gwety.jpg
© Leon Neal/ Getty Images / Ideal Image
Σχεσεις

Στη Γαλλία τα sites γνωριμιών το κάνουν αλλιώς

1 στους 4 Γάλλους παραδέχεται ότι έχει ήδη εγγραφεί τουλάχιστον μία φορά στην ζωή του σε εφαρμογή γνωριμιών

Το να αναζητά κανείς τον έρωτα, το σεξ ή και την παρέα μέσω ίντερνετ δεν αποτελεί πια πρωτοτυπία.

Το να αναζητά κανείς τον έρωτα, το σεξ ή και την παρέα μέσω ίντερνετ δεν αποτελεί πια πρωτοτυπία και για τον λόγο αυτόν υπάρχουν εκατοντάδες εφαρμογές περισσότερο ή λιγότερο γνωστές σε όλο τον κόσμο. Μάλιστα σε κάποιες χώρες, οι σελίδες αυτές έχουν αποκτήσει και εξειδικεύσεις ώστε οι χρήστες να μην μπερδεύουν τα ηλεκτρονικά τους μπούτια, τουλάχιστον πριν μπλέξουν τα κανονικά τους.

Στην Γαλλία έχουν περάσει ήδη 20 χρόνια από την ημέρα από την μέρα που το πρώτο site γνωριμιών ανέβηκε στον αέρα του ίντερνετ και σήμερα, ένας στους τέσσερις Γάλλους παραδέχεται ότι έχει ήδη εγγραφεί τουλάχιστον μία φορά στην ζωή του σε μία τέτοια πλατφόρμα ή εφαρμογή. Φαντάσου δηλαδή αν υπολογίσουμε και όσους δεν το παραδέχονται…

Παράλληλα, ένας στους δύο χρήστες της χώρας (57%), έχει συναντηθεί με κάποιον που γνώρισε online, ενώ δύο στους τρεις έχουν ζήσει χάρη στις σελίδες αυτές μία μικρή περιπέτεια – βλέπε ξεπέτα.

Και τα στοιχεία αυτά δεν τα δημοσίευσε μία σελίδα για προξενιά ή ραντεβού στα τυφλά, αλλά το επίσημο παρατηρητήριο για online γνωριμίες της εταιρίας Ifop που διεξάγει τις μεγαλύτερες έρευνες κοινής γνώμης.

Άνω των 50 

Σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής και Οικονοµικών Σπουδών (INSEE) το 57,5% των Γάλλων είναι εργένηδες, χωρισμένοι ή χήροι. Και λαμβάνοντας υπόψη ότι η χώρα έχει πληθυσμό περίπου 67 εκατομμύρια, μιλάμε για πολλά εκατομμύρια ανδρών και γυναικών. Από αυτούς το ένα τρίτο αυτών είναι από 50 ετών και πάνω. Αυτό που κάποιοι ονομάζουν «σιωπηλό» αλλά και ιδανικό target group των site γνωριμιών.

Όπως περιγράφει στην σελίδα της η εφαρμογή DisonsDemain που απευθύνεται «στους νέους άνω των 50 ετών», οι πενηντάρηδες είναι «πιο σίγουροι για τον εαυτό τους, πιο ηδονιστές από ποτέ και ανοιχτοί σε γνωριμίες».  

Οι εμπνευστές της συγκεκριμένης σελίδας θεωρούν ότι το 63% των ανδρών και γυναικών που ζουν μόνοι και έχουν σβήσει ήδη τα πρώτα 50 κεράκια της ζωής τους, πιστεύουν ακόμα στον μεγάλο έρωτα. Ωστόσο είναι προφανές ότι δεν ζητούν τα ίδια που ζητούν οι νεότεροι σε ηλικία. Δεν ζητούν δηλαδή την σχέση της ζωής τους, την δέσμευση που θα οδηγήσει στην δημιουργία οικογένειας και τα σχετικά όπως οι 30άρηδες.

Για την ακρίβεια οι μισοί εξ αυτών δεν συζητούν καν το ενδεχόμενο να συγκατοικήσουν με τον ή την σύντροφό τους. Αυτό που δηλώνουν ότι θέλουν είναι απλώς μία παρέα, μία στήριξη, συντροφικότητα και σεξ. Βασικά στην πλειοψηφία τους παραδέχονται ότι ζητούν κάποιον με τον οποίον να μοιραστούν ωραίες στιγμές και εμπειρίες.

