Έχει ανάγκη η Μαντόνα από photoshop;

Παντρεύτηκε, χώρισε, γέννησε, υιοθέτησε, μετακόμισε, αναπαύθηκε αλλά δεν επαναπαύθηκε ποτέ.

Με μια σειρά από selfies με εσώρουχα η Madonna απαντά στις κατηγορίες των χρηστών του instagram, ότι έκανε photoshop σε μια φωτογραφία της του 2015

Με μια σειρά από selfies με εσώρουχα φαίνεται ότι απαντά στις κατηγορίες των χρηστών του instagram ότι έκανε photoshop σε μια φωτογραφία της του 2015. Όμως εκείνη, η τσαρίνα των σταρ, η εφευρέτρια του είδους, η Μαντόνα, δεν έχει ανάγκη από φώτοσοπ.

Να απαντήσω στο ερώτημα του τίτλου: όχι, δεν έχει καμία ανάγκη από φώτοσοπ. Όχι ότι δεν το κάνει. Επίσης είναι συχνή πρακτική της να παίρνει φωτογραφίες που της στέλνουν θαυμαστές της και να τις χρησιμοποιεί στα δικά της social. Συχνά, δε, αποφεύγει να βάλει credits. Τον Μάιο του 2015 ανέβασε αυτή τη φωτογραφία. Είναι πασιφανές ότι είναι το κακό, παιδικό photoshop, είναι πασιφανές ότι δεν είναι το δικό της σώμα, είναι πασιφανές ότι κάνει πλάκα. Είναι η εποχή που σχεδιάζει την περιοδεία της Rebel Heart και ζητά από τους θαυμαστές να στείλουν artwork για να «ντύσουν» μια σκηνή της συναυλίας, το σημείο που τραγουδά το ομώνυμο τραγούδι. «I look kewl», γράφει στη λεζάντα. Στα δεξιά του υπερμεγέθους κεφαλιού, υπάρχει ένα υδατογράφημα. Δεν μπορώ να το διαβάσω αλλά είναι μάλλον το όνομα του δημιουργού. Έξι χρόνια μετά, η τικτόκερ ιδιοκτήτρια της φωτογραφίας του σώματος, έκανε ένα βιντεάκι και προβάλει και τη δική της φωτό με το δικό της σώμα και εκείνη με το κεφάλι της Μαντόνα. Η παγκόσμια κορεκτίλα  ξεκίνησε τα σχόλια στη φωτογραφία που ανέβασε πριν 309 εβδομάδες η Μαντόνα: «ψεύτρα», «κλέφτρα», «κατέβασε τη φωτογραφία», «αν το είχε κάνει άλλος, θα είχε ήδη επέμβει εναντίον του η αστυνομία».

@ameliamgoldie

When Madonna photoshops her face onto your body (never thought that’d be a sentence I’d say) #ohno #madonna

♬ Oh No - Kreepa

Είμαι φαν της Μαντόνα. Των καλών και των κακών στιγμών της. Της φωνής, του autotune, του playback. Του χιούμορ και της δύναμής της. Θυμώνω με τις κριτικές εναντίον της. Από όπου και αν έρχονται, πόσο μάλλον όταν δεν έχει καμία βάση όλη αυτή η αρνητική δημοσιότητα των θυμωμένων emojis. H Μαντόνα, πολυφωτογραφημένη και φωτογενής, έχει δείξει κάθε σπιθαμή του σώματός της σε φωτογράφους, παπαράτσι, σε θεατές, σε followers. Από την αρχή της καριέρας της αλλά ακόμη και τώρα. Δεν πιστεύω ότι έχει καμία απολύτως ανάγκη να ανεβάσει μια φωτό της με το σώμα μιας digital marketer από την Αυστραλία. Στα χρόνια της καριέρας της, στα πολλά, μεστά χρόνια της καριέρας της, η Μαντόνα δοκιμάστηκε, τόλμησε, πειραματίστηκε. Έδωσε φωνή σε όσους δεν μπορούσαν ούτε να ψιθυρίσουν, ένωσε τη φωνή της με όλους εκείνους που ένιωθαν να χάνουν τα δικαιώματά τους, δημιούργησε τάσεις, ανέδειξε φωτογράφους, σχεδιαστές, καλλιτέχνες. Παντρεύτηκε, χώρισε, γέννησε, υιοθέτησε, μετακόμισε, αναπαύθηκε αλλά δεν επαναπαύθηκε ποτέ. Τσουρουφλίστηκε από τη φωτιά της αλλά δεν κάηκε. Όπως είπε και η ίδια στην ομιλία αποδοχής του βραβείου «Γυναίκα της Χρονιάς» από το περιοδικό Billboard το 2016, «το πιο αμφιλεγόμενο πράγμα που έχω κάνει στην καριέρα μου είναι ότι είμαι ακόμη εδώ». Είναι ακόμη εδώ σε μια κοινωνία που δε συγχωρεί το γήρας, δε συγχωρεί όμως και την επιθυμία κάποιου να έχει την εικόνα που θέλει ακριβώς. Διότι η Μαντόνα αναφέρεται παντού με την ηλικία της, ενδεχομένως και με χαρακτηρισμούς τύπου η μεσήλικη ενώ ταυτόχρονα δεν της συγχωρείται ότι μπορεί να διορθώνει ό,τι δεν της αρέσει. Που το παραμικρό της φάλτσο φέρνει αμέσως δηλητήριο «ξόφλησε», «ξεμωράθηκε», «γέρασε». Τέλειωσε. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Madonna (@madonna)

