during the making of this campaign. Their safety was fully protected. #DGBeauty #fragrance

♬ suono originale - Dolce & Gabbana - Dolce & Gabbana

Αν και το Fefé ακούγεται σαν «ακίνδυνο» προϊόν για εκκεντρικούς ιδοκτήτες σκύλων, η Royal Society for the Prevention of Cruelty to Animals σημειώνει πως δεν είναι τόσο αθώα τα πράγματα. Η Άλις Πότερ, επιστημονική υπεύθυνη του ιδρύματος, είπε στον Guardian: «Μερικές φορές τα σκυλιά μπορεί να λάβουν ανθρώπινη μορφή και οι γραμμές μπορεί να γίνουν ασαφείς ανάμεσα στο τι αρέσει στα σκυλιά και σε αυτό που εμείς, ως άνθρωποι, πιστεύουμε ότι θα τους αρέσει. Οι σκύλοι βασίζονται στην όσφρησή τους για να επικοινωνούν και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους καθώς και με τους ανθρώπους και τα άλλα ζώα μέσα σε αυτό. Ως εκ τούτου, σας συμβουλεύουμε να αποφεύγονται προϊόντα με έντονο άρωμα, όπως αρώματα ή σπρέι, ειδικά επειδή ορισμένες μυρωδιές μπορεί να είναι πραγματικά δυσάρεστες για τους σκύλους».

«Οι σκύλοι αναγνωρίζουν τον εαυτό τους από τις μυρωδιές, αναγνωρίζουν έναν άνθρωπο από μια μυρωδιά», λέει ο Federico Coccía, κτηνίατρος στη Ρώμη. «Όταν φτάνει ο σκύλος, σε βλέπει, κουνάει την ουρά του, αλλά πρώτα σε μυρίζει και μετά σε αναγνωρίζει γιατί είσαι αποθηκευμένος σε ένα από τα “συρτάρια μυρωδιάς” του. Επομένως, αυτός ο κόσμος των μυρωδιών δεν πρέπει να αλλάξει» πρόσθεσε, ενώ σημείωσε πως από κάποιες οσμές γίνεται διάγνωση συγκεκριμένων ασθενειών. Η συγκάλυψη οσμών από το άρωμα θα δυσκολεύει τους κτηνιάτρους στις διαγνώσεις τους. 

Έχει πιστοποιηθεί η καταλληλότητά του για χρήση σε ζώα, απαντά η Dolce &Gabbana στις ενστάσεις κτηνιάτρων και ιδιοκτητών σκύλων. «Ακολουθεί ένα πρωτόκολλο Safe Pet Cosmetics που έχει σχεδιαστεί για να διασφαλίζει έναν βαθμό ασφάλειας των καλλυντικών προϊόντων για ζώα συγκρίσιμο με αυτόν που απαιτείται για τον άνθρωπο». «Μέσω μιας αναγνώρισης συμμόρφωσης με αυτό το πρωτόκολλο που χορηγείται από το Bureau Veritas Italia, οι συμμετέχουσες εταιρείες επιδεικνύουν την ευαισθησία τους στη δημιουργία προϊόντων που διασφαλίζουν την ασφάλεια και το σεβασμό του ζώου, σύμφωνα με τα καθιερωμένα πρότυπα», ανακοίνωσε η εταιρεία.

Η αλήθεια είναι πως αρώματα για σκύλους υπάρχουν εδώ και χρόνια, και μάλιστα σε μεγάλη ποικιλία και σε μεγάλη γκάμα τιμών. Το Fefé ωστόσο ξεχωρίζει γιατί είναι το πρώτο που κυκλοφορεί από ένα καθιερωμένο brand ειδών πολυτελείας για ανθρώπους. Σύμφωνα με το Forbes, η βιομηχανία που αφορά τα κατοικίδια ζώα έχει γνωρίσει εντυπωσιακή άνθιση τα τελευταία χρόνια, με τις δαπάνες του 2023 να αγγίζουν παγκοσμίως το εντυπωσιακό νούμερο των 303 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυξημένες κατά 16% από το 2022.

Και μπορεί η Dolce and Gabbana να είναι η πρώτη μάρκα πολυτελείας που λανσάρει ένα άρωμα για σκύλους, όμως αρκετοί άλλοι Οίκοι έχουν μπει στα είδη πολυτελείας για κατοικίδια. Miu Miu, Burberry, Moncler και Christian Louboutin πωλούν ζώνες, λουριά και περιλαίμια ενώ η Louis Vuitton διαθέτει μάρσιπο για σκύλους με τον εμβληματικό καμβά με το μονόγραμμά της. Είναι πολλά τα λεφτά.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice