Τα φυτά μπορούν να μεταμορφώσουν οποιοδήποτε δωμάτιο στο σπίτι μειώνοντας τα επίπεδα άγχους και στρες και φτιάχνοντας την διάθεσή τους
H Hello Kitty γιορτάζει τα 50 της χρόνια
Τα 50 της χρόνια γιορτάστηκαν σε εκδηλώσεις στην Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Hello Kitty έκλεισε 50 χρόνια ζωής - Τι κάνει αυτόν τον χαρακτήρα τόσο ξεχωριστό;
Ο εμβληματικός χαρακτήρας Hello Kitty δεν δείχνει τα χρόνια της, και όμως πρόσφατα έκλεισε τα 50, και παρ’ όλα αυτά δεν φαίνεται να επιβραδύνεται η δημοτικότητά της.
Το 2025, ο Ιάπωνας αυτός χαρακτήρας – αξίας περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ (3,1 δισεκατομμύρια £) ετησίως για την εταιρεία που την κατέχει – πρόκειται να πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία. Προβλέπεται επίσης ένα νέο λούνα παρκ και θέρετρο προς τιμήν της.
Η Hello Kitty έκλεισε τα 50 χρόνια ζωής
Τα 50 της χρόνια γιορτάστηκαν σε εκδηλώσεις στην Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ο χαρακτήρας έλαβε ένα μήνυμα γενεθλίων από τον βασιλιά Κάρολο σε ένα κρατικό συμπόσιο στο Παλάτι του Μπάκιγχαμ.
Σχεδιασμένο το 1974 από τη Yuko Shimizu (η οποία δεν πιστεύεται ότι έβγαλε πολλά χρήματα από τη δημιουργία της), η Hello Kitty εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε ένα διάφανο τσαντάκι νομισμάτων - και έκτοτε έχει εξελιχθεί σε μια αυτοκρατορία που συμπεριλαμβάνει περισσότερα από 50.000 διαφορετικά αντικείμενα που πωλούνται σε 130 χώρες.
Η μακροζωία της Hello Kitty οφείλεται εν μέρει στην εγγενή της απλότητα. Όσον αφορά το σχέδιο, αποτελείται από μερικά βασικά σχήματα, έξι μικρές «πινελιές» για μουστάκια και ένα κόκκινο φιόγκο. Είναι εύκολα αναγνωρίσιμο και φθηνό να αναπαραχθεί.
Ο χαρακτήρας αποτελεί επίσης την επιτομή του «Kawaii», τον ιαπωνικό όρο για το χαριτωμένο. Σύμφωνα με τον καθηγητή Joshua Dale, έναν πρωτοπόρο στον τομέα των «μελετών χαριτωμένης ομορφιάς», η αντίληψη των αντικειμένων ως χαριτωμένα πυροδοτεί ψυχολογικά ένστικτα για φροντίδα και προστασία.
Με το Hello Kitty, τα παιδιά θεωρούν τον μικρό, στρογγυλεμένο χαρακτήρα ως ασφαλή. Όπως και άλλες (βλέπε Winnie the Pooh, Mickey Mouse και πολλά, πολλά άλλα), παρέχει μια αίσθηση αθωότητας και θαλπωρής, η οποία προσελκύει θαυμαστές από μικρή ηλικία - και συνεχίζει μέχρι την ενηλικίωση μεταξύ εκείνων που λαχταρούν τη νοσταλγία.
Μέρος αυτού οφείλεται στον διαρκή ενθουσιασμό των ανθρώπων για τον ανθρωπομορφισμό - την ιδέα να προικίζονται ζώα και άλλοι μη άνθρωποι με ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Κάποιοι θα υποστήριζαν ότι αυτό είναι επίσης βασικό στοιχείο της βρεφικής παιδοποίησης της κοινωνίας γενικότερα.
Η Hello Kitty έχει επίσης μια ιστορία που έχει απήχηση στους καταναλωτές. Σύμφωνα με τη βιογραφία της, η Hello Kitty - πλήρες όνομα Kitty White - είναι ένα χαρούμενο κοριτσάκι (οπότε επίσημα δεν είναι γάτα) που ζει στα προάστια του Λονδίνου με την οικογένειά της. Περιγράφεται ως «πέντε μήλα σε ύψος» (five apples tall) και «τρία μήλα σε βάρος». Προφανώς της αρέσει να ψήνει μπισκότα και τα άλλα χόμπι της περιλαμβάνουν τα ταξίδια, το να ακούει μουσική και να κάνει νέους φίλους.
Εταιρική kitty
Αλλά πέρα από τα μπισκότα και τη δημιουργία φίλων, η Hello Kitty έχει μια πολύ σοβαρή επιχειρηματική πλευρά. Η Sanrio, η ιαπωνική εταιρεία που την κατέχει, έχει εφαρμόσει ορισμένες έξυπνες στρατηγικές για να δημιουργήσει και να διατηρήσει μια τόσο επιτυχημένη επωνυμία.