 

Μερικές μέρες μετά την «αποκάλυψη», η ίδια ανέβασε μια σειρά από φωτογραφίες στο μπάνιο της φορώντας μόνο τα εσώρουχά της. Σέξι, φανταστική, zero fucks given πόζες. Δεν απαντά συχνά σε κριτικές και κατηγορίες και η αλήθεια είναι ότι και από τα δυο έχει χορτάσει. Εκείνο που δεν έχει προλάβει να χωνέψει ακόμη είναι η αισθητική των social media: όχι την αδιαμφισβήτητη δύναμή τους και τη δημοκρατική τους βάση, τις άπειρες δυνατότητες που μας προσφέρει να επικοινωνήσουμε, να μάθουμε, να βρούμε λύσεις σε προβλήματα αλλά την αγένεια, την ομογενοποίηση του politically correct που στοιχειώνει τους ημιμαθείς επαναστάτες του emoji και την ακατανίκητη ανάγκη πολλών χρηστών τους να σκαρώνουν petitions λιθοβολισμού και μόλις ολοκληρώσουν να πηγαίνουν παρακάτω, στην επόμενη δολοφονία χαρακτήρα. Στον επόμενο ψηφιακό αγώνα. Την ίδια ώρα, η Μαντόνα ανεβάζει φωτό και βίντεο των παιδιών της Ντέιβιντ, Μέρσι, Εστέρ και Στέλα. Συζεί, από ότι καταλαβαίνουμε, με τον σύντροφό της, τον 27χρονο χορευτή Αλαμάλικ Γουίλιαμς, προετοιμάζει μια ταινία αλλά και το ντοκιμαντέρ από την πρόσφατη περιοδεία της. Μια περιοδεία που ο κορωνοϊός σε συνδυασμό με τους τραυματισμούς της, την έληξαν κάπως νωρίτερα. Από την Πορτογαλία, στη Νέα Υόρκη, σε όλον τον κόσμο, ζει μια ζωή «κανονική» και χωρίς φώτοσοπ, μια ζωή γεμάτη λάθη, με «όμορφες ουλές», όπως τραγουδάει σ΄ έναν τελευταίο της δίσκο.

Ποια είναι τελικά; Μια γυναίκα που εκφράζει άφοβα τον εαυτό της και ενθαρρύνει όλους να είναι ανεξάρτητοι, να πουν τη γνώμη τους, να εκφράσουν τη σεξουαλικότητά τους ελεύθερα, χωρίς ντροπή. «Η σεξουαλικότητα μου είναι κομμάτι αυτού που είμαι ως γυναίκα και ως άνθρωπος», θα πει στην εφημερίδα New York Times πριν δυο χρόνια. «Μια γυναίκα με αγκάθια και με ρόδα, με γωνίες και με αγωνίες που δεν φοβάται να πει: είμαι εδώ. Με φώτοσοπ ή χωρίς, με ρούχα ή χωρίς. Αν έχετε πρόβλημα με τον πωπό μου», έλεγε σε μια συναυλία πριν 7 χρόνια καθώς κατέβαζε το παντελόνι της, «μπορείτε να τον φιλήσετε (you may kiss my ass)».

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Madonna (@madonna)