Λογικό λοιπόν η κατηγορία αυτή, να χρειάζεται μία δική της εφαρμογή για να γνωρίζει ανθρώπους στην ίδια ηλικία, με τις παρόμοιες εμπειρίες και κοντινές ανάγκες.

Και αν πιστεύεις ότι οι ηλικίες αυτές δεν είναι εξοικειωμένες με το ίντερνετ, η συγκεκριμένη ιστοσελίδα αναφέρει ότι πάνω από το 70% των άνω των 50 όχι μόνο ασχολούνται με αυτό αλλά διαθέτουν και τον δικό τους, προσωπικό φορητό υπολογιστή. Σχεδόν οι μισοί δε ξεκαθαρίζουν ότι δεν μπορούν να ζήσουν πια χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ.  

Το εντυπωσιακό είναι ότι προκύπτει ότι οι 50άρηδες δεν έχουν καμία διάθεση να χάσουν χρόνο και προχωρούν, κατά τους ειδικούς, πολύ πιο γρήγορα από ότι οι νεότεροί τους. Έτσι η ηλεκτρονική φάση της σχέσης τους διαρκεί λίγο και γρήγορα αποκαλύπτουν τον αριθμό του τηλεφώνου τους, περνώντας έτσι άμεσα και γρήγορα στην προσωπική επαφή με τον άλλον.  

Πληροφορίες: Disonsdemain.fr 

Νυχτερινή βάρδια 

Οι ξενύχτηδες, όσοι υποφέρουν από αυπνίες ή όσοι απλώς την βρίσκουν με τη νύχτα και λειτουργούν τότε καλύτερα, έχουν την δικιά τους εφαρμογή για γνωριμίες στην Γαλλία. Μία εφαρμογή που λειτουργεί από τις 8 το βράδυ μέχρι τις 6 το πρωί και υπόσχεται στους χρήστες ότι «οι νύχτες τους δεν θα είναι ποτέ ξανά οι ίδιες» αλλά και ότι «οι αυπνίες τους θα τους κάνουν να ονειρευτούν».

Και επειδή τέτοιες ώρες, τέτοια λόγια αλλά και μικρές ώρες, μικροί χρόνοι, ο κάθε επισκέπτης που κάνει εγγραφή στην συγκεκριμένη σελίδα έχει στην διάθεσή του μόλις 45 δευτερόλεπτα για να αποφασίσει αν θα απαντήσει σε μία πρόσκληση άλλου μέλους της ίδιας κοινότητας. Μετά σαν θαύμα, αν δεν δράσει γρήγορα, η πρόσκληση χάνεται μαζί με την ευκαιρία. Αν όμως καταφέρει κάποιος και απαντήσει μέσα στα 45 αυτά δευτερόλεπτα, μετά το ιντερνετικό ζευγάρι διαθέτει μόλις 5 λεπτά σε ένα ιδιότυπο ηλεκτρονικό speed-dating για να πει τα βασικά και να αποφασίσει αν θα περάσει στο επόμενο βήμα της συζήτησης και της γνωριμίας. Αλλιώς, αρκεί μία κίνηση στην οθόνη προς τα αριστερά και περνάμε στον επόμενο online χρήστη.

Γιατί φυσικά πάντα όλοι μιλούν με χρήστες που βρίσκονται online και μάλιστα μπορούν να επιλέξουν να μιλήσουν με χρήστες που είναι ξύπνιοι, συνδεδεμένοι και σε μικρή απόσταση, δηλαδή σε μία ακτίνα λίγων χιλιομέτρων.

