Ποιο θα είναι το χρώμα της χρονιάς για την Pantone;

Στις 4 Δεκεμβρίου η ανακοίνωση του

Newsroom |

Ποιο θα είναι το χρώμα της χρονιάς για την Pantone;

Το Pantone μετράει επίσημα αντίστροφα για τη στιγμή που κάθε χρόνο τραβάει την προσοχή της παγκόσμιας βιομηχανίας design: την ανακοίνωση του Color of the Year. Η αποκάλυψη για το 2026 έχει προγραμματιστεί για το πρωινό της 4ης Δεκεμβρίου, με ένα ειδικό countdown ήδη ενεργό στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

Η επιλογή του Pantone δεν είναι μια απλή αισθητική χειρονομία. Καθορίζει τάσεις που επηρεάζουν μόδα, τεχνολογία, προϊόντα καταναλωτών, καλλυντικά, εσωτερική διακόσμηση, μέχρι και την οπτική ταυτότητα ταινιών. Το κοινό μπορεί φέτος να ψηφίσει στο site της εταιρείας την «πρόβλεψή» του ανάμεσα σε δέκα χρωματικές οικογένειες, από κόκκινο και μπλε μέχρι πράσινο, ροζ και μωβ. Οι συμμετέχοντες μπαίνουν και σε κλήρωση για ταξίδι στη Νέα Υόρκη, στα events που θα συνοδεύσουν την επιλογή του Color of the Year 2027.

Την ημέρα της ανακοίνωσης, η Λόρι Πρέσμαν, αντιπρόεδρος του Pantone Color Institute, θα παρουσιάσει σε διαδικτυακό σεμινάριο την ανάλυση που οδήγησε στην επιλογή. Φέτος, όμως, οι συζητήσεις έχουν πάρει μια ξεκάθαρη κατεύθυνση: οι περισσότεροι ειδικοί αναμένουν πράσινο.

Η τελευταία φορά που το Pantone επέλεξε πράσινη απόχρωση ήταν το 2016, όταν ανέδειξε το Greenery ως το χρώμα του 2017. Έκτοτε, καμία πράσινη απόχρωση δεν έχει ξαναπρωταγωνιστήσει. Όμως οι προβλέψεις των μεγάλων εταιρειών χρωμάτων για το 2026 έχουν δώσει το στίγμα: Midnight Garden της Dunn-Edwards, Hidden Gem της Behr, Warm Eucalyptus της Valspar και Transformative Teal από WGSN & Coloro. Όλες κινούνται σε διαφορετικές εκδοχές του πράσινου – από το βαθύ και σκουρόχρωμο μέχρι το υδάτινο και μεταβατικό.

Η Έρικα Βέλφελ της Behr εξηγεί ότι η παγκόσμια διάθεση κινείται προς «ισορροπία, ανανέωση και σύνδεση με τη φύση». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο σχεδιαστής Πίτερ Μαρτίνεζ, που είχε επισημάνει ήδη από το καλοκαίρι πως οι πασαρέλες της Prada, της Gucci και του Saint Laurent για την άνοιξη/καλοκαίρι 2025 ήταν γεμάτες πράσινες αποχρώσεις, από τη φωτεινή chartreuse μέχρι τα στρατιωτικά χακί.

Παράλληλα, όμως, φέτος έχουν αναδειχθεί και πιο «γειωμένες» επιλογές. Η C2 Paint πρότεινε το Epernay, μια απαλή, γήινη ώχρα. Η Krylon έδωσε το Matte Coffee Bean, ένα βαθύ καφέ που συνδέεται με την τάση του “café core”. Η Minwax διάλεξε το Special Walnut, ένα νοσταλγικό καφέ, ενώ η Benjamin Moore κινήθηκε προς μια εντελώς ουδέτερη επιλογή: το Silhouette, μια σοφιστικέ σκουρόχρωμη απόχρωση που παρομοιάζει με την αίσθηση ενός «τέλεια ραμμένου κοστουμιού».

Το Pantone έχει συνηθίσει να ορίζει το χρωματικό τοπίο εδώ και 25 χρόνια. Η πρώτη επιλογή του Color of the Year ήταν το Cerulean Blue το 2000. Μετά ήρθε μια αλυσίδα από hits που επηρέασαν από Met Gala φορέματα μέχρι smartphones και παλέτες μακιγιάζ.

Για το 2025, το Pantone είχε επιλέξει το Mocha Mousse, μια ζεστή καφέ απόχρωση που οδήγησε σε συνεργασίες με εταιρείες καλλυντικών, αλλά και brands επίπλων. Ακόμη και εταιρεία τσαγιού δημιούργησε ειδικό blend εμπνευσμένο από το χρώμα, με μαύρο τσάι, κακάο, χαμομήλι και ρίζα πικραλίδας.

Για την επιλογή κάθε χρονιάς, το Pantone αξιοποιεί τα δύο μεγάλα συστήματα χρωματικών βιβλιοθηκών του: το Pantone Matching System για εκτυπώσεις, πακέτα και ψηφιακές εφαρμογές, και το Fashion, Home + Interiors System, που καθοδηγεί τη βιομηχανία της μόδας, των υφασμάτων, των καλλυντικών και των διακοσμητικών.

Με όλα τα δεδομένα, η επιλογή του Pantone για το 2026 θα αποτελεί όχι μόνο αισθητικό στίγμα αλλά και οικονομικό καταλύτη. Το μόνο που μένει είναι να δούμε αν η πράσινη τάση που σαρώνει την αγορά θα επιβεβαιωθεί, ή αν το Pantone επιφυλάσσει μια ανατροπή.

Πηγή: Forbes