Η συνεργασία με άλλες εταιρείες ήταν ένα μεγάλο μέρος αυτού. Το 1996, η Sanrio ξεκίνησε την πρώτη της συνεργασία με μια αλυσίδα λιανικής πώλησης ηλεκτρονικών ειδών στο Χονγκ Κονγκ. Αλλά τα πράγματα εξελίχθηκαν πραγματικά τρία χρόνια αργότερα, όταν η εταιρεία ενώθηκε με τα McDonald's για να προσφέρει ένα γεύμα Hello Kitty.
Η προώθηση ξεκίνησε μια τρέλα στο Χονγκ Κονγκ με παρόμοια επιτυχία στην Ταϊβάν, την Ιαπωνία και τη Σιγκαπούρη – όπου το λανσάρισμα το 2000 οδήγησε σε τεράστιες ουρές και ακόμη και καυγάδες. Οι πελάτες φέρεται να πέταξαν τα χάμπουργκερ καθώς τους ενδιέφερε μόνο η ειδική έκδοση σετ παιχνιδιών με σχέδιο γάμου με τη Hello Kitty και τον φίλο της Dear Daniel. Φέτος, μια συλλογή παιχνιδιών McDonald's για την 50ή επέτειο στη Σιγκαπούρη εξαντλήθηκε γρήγορα και σύντομα μεταπωλήθηκαν διαδικτυακά.
Κατά τα άλλα, η εμπορική επιτυχία του Hello Kitty έχει συνδεθεί με αδειοδοτημένες συνεργασίες με μεγάλες μάρκες όπως η Nike, η Adidas, η Crocs και η ιταλική εταιρεία μόδας Blumarine.
Τα προϊόντα Hello Kitty έχουν εξελιχθεί από χαρτικά και αυτοκόλλητα σε φούρνους μικροκυμάτων, τοστιέρες και ηλεκτρικές σκούπες. Έχει εμφανιστεί σε ηλεκτρικές κιθάρες Fender Stratocaster και κοσμήματα Swarovski.
Υπάρχουν επίσης δύο επίσημα αδειοδοτημένα θεματικά πάρκα στην Ιαπωνία, το Sanrio Puroland (στο Τόκιο) και το Harmonyland (στην Ōita), ενώ ένα άλλο πρόκειται να ανοίξει στο νησί Χαϊνάν της Κίνας το 2025.
Και εκτός από τις σειρές και τις ταινίες κινουμένων σχεδίων, τα κόμικς, τα βιβλία και τα βιντεοπαιχνίδια, του χρόνου η Hello Kitty θα ακολουθήσει τα βήματα της Barbie και θα εμφανιστεί σε μια (εν μέρει) ταινία live-action παραγωγής της Warner Bros. Η συν-σκηνοθέτης της ταινίας, Jennifer Coyle, λέει ότι η κυκλοφορία θα «διαδώσει το μήνυμα της αγάπης, της φιλίας και της συμμετοχής που πρεσβεύει η Hello Kitty».
Ωστόσο, παρά όλα αυτά τα projects, η εταιρία Sanrio διαφοροποιείται μακριά από τον χαρακτήρα. Η Hello Kitty αντιπροσωπεύει πλέον το 60% των δραστηριοτήτων της εταιρείας στη Βόρεια Αμερική (ήταν το 99% το 2013) και μόλις το 30% παγκοσμίως.
Σύμφωνα με την κατάταξη δημοτικότητας χαρακτήρων της Sanrio το 2024, η Hello Kitty καταλαμβάνει την πέμπτη θέση, με το Cinnamoroll (ένας σκύλος με ροζ μάγουλα) να βρίσκεται στην κορυφή.
Άλλες νεότερες δημιουργίες όπως η Gudetama (ένας απαθής κρόκος αυγού) και η Aggretsuko (ένα θυμωμένο κόκκινο πάντα) σηματοδοτούν μια αξιοσημείωτη αλλαγή από την έμφαση της Sanrio στους χαριτωμένους χαρακτήρες σε αυτούς που αντανακλούν κοινωνικές ανησυχίες. Η Aggretsuko, για παράδειγμα, αντιμετωπίζει διακρίσεις λόγω φύλου, κοινωνικό άγχος και κακή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Το Gudetama αντανακλά τις δυσκολίες και τις φιλοδοξίες των νέων στην Ιαπωνία.
Αλλά καθώς νέοι χαρακτήρες έρχονται και φεύγουν, η γνώριμη έκφραση της Hello Kitty θα παραμείνει αναμφίβολα αμετάβλητη, όπως έχει κάνει εδώ και 50 χρόνια. Ένα ανεξιχνίαστο βλέμμα που κοιτάζει πίσω σε πέντε δεκαετίες απίστευτης εμπορικής επιτυχίας.