Ο Jonathan Balaine, ιδρυτής της εφαρμογής, σε συνέντευξή του δηλώνει ότι και ο ίδιος είναι νυχτερινός τύπος και πάντα πίστευε ότι η νύχτα είναι η καλύτερη στιγμή για για γνωριμίες. Αφορμή για να δημιουργήσει την σελίδα του ήταν όταν παρατήρησε ότι δεν υπήρχε κάτι παρόμοιο και όσες φορές είχε δοκιμάσει να επικοινωνήσει με κάποια κοπέλα, δεν μπορούσε ποτέ να ξέρει αν αυτή ήταν online την στιγμή που την έψαχνε μέσω του προφίλ της στην μαύρη νύχτα. Άσε που, όπως εξηγεί, παρόλο το γεγονός ότι θεωρητικά όλα επιτρέπονται τη νύχτα, μπορεί να είναι ακόμα και παρεξηγήσιμο να στείλεις μήνυμα σε μία άγνωστη κοπέλα στις 5 τα χαράματα επειδή δεν κοιμάσαι και έχεις όρεξη για κουβέντα αντί να κάθεσαι στο κρεβάτι σου σαν καλό παιδί και να μετράς προβατάκια. 

Πληροφορίες: Insomniak-app.com/fr/

Βέρα στο δεξί 

Την 1η Δεκεμβρίου 2009 βγήκε στον αέρα το Gleeden, μία σελίδα γνωριμιών σχεδιασμένη από γυναίκες αλλά όχι μόνο για γυναίκες. Βασικά απευθύνεται σε παντρεμένους και γενικότερα ζευγαρωμένους που αναζητούν να... αποκτήσουν νέες εμπειρίες. Η σελίδα βασίζεται στην παραδοχή ότι έτσι κι αλλιώς αρκετοί χρήστες που δηλώνουν μόνοι και single, είναι στην πραγματικότητα παντρεμένοι (ή «βαριά» δεσμευμένοι) και το κρύβουν για να μην τους κλείσουν την πόρτα στα μούτρα οι δυνητικές τους νέες γνωριμίες.

Οι δύο γαλλίδες που εμπνεύστηκαν την συγκεκριμένη εφαρμογή σκέφτηκαν ότι είναι καλύτερα να γίνονται όλα με διαφάνεια και να μοιράζεται η ευθύνη που έτσι και αλλιώς μοιράζεται στο γνωστό δράμα «παντρεμένοι και οι δυο». 

Η σελίδα δεν λειτουργεί μόνο στην Γαλλία αλλά σε πολλές χώρες και έχει βάλει στόχο να κυριαρχήσει στην Ευρώπη, κάνοντας πολλούς να τρέμουν. Τρέμουν οι παντρεμένοι που δεν την χρησιμοποιούν από φόβο μήπως το ταίρι τους την δοκιμάσει και βρει ανά πάσα στιγμή και με απίστευτη ευκολία μπορεί ένα άλλο ταίρι για ξεπέτα. Τρέμουν όμως και όσοι την χρησιμοποιούν στην ιδέα ότι κάπου υπάρχουν συγκεντρωμένα όλα αυτά τα επικίνδυνα προσωπικά δεδομένα και όποιος έχει πρόσβαση σε αυτά μπορεί σε λίγα λεπτά να κλείσει πολλά μα πολλά σπίτια.

Η επιτυχία της σελίδας είναι μεγάλη και βοήθησε σε αυτό και η πολύ προωθημένη στρατηγική επικοινωνίας που έχει επιλέξει. Μόνο στην Γαλλία μετράει πάνω από 1 εκατομμύριο εγγεγραμμένους χρήστες. Και αυτό είναι λογικό με τόση διαφήμιση που έχει ρίξει και κυρίως στο μετρό του Παρισιού, το οποίο πάλι τις τελευταίες μέρες γέμισε τις πρωτότυπες αφίσες.  Συνολικά όμως οι καμπάνιες του Gleeden έχουν αφήσει ιστορία, το ίδιο και οι πρωτοβουλίες που παίρνει το τμήμα marketing. Όπως το 2015 που αποφάσισε να στηθεί περίπτερο στο Σαλόνι Γάμου, την μεγαλύτερη έκθεση για τον γάμο στην Γαλλία. 

Όπως ήταν αναμενόμενο, η συγκεκριμένη σελίδα έχει ξεσηκώσει από τις πρώτες μέρες πολλές αντιδράσεις και έχει αποκτήσει πολλούς ορκισμένους εχθρούς. Το 2015 μάλιστα Καθολικές Ενώσεις οδήγησαν  τους ιδιοκτήτες της στην δικαιοσύνη, βασισμένοι στον αστικό κώδικα που αναφέρεται στο καθήκον «της πίστης των συζύγων».

Πληροφορίες: https://www.gleeden.com/

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice