Pierpaolo Piccioli και το νέο τοπίο της μόδας
© Pascal Le Segretain / Getty Images
Opinion

Pierpaolo Piccioli και το νέο τοπίο της μόδας

Ποιος είναι ο επόμενος μεγάλος της μόδας όταν το σύστημα τους θεωρεί τόσο αναλώσιμους;

Ο απόηχος της αποχώρησης του διάσημου σχεδιαστή μόδας Pierpaolo Piccioli από τον οίκο Valentino μετά από 25 χρόνια

«Young and free». Αυτό απάντησε ο Pierpaolo Piccioli στην ερώτηση της σχεδόν δεκαοχτάχρονης κόρης του πώς αισθάνεται τώρα που αποχαιρετά τον Valentino. Έπειτα από εικοσιπέντε χρόνια στον οίκο, αποχωρεί. Ήταν 31 και πια είναι 56. Ήταν ένας στρατιώτης της μόδας και αποχωρεί με τον βαθμό του μεγάλου βασιλιά. Όταν το 2007 ο Valentino ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από το τιμόνι του οίκου του, ο Pierpaolo και η Maria Grazia Chiuri ανέλαβαν την καλλιτεχνική διεύθυνση. Τότε έλεγαν ότι η Chiuri ήταν η ρομαντική πινελιά κι ο pp, όπως συνηθίζει να υπογράφει στο Instagram, «η αιχμηρή ματιά», όπως αναφέρει κείμενο των New York Times. Με την αποχώρηση της πρώτης για τον οίκο Dior το 2016 και το, συγχωρήστε με, χλιαρό αποτέλεσμά της από σεζόν σε σεζόν, όσοι αγαπούν τη μόδα συνειδητοποίησαν ότι ο αθόρυβος Pierpaolo, ήταν και το μυαλό και η καρδιά.

Στα οκτώ χρόνια που ήταν ο βασικός σχεδιαστής του Valentino, η πορεία του ήταν σαρωτική. Το όραμα, το ταλέντο, το ήθος. Ήταν μοναδικός ο τρόπος που διαχερίστηκε τα υφάσματα, τη γυναικεία φιγούρα, τις χρωματικές παλέτες. Αλλά και τα σόου του, η αισθητική τους, οι καλεσμένοι, η φιλοσοφία πίσω από κάθε συλλογή, ήταν μια νέα ματιά στην τόσο εκλεκτική αρένα της μόδας. Η σχέση του με τα μοντέλα ζεστή και υποδειγματική όμως χαρακτηριστικό της περσόνας του είναι η σχέση του με τις μοδίστρες του οίκου. Πρωταγωνίστριες στα σόου αφού συχνά πυκνά τις έβγαζε στο τέλος των ντεφιλέ αλλά και στη δουλειά του. Κάθε ρούχο που παρουσίαζε είχε το όνομα του μοντέλου που το φορούσε αλλά και κάθε μοδίστρας που το έφτιαξε. Σε κάθε δημιουργία ενυπάρχει ο κόπος των χεριών και το ταλέντο του Pierpaolο.

Η είδηση ότι αποχωρεί ήταν απροσδόκητη για τους περισσότερους από εμάς. Όπως σημειώνει η Vanessa Friedman και πάλι στους New York Times, είχε αρχίσει από καιρό να αρθρώνει την επιφύλαξή του για το σύστημα της μόδας. «Το χρήμα κέρδισε. Οι παραγωγοί είναι πιο δυνατοί από τους μουσικούς. Οι γκαλερί πιο δυνατές από τους καλλιτέχνες. Τα γκρουπ πιο δυνατά από τους σχεδιαστές», της είχε πει σε συνέντευξη. Μέσα στο 2023, ο όμιλος Kering του François-Henri Pinault αγόρασε το 30% του Valentino έναντι 1.7 δις ευρώ με option να τον εξαγοράσει στο σύνολό του μέχρι το 2028.

Ο κόσμος της μόδας αλλάζει. Πάντα συνέβαινε όμως οι αλλαγές της τελευταίας διετίας είναι τεκτονικές. Η απόλυση Alessandro Michele από τον Gucci πριν 2,5 χρόνια, ο θάνατος του Thierry Mugler, της Vivienne Westwood και του Virgil Abloh, η αποχώρηση του Dries Van Noten και του Tom Ford από τους οίκους τους, της Sarah Burton από τον Alexander McQueen, συνθέτουν ένα πρωτόγνωρο σκηνικό χωρίς να γνωρίζουμε πώς ακριβώς διαμορφώνεται το μέλλον της μόδας. Είναι προφανές ότι το χρήμα κινεί τον κόσμο και δεν προστατεύει τη δημιουργικότητα. Όταν μάλιστα, χέρια και μάτια όπως του Pierpaolo, του Michele και της Sarah Burton αναγέννησαν τους οίκους που κάλεσαν να υπηρετήσουν: Valentino, Gucci και Alexander McQueen. Συμφερότων ομίλου Kering.

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice